Dziś wyrzeźbiłem dwie rury. Do góry za turbo, w te portki, będzie jeszcze wchodziła rura w-g.
Te rury określają długość pozostałych. Mimo iż najbliżej to są najdłuższe. Jeśli bym robił kolektor "minimum" to w zasadzie z głowicy spaliny mogły by iść wprost do kolektora.
Robota przy kolektorze to upierdliwa sprawa, nawet nie przypuszczałem, że będę się z tym tak męczył. Jednak jeśli chcę mieć w miarę równo to tnę-szlifuję-spawam-tnę-szlifuje-spawam...., nad tym można by spędzić jesień życia...
Jutro będę obdzwaniał tnących. Zadałem dziś kilka pytań do wykonawców. Dziękuję za namiar.
16
[W201] M103 - Turbo baj najt
Rozpoczęty przez Ukaniu, lip 15 2015 10:05
194 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 27 lipca 2015 - 23:18
#12
Napisano 28 lipca 2015 - 09:27
Przesuń turbo na wysokość drugiego cylindra, i skręć je około 10-20 stopni w stronę pasażera. Rozwiąże to milion problemów o których jeszcze nie wiesz.
#13
Napisano 28 lipca 2015 - 09:57
Wylot sprężarki idzie na silnik. Gdybym ją przesunął do przodu to nie zmieści się wlot powietrza. Tam już ledwo co jest miejsca na sensowne kolano w bok do filtru w miejsce wydzielone po zdemontowaniu z. spryskiwacza. W nocy zrobię zdjęcie z góry z wsadzoną t-s. Ja mam wszędzie miejsca na palec bądź dwa, ot M103 w 201...
Chyba, że masz jeszcze coś na myśli... Oliwa, W-G, wlot-wylot tyle ja ogarniam, jakoś ;-)
Chyba, że masz jeszcze coś na myśli... Oliwa, W-G, wlot-wylot tyle ja ogarniam, jakoś ;-)
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 28 lipca 2015 - 10:04
#14
Napisano 28 lipca 2015 - 10:03
Zrobisz jak zechcesz. Tylko później nie narzekaj że nie ma miejsca.
#15
Napisano 28 lipca 2015 - 22:14
Położenie t-s w przestrzeni :-)
Chciałbym aby wlot p. skręcał zaraz w stronę zbiorniczka i tam z blachy alu. wydzielę miejsce na filtr stożkowy. Dość szczelne aby nie ssało ciepłego powietrza z komory.
Miejsca nie jest ani dużo ani mało, trochę boję się jeszcze o barany i w-g ale...
Chciałbym aby wlot p. skręcał zaraz w stronę zbiorniczka i tam z blachy alu. wydzielę miejsce na filtr stożkowy. Dość szczelne aby nie ssało ciepłego powietrza z komory.
Miejsca nie jest ani dużo ani mało, trochę boję się jeszcze o barany i w-g ale...
#16
Napisano 28 lipca 2015 - 22:56
Obserwuje i kibicuje.
Z jednej strony szkoda, że nie pozostajesz przy KE
Z jednej strony szkoda, że nie pozostajesz przy KE
#17
Napisano 28 lipca 2015 - 23:27
Użytkownik w0jta5 dnia 28 lipca 2015 - 22:56 napisał
Z jednej strony szkoda, że nie pozostajesz przy KE
Elektroniczny wtrysk to jest błogosławieństwo. Moje KE chodziło idealnie jednak po przesiadce na MS z pierwszymi mapami z palca i bez zestrojonych stanów przejściowych silnik odżył! Potem zaprojektowałem sobie sterownik sondy szerokopasmowej (planowałem nawet wyprodukować ale nie mam czasu) i strojenie przebiegło jak po maśle. Choćby nie wiem jak się starał to KE nie będzie w stanie dać takiej szybkiej odpowiedzi na zmiany położenia pedału gazu, ma kulawe wzbogacanie i zubożanie w szybkich stanach przejściowych. Ten wtrysk miał zapewnić bezpieczną bezawaryjną pracę. Wiadomo, że przeróbka to i czas i pieniądze ale moim zdaniem warto, choćby samemu mechanikę albo elektronikę.
Elektronikę wepchnąłem w przerobione pudełko po KE bo nie lubię wyglądu druciarstwa. Nie wszystko co zrobię to mi się podoba ale - to mi się podoba ;-)
Pudełko w samochodzie na styk wchodzi i wychodzi bez ceregieli.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 28 lipca 2015 - 23:41
#18
Napisano 29 lipca 2015 - 06:51
ooo widze mądre rzeczy powiedz jaki zapłon masz ori czy mody tez ?
#19
Napisano 29 lipca 2015 - 08:12
Na dziś zapłon pozostał stary bo nie było czasu zrobić modyfikacji zamachu czy dokręcić zębatki co by zrobić jak przykazano w takich wypadkach 3 cewki. Zostawiam to na chłodniejsze dni. Zapłon IMHO musi być z MS bo potrzeba się dostosować do doładowania, można poprawić stabilizacje obrotów jałowych, no i zareagować szybko na spalanie stukowe.
#20
Napisano 29 lipca 2015 - 10:30
Teraz doczytałem że to jest GT35/30- znaczy przy 100km/h będzie bar doładowania
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|