Witam wszystkich
Posiadam w124 coupe z silnikiem 320 i z automatem 5-cio biegowym. W aucie były dość duże wibracje po wyżej 110-120 km/h . Sprawdzając układ przeniesienia napędu zobaczyłem popękaną gumę/łącznik skrzyni z wałem. Przy okazji wymiany tego łącznika ściągnąłem cały wał ( poznakowałem)
i w zakładzie ZEM Wałbrzych wymienili mi nowy krzyżak oraz nową podporę (febi) . Wał został u nich wyważony. Zamontowałem wał wraz z nowym łącznikiem i po jeździe testowej stwierdziłem , że jest znacznie gorzej. Teraz wibracje zaczynają się od 30-40 km/h i czuć je bardziej jak jadę spokojnie. Przy przyśpieszaniu też czuć ale mniej. Przeczytałem bardzo dużo tematów ludzi z podobnymi problemami i postanowiłem wymienić nowy łącznik ( febi ) na stary popękany oryginał. Jest to samo
Czy ktoś może coś doradzić ?
pozdrawiam
0
22 replies to this topic
#1
Posted 26 November 2015 - 12:19
#2
Posted 26 November 2015 - 13:53
Tematów było sporo o takich przypadkach ale do rzeczy wydaje mi się że sprawcą może być brak lub zużycie tulejki w wale, taki przypadek miałem w W201
#3
Posted 26 November 2015 - 15:14
Tulejki centrującej ?
#4
Posted 26 November 2015 - 15:45
Przy wybitych tulejach w teorii nie dali by rady wyważyć. Walczyłem kiedyś z wibracjami wału, rada moja jest taka - pojechać do kogoś, kto wyważa wały na samochodzie - zamontowane. Miałem kiedyś sytuacje, gdzie wał wyważony idealnie a powyżej 3500 obrotów wału rezonans w samochodzie straszny.
#5
Posted 26 November 2015 - 18:33
Też tak już myślałem żeby jechać do kogoś kto wyważa na aucie tylko kto takie coś robi na dolnym śląsku?
#6
Posted 26 November 2015 - 19:06
Tak, tulejki centrującej...a tulejka do wyważania nie jest potrzebna
#7
Posted 26 November 2015 - 21:56
A kręciłeś wał na wieloklinie tak jak podczas wyważania na znaczki?
Dałeś smar na wieloklin i doprowadziłeś nakrętką że bez luzu ale jednak pracuje osiowo?
Dałeś smar na wieloklin i doprowadziłeś nakrętką że bez luzu ale jednak pracuje osiowo?
#8
Posted 26 November 2015 - 22:43
Nie ruszałem nakrętki bo mi dali wał w całości ale przy sprawdzaniu luzów po ich pracy nie zauważyłem niczego niepokojącego
Ma ktoś namiary na kogoś kto wyważa wały na aucie?
Ma ktoś namiary na kogoś kto wyważa wały na aucie?
#9
Posted 28 November 2015 - 17:16
Wykręciłem wał (ten regenerowany przez zem Wałbrzych) i okazało się , że krzyżak jest zapieczony.
Obracał się tylko w jedną stronę swobodnie a na drugiej osi ledwo chodzi.ł i aż piszczał. Wymieniłem na używany w dobrym stanie i jest miód. Dzięki za zainteresowanie. Temat do zamknięcia
Obracał się tylko w jedną stronę swobodnie a na drugiej osi ledwo chodzi.ł i aż piszczał. Wymieniłem na używany w dobrym stanie i jest miód. Dzięki za zainteresowanie. Temat do zamknięcia
#10
Posted 17 February 2017 - 09:30
Witam. Mam spory problem. Ogolnie auto wibruje podczas przyspieszania na kazdym biegu w sumie od 2 podczas naciskania pedalu gazu zaczynaja sie wibracje. Łącznik gumowy miedzy wałem a skrzynia w stanie idealnym tlumik drgan skretnych tez. Wymienilem podpore i lacznik na dyferencjale. Po 200km delikatnej jazdy wibracje w ogole nie ustaly a z gumy zostaly tylko sznurki. Wibracje byly od poczatku po zakupie auta. Wał ?
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Szum z przełącznika regulacji świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kaczor123 |
|
||
Problem z czujnikiem położenia wału W124 m102 200e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | JACA213 |
|
||
[W124] obejscie przełącznika fader |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Balrog666 |
|
||
[w201] Wymiana włącznika nawiewu. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kodyras |
|
||
[w124] Szum mostu lub wału!!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mario 124 |
|