0
W202 na pierwsze auto?
Started by kacperos563, Jan 26 2017 15:36
15 replies to this topic
#1
Posted 26 January 2017 - 15:36
Witam.
Za niedługo będę miał 18 lat, co wiąże się z prawem jazdy i kupnem swojego pierwszego auta. I tu pojawia się pytanie co zakupić, aby było oryginalne, nie paliło zbyt wiele, ale również miało trochę mocy.
Jako wielki fan mercedesa zacząłem zastanawiać się nad C Klasą, a dokładniej W202 z silnikiem !.8 lub 2.0 benzyna i w miarę możliwości również instalacją LPG (nie jestem uprzedzony do gazu). Skrzynia manualna.
I tu mam prośbę a zarazem pytanie do forumowiczów. Wasze opinie na temat Mercedesa W202? Na temat tych silników, ceny części do tego modelu, awaryjności i najczęstszych usterek. Chciałbym się również dowiedzieć jak to jest z tą blachą, bo krążą plotki, że W202 gniją na umór.
Proszę o opinie osób, które miały ten samochód, a zarazem te które wiedzą dużo na jego temat. Ewentualnie prosiłbym o radę jaki inny model mercedesa rozpatrzeć przy kupnie pierwszego auta.
Za niedługo będę miał 18 lat, co wiąże się z prawem jazdy i kupnem swojego pierwszego auta. I tu pojawia się pytanie co zakupić, aby było oryginalne, nie paliło zbyt wiele, ale również miało trochę mocy.
Jako wielki fan mercedesa zacząłem zastanawiać się nad C Klasą, a dokładniej W202 z silnikiem !.8 lub 2.0 benzyna i w miarę możliwości również instalacją LPG (nie jestem uprzedzony do gazu). Skrzynia manualna.
I tu mam prośbę a zarazem pytanie do forumowiczów. Wasze opinie na temat Mercedesa W202? Na temat tych silników, ceny części do tego modelu, awaryjności i najczęstszych usterek. Chciałbym się również dowiedzieć jak to jest z tą blachą, bo krążą plotki, że W202 gniją na umór.
Proszę o opinie osób, które miały ten samochód, a zarazem te które wiedzą dużo na jego temat. Ewentualnie prosiłbym o radę jaki inny model mercedesa rozpatrzeć przy kupnie pierwszego auta.
#2
Posted 26 January 2017 - 16:01
A jaki masz budżet?
W202 gnije, to nie plotki a rzeczywistość. W210 i W220 też... Silnik 1.8 jest dość dynamiczny ale też oszczędnością nie grzeszy. Gaz sekwencyjny znosi dobrze. Nie wiem czy bym kupił to auto ponownie mając tą wiedzę co obecnie.
W202 gnije, to nie plotki a rzeczywistość. W210 i W220 też... Silnik 1.8 jest dość dynamiczny ale też oszczędnością nie grzeszy. Gaz sekwencyjny znosi dobrze. Nie wiem czy bym kupił to auto ponownie mając tą wiedzę co obecnie.
#3
Posted 26 January 2017 - 18:00
Tak jak kolega wyżej napisał, wszystko zależy od budżetu. Blacharka w C klasie jest na prawdę słaba. Ja osobiście polecałbym w201 z dieslem, najlepiej 2.5.
Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka
#4
Posted 26 January 2017 - 18:59
Jak trafisz w dobrym stanie, to kupuj.
Wbrew opiniom krążącym na tym forum, wydawanymi głównie na podstawie obcowania z tanimi zwłokami C-Klasy, dobrze zachowane egzemplarze trochę posłużą.
To dość twarde auta.
Wbrew opiniom krążącym na tym forum, wydawanymi głównie na podstawie obcowania z tanimi zwłokami C-Klasy, dobrze zachowane egzemplarze trochę posłużą.
To dość twarde auta.
#5
Posted 26 January 2017 - 20:20
To może Wojtek81 napisze więcej jak wygląda użytkowanie zwłok C-klasy. Moja w momencie zakupu była bezwypadkowa (i dalej jest), miała przebieg 323 000 i niemal do końca odwiedzała niemieckie ASO - żaden lokalny patenciarz nie zdołał jej zepsuć. A kosztowała tyle co kilka zwłok, więc nie mam takich traumatycznych doświadczeń.
Auta dość twarde ale wiekowe i podatne na rdzę, utrzymanie w dobrym stanie (zwłaszcza blachy), nie jest tanie a samo auto jest słabsze niż W124 czy W201 (mam W124 od 12lat, W202 od pięciu).
