Jump to content




- - - - -

Odpowietrznik na pompie ABS'u


10 replies to this topic

#1 Offline   bujemuje


  • posts 134
  • Joined 23 Nov 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Posted 18 May 2017 - 20:56

Witam was. Mam problem z odpowietrzenie układu hamulcowego a mianowicie pompy ABS . Hamulce dzisiaj normalnie ABS również ale gdzieś jeszcze jest zapowietrzony i hamulec jest tempy. Wracając do tematu nie mozna odkręcić odpowietrznika. Ani drgnie różnymi nasadkami kluczem czy szczypcami nastawnymi. Poprostu stoi jak przyklejony. W efekcie prób zrobił się okrągły . Jestem na etapie zamawiania nowego (166zl Ola Boga:-() ale potrzebuje jakiejs podpowiedzi co zrobić ze starym . Czy rozkręcać pompę i przewiercić czy może coś dospawac i rwać ? Jakieś propozycje i podpowiedzi ?



#2 Offline   mass


  • posts 63
  • Joined 26 Dec 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Posted 26 July 2017 - 21:40

Zrób zdjęcie.

#3 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 27 July 2017 - 07:36

A w jaki sposób zapowietrzyłeś hamulce?

#4 Offline   bujemuje


  • posts 134
  • Joined 23 Nov 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Posted 30 July 2017 - 21:28

Miał być wymieniany płyn hamulcowy ale urwał się odpowietrznik . Jakoś tydzień jeździłem pojechałem w trasę na tempomacie wróciłem i zabrakło płynu zamówiliśmy nowe odpowietrznik okazało się że starego nie da się rozwiercić więc regenerowany zacisk no i wymiana płynu ale pedał wpadał dość głęboko i był tępy że stary odpowietrznik na pompie nie chciał się wykręcić to został obspawany wykrecony i wkręcony nowy . Układ odpowietrzony ale pedał dalej za głęboko wpada mimo że hamulec ostrzejszy . Chyba serwo przepuszcza gdzieś. Najgorsze że nowego nie kupisz a używane nie wiadomo w jakim stanie ...

#5 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 31 July 2017 - 11:31

bujemuje, co ty kurna kombinujesz, przed wymianą było ok,po wymianie serwo czy pompa padła,człowieku w MB w tym zbiorniczku wyrównawczym są twie sekcje i jedna jest bardzo wysoko przy samej górze zbiorniczka,do odpowietrzenia muszą być 3osoby,jeden w kabinie pompuje pedałem drugi cały czas dolewa płynu do zbiorniczka wyrównawczego ,tylko pamiętaj żeby dolewał cały czas żeby zbiorniczek był pełny pod sam korek ,co by się przelewało do tej drugiej sekcji ,trzeci wężyk odpowietrznik butelka i kręci ,zaczynasz jak dobrze pamiętam od prawy tył ..itd,Pamiętaj zbiorniczek cały czas pełny na maxa!

#6 Offline   bujemuje


  • posts 134
  • Joined 23 Nov 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Posted 31 July 2017 - 17:19

Nie nie . Przed wymiana płynu i odpowietrzeniem było jeszcze gorzej pedał wpadał głęboko . Wymieniali i odpowietrzanie płyn w warsztacie ciśnieniowo .

#7 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 31 July 2017 - 20:29

To ok ,ale ja bym jeszcze sam spróbował,bo te warsztaty to też są różne.

#8 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 31 July 2017 - 22:29

Z tymi trzema osobami do odpowietrzania to wg mnie o jednego za dużo ;)
Wystarczy co jakiś czas dolać płyn i zakręcić zbiorniczek.
Osobiście zaczynam od odpowietrzania pompy ABSu. Klasycznie odpowietrzam lewy przód i prawy przód. Następnie już z włączaniem stacyjki, tył.
Ale jak to się mawia, co podwórko to inna gra. Ja robie jw.

Pomimo już kilku postów chyba nadal problem nie jest rozwiązany.
Próbowałeś puknąć młotkiem w odpowietrznik zanim przystąpiłeś do odkręcania?

#9 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 01 August 2017 - 17:58

w0jta5, a czy nie zaczyna się odpowietrzać od najdalszego koła od pompy .

#10 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 August 2017 - 19:58

Jak pisałem - jest wiele szkół.
Ja układy z ABSem robie w ww. sposób i działa właściwie.








Podobne tematy Zwiń