Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Vacum pompa - brak podciśnienia



156 replies to this topic

#151 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 30 July 2018 - 11:14

Zdiagnozowałem - stuka mi kopułka, czyli ta przednia obudowa...



#152 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 16 September 2022 - 10:52

Witajcie! Pozwolę sobie podłączyć się pod temat.

Problem polega na braku możliwości gaszenia silnika po pełnym rozgrzaniu, dłuższej jeździe. Lekko tylko obniżają się obroty silnika, tak jakby nie było wystarczającego podciśnienia do zgaszenia silnika.
Gaszenie możliwe jest tylko na zimnym silniku. I tak dzieje się to z trudem.

Przez cały czas działa bez problemu regulacja świateł, zawór podciśnieniowy nagrzewnicy, podnoszenie obrotów na zimnym silniku.
Wężyki są drożne i szczelne, sprawdzone pompką, podciśnienie się utrzymuje.
Stacyjka moim zdaniem działa prawidłowo (zapłon - podciśnienie odcięte od pompy wtryskowej, położenie gaszenia - podciśnienie przechodzi przez stacyjkę).
Po uruchomieniu zimnego silnika pedał hamulca robi się miękki. Czuć, że działa wspomaganie.

Zauważyłem, że gdy jest rozgrzany i nie ma siły, żeby zgasić, to gdy dodam (na wyłączonej stacyjce) lekko gazu, to silnik zgaśnie z trudem.
Wczoraj zaobserwowałem rytmiczne stukanie z przodu silnika. Może jestem w błędzie, ale myślę, że może to być z okolic pompy podciśnienia. Czy możliwe jest żeby ona stukała? Czy możliwe jest, że wydatek tej pompy "na gorąco" jest za niski, a "na zimno" prawidłowy?
Gdy odłączam brązowy wężyk gaszenia od trójnika na przewodzie do wspomagania hamulców, to stukanie staje się jakby wyraźniejsze.

Edited by SQ5NAZ, 16 September 2022 - 10:54.


#153 Offline   T34


  • posts 337
  • Joined 09 Apr 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 16 September 2022 - 12:44

Zaciąganij mocno płucami albo jakąś strzykawką przewód z tego trójnika do gaszaka (najpierw przechodzi on przez zaworek na stacyjce dlatego rozgrzej ten silnik i przekręc kluczyk na 0), musi wtedy zgasnąć a jak nie to gaszak do wymiany lub te gumowe rurki przy stacyjce, ewentualnie zaworek na niej. Tam jakiegoś nie wiadomo jakiego podciśnienia nie ma

Edited by T34, 16 September 2022 - 12:49.


#154 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 16 September 2022 - 21:13

Po przejechaniu około 20 km wyłączył się z trudem. Zaraz będę wracał, więc okaże się jeszcze raz.

Czy pompa podciśnienia może stukać?

#155 Offline   Czarownica


  • posts 167
  • Joined 02 Sep 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Posted 20 September 2022 - 21:44

Obstawiałam, że może. Nie rozbieralam (i raczej nie rozbiorę czegoś takiego bo mam benzynę). Tyle ile kojarzę zasadę ich działania (ogólnie nie w konkretnym modelu) to w środku są metalowe elementy, które się obracają (trzpień, tłok). Po tylu latach i tylu przejechanych km ma prawo się coś zużyć ;)

#156 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 21 September 2022 - 00:49

Kiedy sprawdzałem wydatek pompy i odłączyłem od niej na trójniku przewód brązowy do gaszenia, to wtedy stukanie / terkotanie stało się głośniejsze i bardziej wyraziste. Pracowała w tym momencie bez obciążenia.
Jutro będę próbował osłuchać stetoskopem.

#157 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 25 September 2022 - 00:13

Siłownik od gaszenie wymieniony. Teraz wyłącza się bez problemu. Stukanie słychać dalej. Mam wrażenie, że jest to jednak pompa podciśnienia.
Kupiłem nową (Pierburg). Pozostało tylko zamontować. Mam nadzieję, że to załatwi sprawę.








Podobne tematy Zwiń