Jump to content




* * * * * 3 votes

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 replies to this topic

#41 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowo艣膰: 艢wi臋tokrzyskie (okolice St膮porkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia bieg贸w:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 20 December 2013 - 21:35

Je艣li po odpi臋ciu czujnika napi臋cie w z艂膮czu staje w miejscu a po pod艂膮czeniu zaczyna oscylowa膰 to znaczy 偶e jest ok . Uk艂ad sprawny stroi si臋. Zrzu膰 KE i sprawd藕 dok艂adnie gumow膮 przepon臋, Jak b臋dziesz mia艂 wszystko szczelne ale na 100% to ustawisz sobie wype艂nienie na 50%+/- 5% . Pfffffffff co do 艣wiecy poszukaj a znajdziesz nie pami臋tam . Ale 艣wiece warto na nowe wymieni膰 po tym co prze偶y艂y . Dla pewno艣ci zagrzej silnik i odepnij sobie ten wtrysk rozruchowy zobacz czy cokolwiek si臋 zmieni , on ma te偶 to do siebie 偶e mo偶e mo偶e nie domyka膰 si臋 do ko艅ca warto sprawdzi膰 ( on ma pyli膰 tylko przez kilka sekund po uruchomieniu p贸藕niej ju偶 nie) Ale jak dla mnie to zacz膮膰 trzeba od szczelno艣ci ka偶dego w臋偶yka podci艣nienia, wszystkich element贸w gumowych i wg ( lewe powietrze potrafi wiele zamentu narobi膰 ) :/

Edited by Piotrek 190E, 20 December 2013 - 21:49.




#42 Offline   Lord Zekanda


  • posts 2,423
  • Joined 22 Feb 2011
  • Miejscowo艣膰: wie艣 kt贸rej nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia bieg贸w:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 December 2013 - 22:20

corsiarz, wybacz ciekawo艣膰 ale jak膮 mechanik膮 si臋 zajmujesz skoro pytasz o przerw臋 艣wiecy?
Ku 艣cis艂o艣ci czujnik po艂o偶enia przepustnicy steruje zap艂onem, sygna艂 o uchyleniu do sterownika KE podaje "kra艅c贸wka",
kable zmieni艂e艣 z powodu "czkawki" czy wcze艣niej?

#43 Offline   corsiarz


  • posts 52
  • Joined 31 May 2013
  • Miejscowo艣膰: leibnitz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia bieg贸w:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:xedos v6

Posted 20 December 2013 - 22:52

Nierozumiem zbytnio twojego pytania, i sarkazmu w nim zawartego, swiece podane na pasie przednim sa od dawna nie produkowane juz, katalogi zamiennikow podaja rozne przerwy, przewaznie 0,8/0,9, wiem ze ke jest czuly dlatego chcialbym miec dokladny odstep miedzy elektrodami, mam szczelonimierz moge sobie nawet 0,75 ustawic... to wiedzialem, tylko nasuwa sie pytanie czy my caly czas mowimy o tych samych czujnikach, potym co sie czyta trace pewnosc, niektorzy mowia potencjometr przepustnicy, niektorzy potencjometr klapy spietrzajacej, ja juz sie pogubilem, a wiec to co ustawiamy na 0,7v jest to tps w tym silniku, czy to jest ten potencjometr klapy spietrzajacej i pod ke znajduje sie na osce przepustnicy jeszcze jeden potencjometr?

Kable jak pisalem wymienione profilaktycznie bo silnik pracowal elegancko, byly poprostu stare, wymienione jakies 2 miesiace przed poczatkiem czkawki

Zrobilem nim wlasnie 20km po miescie i na temp 95st chodzi perfekcyjnie jakby nic mu nie bylo, zalalem go do pelna (60l) 98oktan paliwem, w wypadku gdy czkawka jest spowodowana byc moze zbyt wczesnym zaplonem (wnioskuje po strzalach w przepustnice) powinno sie to chocby troszke uspokoic bo wysoko oktanowe paliwo lubi wczesniejszy zaplon...
co do mocy pisalem ze jest zamulony, po 5km jakby go odetkalo, moze komputer musial sie na nowo ustawic - nie wiem, ale zbiera sie przynajmniej jak wczesniej a nawet smiem twierdzic ze lepiej, zmierze mu jutro czas do setki i mozna bedzie cos o mocy powiedziec, postaram sie jutro tez ukulac 100km zeby sprawdzic mozliwie precyzyjnie spalanie, napisze tez czy kulanie ustalo na zimnym motorze, bedzie odpalany przy jakichs -2st bo o 6 jade do roboty ;)

