Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 300D klekot po uszczelnieniu pompy


72 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 11 lutego 2016 - 20:55

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 11 lutego 2016 - 19:51 napisał

JanB, Filtr paliwa wymień, oringi na śrubie od filtra też wymienić. Filtr wstępny czysty? Pisałeś jakiś czas temu że miałeś czyszczony bak. Po czyszczeniu baku resztki brudu się uwalniają i szybko zapychają filtry. Może też gdzieś się zapowietrzać. Np. termostat paliwa. Jak się zapowietrza wtryski zaczną klekotać.
Kolego Marku, filtr paliwa wymieniony po czyszczeniu baku, i teraz w Bosch-service też wymienili na nowy (poprzedni miał ze 2000 km przebiegu) Kurcze wstępny - nie wiem, ale jak wymieniali oringi na przewodach paliwa to chyba widząc wstępnego brudnego chyba wyczyścili? Nie wiem. Termostat paliwa - sprawa dla mnie zagadkowa. Nie wymieniałem, nie wiem nawet gdzie go szukać. Sprawdzę. Pójdę tym tropem. Dziękuję.



#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 11 lutego 2016 - 21:27

JanB, Termostat paliwa jest tutaj :
Dołączona grafika

Można go też ominąć. Jak Ci tak rzuca silnikiem to widocznie może zasysać gdzieś powietrze. Pytanie czy wtryski dobrze wyregulowali, czy sekcje dobrze dokręcili, czy dbali o czystość itp. W przewodach tuż doprowadzających do pompy nadal jest powietrze?

#23 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2016 - 22:26

Jeżeli mowa o OM606 i jest tak samo umiejscowiony termostat jak w OM605 to jest wyżej - element 155, uszczelka nr 161. Filtr wstępny masz jako wlot paliwa do głównego filtra - element nr 26

Dołączona grafika

W tych silnikach jest sporo uszczelek i trzeba wymienić wszystkie by mieć spokój.
Przydatne źródło: http://www.w202.pl/v...t=20266&start=0

Dla mixolu nie przekraczaj dawki 1:250. Najlepiej stosować Orlen Platinum Moto 2T.

#24 Offline   tragarz


  • Postów: 252
  • Na forum od: 14 wrz 2011
  • Miejscowość: Piła
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2016 - 05:37

A do czego ten termostat paliwa?

#25 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 12 lutego 2016 - 11:46

Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem, który robił mi to uszczelnienie układu paliwowego. Więc filtr wstępny oczyszczony, nowy filtr główny paliwa. Wszystkie oringi powymieniane, tak, że nie ma powietrza w przewodach. Natomiast co do termostatu, czyli podgrzewacza to, jak pisał kolega Markslew, został ominięty, bo jest uszkodzony. Świadczy to o tym, że chłopak się zna na sprawie. Wtryski ustawione na 115, pompa minimalnie opóźnia zapłon - tak mi powiedział. Sugerował, aby sprawdzić wyciągnięcie łańcucha i czy koło zębate napędzające pompę nie jest już wyjechane. Przy tej czynności chce wyjąć pompę i na stole ustawić ją na fabryczne nastawy. Nie wiem czy iść w tym kierunku?

#26 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 lutego 2016 - 19:38

Wyświetl postUżytkownik JanB dnia 12 lutego 2016 - 11:46 napisał

pompa minimalnie opóźnia zapłon - tak mi powiedział

Zrobili tak by ciszej chodził, bardziej miękko. Wyciągnięcie łańcucha to dobry trop, ale silnik zaczyna kuleć dopiero po pewnej chwili. Tak jakby miał problem z zaciąganiem paliwa. Jest jeszcze pompa wstępna z boku pompy wtryskowej, może ona nie domaga? :hmm:

Wyświetl postUżytkownik tragarz dnia 12 lutego 2016 - 05:37 napisał

A do czego ten termostat paliwa?

Gdy się silnik rozgrzeje paliwo jest kierowane do nagrzewniczki by docierało do pompy ciepłe. Steruje tym termostat. Układ działa ale i tak dopiero gdy silnik jest ciepły. Nagrzewniczka jest przy głowicy.

#27 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 12 lutego 2016 - 19:54

Dziękuję kolego Markslew. Dzisiaj posłuchał mojego silnika stary emerytowany mechanik i od razu stwierdził, że któreś wtryski się zawieszają. Stąd trzęsie silnikiem na wolnych obrotach.
A ta pompka wstępna na co ma wpływ? I czy ewentualnie jest naprawialna, czy tylko wymiana?

#28 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 lutego 2016 - 20:05

Pompka wstępna musi być by zasysać paliwo z baku. Bez niej pompa wtryskowa nie będzie zasilana w paliwo. Gdyby była niesprawna to też miał byś mniej mocy itp. Słabo by przyśpieszał i by się dławił.

#29 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 12 lutego 2016 - 20:15

Dziękuję za odp. No to u mnie ta pompka wstępna pewnie jest sprawna. Auto idzie jak burza - do 110 km/h na trójce, a na 4 spokojnie do 180 km/h przy 4500 obr/min. Prędkości max jeszcze nie próbowałem.

#30 Offline   Szymonides11


  • Postów: 64
  • Na forum od: 18 cze 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 1984

Napisano 17 lutego 2016 - 11:51

Wracając do wymiany końcówek. Nie mogę kupić WZM PDN0SD265 (do silnika 603,912) bo ich już podobno nie produkują, Więc pewnie kupię boscha czy powinienem coś specjalnego wiedzieć o nich czy brać w ciemno 65zł sztuka w motoryzacyjnym?

Co do samej regulacji mam kilka pytań:
1-ciśnienie otwarcia dla tego silnika ma być 115 bar?
2-czy podkładki regulacyjne 11.5mm śr.zew na 5mm śr.wew będą pasować pod sprężynę?
3-czy moment skręcenia wtryskiwacza to 70nm a moment wkręcenia w głowicę to 70-80nm?
4-czy przy każdym demontażu wtryskiwaczy należy wymienić podkładkę termiczną (czy najeży ją przegrzać palnikiem przed montażem) (chodzi o to czy mogę sobie wyjąc wtryski sprawdzić i jak będą ok to je wkręcić bez wymiany podkładki)
5-mechanik mi powiedział ze trzeba frezować gniazda wtryskiwaczy po wymianie podkładki termicznej, prawda to czy ściema? Jak zrobić to samemu?
6-czy zaleca się gwint wtryskiwacza w głowicy smarować smarem grafitowym albo jakimś innym?
7-czy po regulacji i wymianie końcówek powinno się zachować kolejność montażu wtryskiwaczy w głowicie?

Będę wdzięczny za odpowiedzi, już mam próbnik, chce kupić podkładki i w sobotę zrobię próbne podejście. W Szczecinie za taką regulacje i wymianę rozpylaczy chcą 140zł + cena części wiec trochę dużo.








Podobne tematy Zwiń