Jump to content




- - - - -

Sztywne przewody hamulcowe - miedziane vs. stalowe


44 replies to this topic

#21 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 05 February 2017 - 14:23

Nie widzę żadnych minusów w stosowaniu przewodów miedzianych.....dobry i wdzięczny zamiennik...



#22 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 05 February 2017 - 15:18

Sorry że post pod postem ale nie mam już możliwości edytowania....
Wydaje mi się, że w naszych 20-30letnich pojazdach lepsza jest miedź niż skorodowane stalowe przewody np. na tylnym układzie hamulcowym....
Wymieniałem lata temu i do dziś bezproblemowo...

#23 Offline   macmw


  • posts 962
  • Joined 06 Nov 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Posted 05 February 2017 - 20:18

Osobiście popieram zakładanie stalowych przewodów (są robione w osłonie PVF, koloru ciemnozielonego - wyglądają jak oryginalne).
Jednakże jest z nimi kilka "ale":
- do zarabiania ich końcówek jest potrzebna specjalna praska - ja takową kupiłem za 750zł,
- pomimo że miałem rozebrane auto, bez zawiechy wydechów itd, sama wymiana zajęła 4 dni - wszystkie przewody plus dodatkowo przewody od nivo.
Przyznam że pomimo że posiadałem giętarkę to ich formowanie to jakiś koszmar.
Wszystkie przewody było oczywiście tak wyginane aby je założyć tak jak oryginał.

#24 Offline   vader


  • posts 32
  • Joined 10 Mar 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 February 2017 - 21:19

Do nivo też są stalowe, ale ja mam zamiar zmienić na miedź, za stalowe cena dla mnie do przełknięcia,
czytałem że nie ma problemu na miedzianych zasilających regulator wzniosu.

#25 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 February 2017 - 21:28

Ja mam miedź w calym nivomacie kombi , nic się nie dzieje już 3 lata. Jeden stalowy mi pękł to wymieniłem całość na miedź.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#26 Offline   k4mi3n


  • posts 49
  • Joined 26 Nov 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 May 2019 - 11:51

Siema, widze ze w tym watku pare osob ma doswiadczenie ze sztywnymi przewodami.

Ja zamierzam kupic miedziowo-niklowe i zalowyc je sam, nie mam jednak doswiadczenia.

Jak myslicie, ile czasu mi to zajmie? Wyrobie sie w jeden dzien?

Czy tylne przewody ida pod wozkiem, trzeba go zrzucac? Na co uwazac?

Na necie malo jest dostepnych informacji..

#27 Offline   andrzejrz


  • posts 526
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 09 May 2019 - 12:31

Wózka nie trzeba ściągać.Uważać trzeba na ręce,żeby nie poobcochywać.

#28 Offline   k4mi3n


  • posts 49
  • Joined 26 Nov 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 May 2019 - 11:58

Zeby co Andrzeju?? :)

A jak to najlepeij zrobic: Dogiac wszystko na wzor zdjetych przewodow czy doginac 'po drodze' zeby latwiej wsadzic?

Ile zajmie operacja wymiany wszystkich przewodow kompletnemu laikowi? Gumowe to wiadomo, z godzinka max.

#29 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 10 May 2019 - 20:59

Jak zaczniesz rano to może do wieczora się wyrobisz,a po co wymieniasz wszystkie?

Edited by melfio1, 10 May 2019 - 21:00.


#30 Offline   andrzejrz


  • posts 526
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 10 May 2019 - 21:11

Przewody doginaj przy wsadzaniu,będzie łatwiej wsadzić.W godzinkę spokojnie się wyrobisz,ale jest jedno ale..Przy wózku jest trójnik i tam jest wpięty przewód,który idzie do pompy hamulcowej.Jak on przy odkręcaniu ze starości pęknie to już czas się wydłuża.Ma on złączkę z przodu,znajdziesz bez problemu.Musisz uważać,żeby płyn nie zleciał w całości,bo wtedy lubi pompa hamulcowa siąść.Najlepiej dmuchać na zimne i najpierw wciśnij pedał hamulca i go zabezpiecz,żeby tak został,np.kawałkiem deski.Wtedy płynu trochę zleci,jak odkręcisz przewody i na tym koniec.Na bank pompa nie siądzie.








Podobne tematy Zwiń