Jump to content




- - - - -

[W124] Wibracje, drgania i szarpanie całego auta.


39 replies to this topic

#11 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 28 July 2015 - 20:46

http://scr.hu/56da/d45k3 Zdjęcie pozostawia wiele do życzenia. A tak poza tym zrobiłem remont prawie całego układu napędowego. Wymieniłem podporę wału, sprzęgło, poduszki silnika, poduszkę skrzyni biegów, dyfer, ogumienie półosi, tłumik elastyczny między wałem a dyfrem. Pomimo tego mam jeszcze jeden problem: gdy jadę na 2 i gwałtownie puszczę gaz, to samochód żabkuje. Co jeszcze może być tego przyczyną, poduszki mostu ? Pozdrawiam



#12 Offline   Mastur


  • posts 180
  • Joined 11 Jan 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 31 July 2015 - 22:38

Było, amortyzator pompy albo jeszcze gdzieś luz został.

#13 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 August 2015 - 11:54

Co mają wspólnego poduszki silnika czy mostu do żabkowania? Chyba, że silnik się buja a linka naciągnięta... Na lince gazu jest luz? Silnik się buja na jałowych obrotach? Sprawdź też, czy nie masz luzu na przegubie gumowym wał-skrzynia. To też powoduje żabkowanie

Edited by jaszek7777, 05 August 2015 - 11:56.


#14 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 August 2015 - 21:27

Jak mam sprawdzić ten luz ?

#15 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 05 August 2015 - 22:49

Podnieś auto i poszarp wałem. Jak będzie jakiś luz, to na pewno wyczujesz.

#16 Offline   Mastur


  • posts 180
  • Joined 11 Jan 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 05 August 2015 - 22:49

Podnieś jedno tylne koło i sprawdź ile się obraca na piątym biegu wbitym. Tylko zmierz dokładnie i przelicz na stopnie. Ten luz nie wpływa oczywiście za drgania na postoju, tylko żabkowanie i szarpanie przy ruszaniu i przyspieszaniu.

#17 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 August 2015 - 07:38

Wyświetl postUżytkownik mAxgaming dnia 05 August 2015 - 21:27 napisał

Jak mam sprawdzić ten luz ?

Żebyś miał pewność a jednocześnie nie stracił więcej niż kilku minut, to zasiągnij ręczny, wrzuć jedynkę, wejdź pod auto i sprawdź czy możesz obrócić tym gumowym okrągłym łacznikiem przy skrzyni niezależnie od wału. Jeśli łącznik nieco się obróci a krzyżak na skrzyni i na wale (wał) nie znaczy, że jest luz.

Natomiast:

Wyświetl postUżytkownik mAxgaming dnia 11 May 2015 - 17:27 napisał

(...)Odpalam klekota - cały się dygocze(...)

Sprawdź czy oby na pewno nie buja silnikiem na jałowym. Wymieniłeś poduszki więc może nie czujesz, ale silnik nie powinien się kołysać.

Jeszcze żeby była jasność, piszesz, że wymieniłeś m. in. takie elementy jak dyfer. On na pewno nie był przyczyną. Jeśli nie hałasował lub nie ciekł, wymiana była zupełnie niepotrzebna. Ze sprzęgłem podobnie.

#18 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 August 2015 - 01:28

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 06 August 2015 - 07:38 napisał

Jeszcze żeby była jasność, piszesz, że wymieniłeś m. in. takie elementy jak dyfer. On na pewno nie był przyczyną. Jeśli nie hałasował lub nie ciekł, wymiana była zupełnie niepotrzebna. Ze sprzęgłem podobnie.
Dyfer wymieniłem ze względu na to, że ciekł i wył. Jeśli chodzi o sprzęgło to strasznie szarpało przy ruszaniu.

#19 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 August 2015 - 07:24

Szarpanie przy ruszaniu w tych samochodach rzadko jest skutkiem niesprawności sprzęgła. U mnie szarpie przez padnięte poduszki i zły stan układu przeniesienia napędu (przegub, podpora). Ale skoro wymieniłeś ok, masz pewne.

Najważniejsza i z reguły nie wróżąca nid dobrego rzecz, to bujanie silnikiem.

#20 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 August 2015 - 22:29

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 07 August 2015 - 07:24 napisał

Najważniejsza i z reguły nie wróżąca nid dobrego rzecz, to bujanie silnikiem.
Bujanie silnika ? W jakim sensie ?

Edited by mAxgaming, 07 August 2015 - 22:30.









Podobne tematy Zwiń