Jump to content




- - - - -

[W124] Wibracje, drgania i szarpanie całego auta.


39 replies to this topic

#21 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 08 August 2015 - 14:07

A takim że silnik np. na biegu jałowym buja, czyli się rusza raz w jedną a raz w drugą stronę.



#22 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 August 2015 - 21:52

Tak rusza się, ale wydaję mi się, że to jest normalne.

#23 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 August 2015 - 21:59

Bujanie/kołysanie się silnika nie jest normalne i nie ma tu znaczenia, czy poduszki są ok, czy nie (u mnie są trupy i nic nie buja). Jeśli silnik się buja, nie wróży to nigdy nic dobrego. Tak, czy inaczej, to też może być przyczyną żabkowania. Powody? Różne: rozrząd, przebieg, kompresja, pompa, wtryski...

#24 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 August 2015 - 22:03

W moim wypadku olbrzymią ulgę przyniosła wymiana końcówek oraz czyszczenie wtryskiwaczy. Warto zainteresować się tematem koszty nie są wielkie a naprawdę przez tyle lat eksploatacji zapomniałem jak ładnie jeździł za młodu - teraz sobie przypominam.

#25 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 August 2015 - 23:23

Wyświetl postUżytkownik lukaszn dnia 08 August 2015 - 22:03 napisał

W moim wypadku olbrzymią ulgę przyniosła wymiana końcówek oraz czyszczenie wtryskiwaczy. Warto zainteresować się tematem koszty nie są wielkie a naprawdę przez tyle lat eksploatacji zapomniałem jak ładnie jeździł za młodu - teraz sobie przypominam.
Lepiej samemu je wyczyścić, czy powierzyć tą robotę komuś kto się na tym zna ?




EDIT: Czy Diesel Spulung sprawdzi się ?

Edited by mAxgaming, 08 August 2015 - 23:30.


#26 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 August 2015 - 08:20

Wymiana końcówek wtrysków na nowe to koszt ok 500 zł (jeśli mają być dobre). Tylko ciężki temt, ponieważ jeśli auto jest stare (a jest) czasami wychodzą problemy, jak np. temat uszczelnienia z powodu starch przeżartych korpusów.

Zacznij od rzeczy najtańszych - luz na przegubie, linka gazu (czy ma luz). Cudowne środki? Tm autom już nic nie zaszkodzi, więc możesz stosować, ale że pomoże szanse są niewielkie.

#27 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 August 2015 - 11:31

Linka rzeczywiście ma luz. Co zrobić z tym problemem, kupić nową ?

#28 Offline   mAxgaming


  • posts 36
  • Joined 24 Oct 2014
  • Miejscowość: Tomaszów Bolesławiecki
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 August 2015 - 18:58

Chciałem jeszcze dodać, że pozbyłem się dziwnego dudnienia od 50km/h w górę. Wymieniłem łożyska z przodu i cisza jak makiem zasiał :)

#29 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 August 2015 - 07:22

Linka ma mieć luz. Nie może naciągać tego dzyndzla od gazu. W skrócie, jak wciskasz pedał gazu, to dopiero po chwili wciskania powinno zacząć reagować autko. Nie może być naciągnięta. Wielu mechaników-druciarzy w ten właśnie sposób reguluje obroty silnika na biegu jałowym. Sam kiedyś w taki sposób regulowałem, gdyż na pompie miałem źle ustawione. Przy hamowaniu silnikiem (jeśli można to tak nazwać przy tak wyregulowanych obrotach silnika) też samochód żabkował. Sprawdzałeś może ten gumowy łacznik przy skrzyni? Możesz nim poruszyć przy zablokowanym układzie przenoszenia napędu?

Edited by jaszek7777, 10 August 2015 - 07:28.


#30 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 August 2015 - 09:57

Diesel Spulung testowałem i muszę przyznać, że robi robotę - w moim przypadku pomogło na 400-500 km, ale sprawny i względnie czysty układ wtryskowy jest w stanie wyleczyć z czkawki.

Odnośnie wymiany i czyszczenia są od tego fachowcy (co nie znaczy, że nie możesz zrobić tego samemu - tylko po co ?) którzy po zabiegu odpowiednio ustawiają ciśnienie a bez maszyny tego nie zrobisz. W renomowanym zakładzie regeneracyjnym w moim mieście czyszczenie + wymiana końcówki + regulacja kosztuje 20 złotych od sztuki (należy doliczyć koszt podkładek oraz samych końcówek) montaż i demontaż we własnym zakresie.

PS. Diesel Spulung przelewasz do pojemniczka, odkręcasz zasilanie i powrót przewodów paliwowych uprzednio wkładając je do płynu i odpalasz samochód, który na wolnych obrotach musi sobie klekotać.








Podobne tematy Zwiń