Jump to content




- - - - -

w140 Olej do silnika


27 replies to this topic

#1 Offline   Bardock90


  • posts 6
  • Joined 09 Oct 2016
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 October 2016 - 17:05

Witam wszystkich.

Zaczne od poczatku.
Posiadam od kilku miesiecy w140 97r. 5.0
Problem pierwszy,eska stała tydzien (duzo pracy i nie było kiedy jezdzic) po tygodniu odpalam i słychac metaliczne "cykanie" po wizycie u mechanika usłyszałem "szklanki albo popychacze" recepta-zalac gestszym olejem w pozniejszym czasie remoncik.
I tu moje pytanie,silnik zalany jest 10w60 valvoline.Przeczytalem kilka tematow na forum i szczerze mowiac zgłupiałem.Okazało sie ze moja wiedza na temat oleji jest zerowa.Myslalem ze jest 5w30,10w30 i 15w30...ale po głebszej lekturze kilka rzeczy zrozumialem i doszedłem do wniosku ze olej którego szukam to MOTUL 300V 15W-50.Chce sie upewnic czy aby dobrze wszystko zrozumialem.Poprawcie mnie jezeli sie myle.

Wiem ze specyfikacja powinna byc 229.5 za duzo mi to nie mowi,jak i sprzedajacym w sklepach w moich okolicach,po za tym potrzebuje GESTSZY olej



#2 Offline   kdd


  • posts 46
  • Joined 08 Aug 2016
  • Miejscowość: Dębnica Kaszubska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:300SE W140
  • Trzeci Mercedes:S500 W221
  • Inne auto:C180 W202

Posted 09 October 2016 - 17:36

Z tego co wiem to te 15W oznacza sprawność w niskich temperaturach, czyli do ilu stopni na minusie silnik jest w stanie odpalić.

Ta druga liczba to gęstość w wysokich temperaturach czyli w czasie normalnej pracy.

Wg. mnie dobry będzie 5W50, syntetyk.

#3 Offline   JanB


  • posts 981
  • Joined 15 Feb 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Posted 09 October 2016 - 18:41

Moim zdaniem powinieneś lać olej z normą 229.5 a jaki to sobie wybierz sam z tego spisu:
https://bevo.mercede...n/229.5_de.html
a jak będziesz uważał, że wolisz 5W50 to niech chociaż spełniają normę 229.3:
https://bevo.mercede...n/229.3_de.html

#4 Offline   Bardock90


  • posts 6
  • Joined 09 Oct 2016
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 October 2016 - 19:13

Niby w pierwszym linku ktory podałes motul 8100 x-cess 5w30 spełnia wymagania 229.5
A na stronie ktora podał jeden z forumowiczow juz nie http://zmienolej.pl/...-x-cess-5w40-5l

Gdybys miał polecic konkretnie olej,to jaki ?
Zastanawiam sie nad Millers Oils TRIDENT 5W40
Wiekszosc oleji 229.5 ktore znalazłem i szukałem informacji w google,na stronach hurtowni czy tez praducentów pisało " do nowoczesnych silnikow"

Edited by Sawyer, 16 October 2016 - 08:06.


#5 Offline   JanB


  • posts 981
  • Joined 15 Feb 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Posted 09 October 2016 - 19:48

Spis olejów jest aktualny na 29 września br. Nie wiem jaką aktualizację ma kolega Piotr ze zmienolej na swojej str. Napiszę co bym ja zrobił na Twoim miejscu: znalazłbym olej 5W40 o wysokim wskaźniku TBN i wlał go na 5-6 tys km, aby wypłukał trochę silnik. A potem wybrał olej tzw. docelowy, na 10 tys km (też 5W40). Ostatnio dobre opinie zbiera Shell, Valvoline, Lotos, Total, zawsze dobre było Liqui Moly, Neste, Statoil. Ja ostatnio testuję polski olej Specol Gold. Rozważ też dodanie do oleju specyfiku amerykańskiego (a raczej izraelskiego) Archoil 9100.
PS. Jeśli Cię stać to wypróbuj Fuchs Race Pro 5W40 (dawniej Silkolene). Do Ciebie należy decyzja.

#6 Offline   rolbas


  • posts 431
  • Joined 16 Sep 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Posted 10 October 2016 - 11:14

Wyświetl postUżytkownik Bardock90 dnia 09 October 2016 - 17:05 napisał

Wiem ze specyfikacja powinna byc 229.5

http://totalengineoi...00-energy-5w40/ bardzo dobra oliwa

#7 Offline   majsterus


  • posts 4,467
  • Joined 10 Nov 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Posted 11 October 2016 - 07:22

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

#8 Offline   Uhlenhaut


  • posts 195
  • Joined 18 Oct 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 October 2016 - 14:13

Norma do tego silnika to 229.1, 229.3 tez jest ok. Lanie czegoś z wyższą normą tylko zaszkodzi. Polecam nieśmiertelny Mobil 0w40 albo 5w50. Motul 300V nie nadaje się, a już na pewno nie w tej lepkości. Popychacze będą źle pracować.

#9 Offline   Bardock90


  • posts 6
  • Joined 09 Oct 2016
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 October 2016 - 18:49

To jaka w koncu powinna byc specyfikacja?
Nie zapominajcie koledzy, ze szklanki słychac i gestszym olejem chce je troche uciszyc

Mobil 0w40

Pierwsze zdanie drugiego akapitu "Mobil 1 New Life™ 0W-40 jest przeznaczony do wykorzystania w najnowocześniejszych konstrukcjach "

http://www.mobil.pl/...life-0w40.aspx#

Edited by Sawyer, 16 October 2016 - 08:05.


#10 Offline   Uhlenhaut


  • posts 195
  • Joined 18 Oct 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 October 2016 - 20:09

Nie patrz na opis tylko na parametry. W pierwszej kolejność lepkosc hydro dynamiczna w 40 i 100 stopniach, potem hths (jak zachowuje trwałość w wysokich temp), potem tbn (określa zawartość środków pochlaniajacych zanieczyszczenie), potem ilość cynku i innych metali. 0w40 jest opisany jako nadający się do nowych konstrukcji bo mam niska zawartość cynku oraz przy spalaniu tworzy mniej popiolu szkodliwego dla katalizatorów. 5w50 ma wiecej cynku, co przekłada się na trwałość gniazd zaworowy, jednak nie jest tak dobre dla katow. Moim zdaniem 5w50 jest najgestszym olejem jaki można zalać do m119. Oleje o wyższych lepkosciach mają tendencję do szybkiej utraty parametrów (znane w Castrolu 10w60 dedykowanym do BMW eMek), wiec tylko pogorszy Twój problem. Wynika to z szerokiej rozpiętości ich parametrow. Podobno mineralne oleje 20w50 tylko dobrze trzymają parametry, zalewa się do aut zabytkowych. Zalej 5w50 jak juz koniecznie ma być coś gestego. Ciekawosta, M1 5w50 byl zalewany fabrycznie do SLRa










Podobne tematy Zwiń