Auta dość twarde ale wiekowe i podatne na rdzę, utrzymanie w dobrym stanie (zwłaszcza blachy), nie jest tanie a samo auto jest słabsze niż W124 czy W201 (mam W124 od 12lat, W202 od pięciu).
Edited by golas9, 26 January 2017 - 20:21.
#6
Posted 26 January 2017 - 20:33
Gadacie tak, jakby W124 i W201 nie gniło.
Przy zakupie zwróć szczególną uwagę na blacharkę. Podłoga, spód auta, podłużnice, pomierz go miernikiem.
Im wyższy rocznik, tym lepiej. W 1996 roku poradzili sobie wreszcie z biodegradowalnymi wiązkami elektrycznymi.
Plus taki, że w przypadku W202 za 10 tys. kupisz fajne auto z fajnym wypasem, silnikiem M111 2.0/2.3 które LPG lubią.
2 miesiące temu Komfort-Trans wystawił C200 kompresora kombi z 2000 roku z tempomatem, klimą, grzaniem foteli, szybrem, el. szybami za 10 tys. Auto bez rdzy, od 1 wł. z Niemiec z pełną dokumentacją. Auto bardzo szybko znalazło nabywcę.
Mój wujek ma od 10 lat W202 z 2.0 M111 na LPG, nawet wiązki nie robił, jeździ w najlepsze a auto nie sypie się w ogóle. Blacha się jakoś tam trzyma, zrobił ją kompleksowo po zakupie i ma spokój.
Po prostu przyjrzyj się uważnie blacharce i będzie dobrze
Przy zakupie zwróć szczególną uwagę na blacharkę. Podłoga, spód auta, podłużnice, pomierz go miernikiem.
Im wyższy rocznik, tym lepiej. W 1996 roku poradzili sobie wreszcie z biodegradowalnymi wiązkami elektrycznymi.
Plus taki, że w przypadku W202 za 10 tys. kupisz fajne auto z fajnym wypasem, silnikiem M111 2.0/2.3 które LPG lubią.
2 miesiące temu Komfort-Trans wystawił C200 kompresora kombi z 2000 roku z tempomatem, klimą, grzaniem foteli, szybrem, el. szybami za 10 tys. Auto bez rdzy, od 1 wł. z Niemiec z pełną dokumentacją. Auto bardzo szybko znalazło nabywcę.
Mój wujek ma od 10 lat W202 z 2.0 M111 na LPG, nawet wiązki nie robił, jeździ w najlepsze a auto nie sypie się w ogóle. Blacha się jakoś tam trzyma, zrobił ją kompleksowo po zakupie i ma spokój.
Po prostu przyjrzyj się uważnie blacharce i będzie dobrze
Edited by inutile, 26 January 2017 - 20:39.
#7
Posted 26 January 2017 - 21:17
No co Ci poradzę, że moje W124 z 1988 z przetartym dawno temu bokiem przez 12 lat pochłonęło na blachę 4x mniej niż bezwypadkowe W202 przez 5 lat. Dzielę się doświadczeniami.
Mnie po prostu W202 rozczarował w porównaniu do W124.Nie napisałem, że to złe auto.
Mnie po prostu W202 rozczarował w porównaniu do W124.Nie napisałem, że to złe auto.
Edited by golas9, 26 January 2017 - 21:19.
#9
Posted 26 January 2017 - 22:00
Oczywiście gniją dużo bardziej, zgadzam się, ale w ogólnym rozrachunku do blacharki tak czy inaczej trzeba będzie w końcu zajrzeć, zarówno w starej 190-tce jak i gorzej wykonanym W202.
#10
Posted 26 January 2017 - 22:04
Tu masz oczywiście rację, te auta nowe nie są już od dłuższego czasu i blachą trzeba będzie się zająć w każdym z nich w mniejszym lub większym stopniu. Wszystko zależy od tego, ile ktoś może wydać na auto + na jego ogarnięcie i na ile się z nim wiąże.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
W124 na pierwsze auto [jaki najlepiej?] Porady |
HydePark | Koscian |
|
||
ASB rusza z pierwszego biegu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Topek21 |
|
||
Modyfikacja ASB ruszanie z pierwszego biegu |
Modyfikacje,Tuning | PiotrGo |
|
||
OT wydzielone z [w201] Szukam swojego pierwszego Mercedesa |
HydePark | Leon90 |
|
||
ASB brak pierwszego biegu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zabor911 |
|