1
[W124] Wibracje, drgania i szarpanie całego auta.
Started by mAxgaming, May 11 2015 17:27
39 replies to this topic
#11
Posted 28 July 2015 - 20:46
http://scr.hu/56da/d45k3 Zdjęcie pozostawia wiele do życzenia. A tak poza tym zrobiłem remont prawie całego układu napędowego. Wymieniłem podporę wału, sprzęgło, poduszki silnika, poduszkę skrzyni biegów, dyfer, ogumienie półosi, tłumik elastyczny między wałem a dyfrem. Pomimo tego mam jeszcze jeden problem: gdy jadę na 2 i gwałtownie puszczę gaz, to samochód żabkuje. Co jeszcze może być tego przyczyną, poduszki mostu ? Pozdrawiam
#12
Posted 31 July 2015 - 22:38
Było, amortyzator pompy albo jeszcze gdzieś luz został.
#13
Posted 05 August 2015 - 11:54
Co mają wspólnego poduszki silnika czy mostu do żabkowania? Chyba, że silnik się buja a linka naciągnięta... Na lince gazu jest luz? Silnik się buja na jałowych obrotach? Sprawdź też, czy nie masz luzu na przegubie gumowym wał-skrzynia. To też powoduje żabkowanie
Edited by jaszek7777, 05 August 2015 - 11:56.
#14
Posted 05 August 2015 - 21:27
Jak mam sprawdzić ten luz ?
#15
Posted 05 August 2015 - 22:49
Podnieś auto i poszarp wałem. Jak będzie jakiś luz, to na pewno wyczujesz.
#16
Posted 05 August 2015 - 22:49
Podnieś jedno tylne koło i sprawdź ile się obraca na piątym biegu wbitym. Tylko zmierz dokładnie i przelicz na stopnie. Ten luz nie wpływa oczywiście za drgania na postoju, tylko żabkowanie i szarpanie przy ruszaniu i przyspieszaniu.
#17
Posted 06 August 2015 - 07:38
Użytkownik mAxgaming dnia 05 August 2015 - 21:27 napisał
Jak mam sprawdzić ten luz ?
Żebyś miał pewność a jednocześnie nie stracił więcej niż kilku minut, to zasiągnij ręczny, wrzuć jedynkę, wejdź pod auto i sprawdź czy możesz obrócić tym gumowym okrągłym łacznikiem przy skrzyni niezależnie od wału. Jeśli łącznik nieco się obróci a krzyżak na skrzyni i na wale (wał) nie znaczy, że jest luz.
Natomiast:
Użytkownik mAxgaming dnia 11 May 2015 - 17:27 napisał
(...)Odpalam klekota - cały się dygocze(...)
Sprawdź czy oby na pewno nie buja silnikiem na jałowym. Wymieniłeś poduszki więc może nie czujesz, ale silnik nie powinien się kołysać.
Jeszcze żeby była jasność, piszesz, że wymieniłeś m. in. takie elementy jak dyfer. On na pewno nie był przyczyną. Jeśli nie hałasował lub nie ciekł, wymiana była zupełnie niepotrzebna. Ze sprzęgłem podobnie.
#18
Posted 07 August 2015 - 01:28
Użytkownik jaszek7777 dnia 06 August 2015 - 07:38 napisał
Jeszcze żeby była jasność, piszesz, że wymieniłeś m. in. takie elementy jak dyfer. On na pewno nie był przyczyną. Jeśli nie hałasował lub nie ciekł, wymiana była zupełnie niepotrzebna. Ze sprzęgłem podobnie.
#19
Posted 07 August 2015 - 07:24
Szarpanie przy ruszaniu w tych samochodach rzadko jest skutkiem niesprawności sprzęgła. U mnie szarpie przez padnięte poduszki i zły stan układu przeniesienia napędu (przegub, podpora). Ale skoro wymieniłeś ok, masz pewne.
Najważniejsza i z reguły nie wróżąca nid dobrego rzecz, to bujanie silnikiem.
Najważniejsza i z reguły nie wróżąca nid dobrego rzecz, to bujanie silnikiem.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
Brak mocy i szarpanie skrzynią m102 230e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xc124 |
|
||
Nietypowy maszt Hirschmann AUTA 6000 KE |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mati25 |
|
||
Problem z szarpaniem i odpalaniem W201/E190 2.0 Benzyna |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jesiiu |
|