#44 Offline   Lord Zekanda


  • posts 2,423
  • Joined 22 Feb 2011
  • Miejscowo艣膰: wie艣 kt贸rej nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia bieg贸w:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 December 2013 - 23:10

Za艂贸偶 na pr贸b臋 stare kable bo ja kiedy艣 na Sentehach przyjecha艂em tylko ze sklepu w kt贸rym je kupi艂em
a odwie藕膰 musia艂em ju偶 na rowerze ;)

Wy艣wietl postU偶ytkownik corsiarz dnia 20 December 2013 - 22:52 napisa艂

czy to jest ten potencjometr klapy spietrzajacej i pod ke znajduje sie na osce przepustnicy jeszcze jeden potencjometr?
Dok艂adnie tak: potencjometr klapy spi臋trzaj膮cej jest elementem przep艂ywomierza a na osi przepustnicy
jest jeszcze jeden czujnik skrajnych po艂o偶e艅 notorycznie nazywany potencjometrem
jak go sprawdzi膰 znajdziesz TUTAJ
za艣 sprawdzanie potka klapy TUTAJ

#45 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowo艣膰: 艢wi臋tokrzyskie (okolice St膮porkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia bieg贸w:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 21 December 2013 - 11:46

Filtr KE na bank masz to jest to do czego masz przykr臋cony przew贸d paliwowy ;) A z KE da si臋 to r贸wniez wykr臋ci膰 taka ma艂a pierd贸艂ka ;) Fajnie ze zrozumia艂e艣 偶e potencjometr KE to co innego a czujnik otwarcia przepustnicy to te偶 co innego my艣la艂em 偶e zrozumiale pisa艂em . :D Oczywi艣cie 偶e potencjometr mo偶e mie膰 wp艂yw na moc sam pomy艣l on daje sygna艂 ile powietrza zasysane jest przez silnik w danej chwili je艣li jest 藕le ustawiony to jak niby sterownik ma utrzymywa膰 prawid艂ow膮 mieszank臋 ? :D :D Masz go ustawi膰 na ZAGRZANYM A NIE ROZGRZANYM SILNIKU OKO艁O 60- 70 STOPNI NA BIEGU JA艁OWYM CZYLI OBROTY OKO艁O 750-800 . Napi臋cie ma by膰 0,7v +/- 01 taka jest tolerancja . Teraz sprawdzasz napi臋cie w gnie藕dzie diagnostyki mi臋dzy pinem 5a3 i 5a mas膮 . I ustawiasz te 50% . Oczywi艣cie je艣li masz pewno艣膰 szczelno艣ci wszystkiego . Napi臋cie w sprawnym uk艂adnie ma oscylowa膰 dlatego przy wype艂nieniu te偶 masz tolerancj臋 najlepiej zachowa膰 +/- 5% . A co do przewod贸w ja polecam beru zmienia艂em u siebie ca艂y uk艂ad zap艂onowy opr贸cz cewki z 2 lata temu i 0 problem贸w . A silniczek je藕dzi a偶 mi艂o 2 paczki to dla niego 偶aden wycisk 艣mia艂o licznik zamyka i wcale do tego autostrad 偶adnych nie potrzeba hahaahaha :hooray:

#46 Offline   corsiarz


  • posts 52
  • Joined 31 May 2013
  • Miejscowo艣膰: leibnitz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia bieg贸w:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:xedos v6

Posted 21 December 2013 - 13:01

A wiec, czkawka zniknela panowie!! odpalony na zimnym, wkrecony na obroty, bajka !! praca silnika jak wczesniej, bez zarzotow! po postoju 6 godzinnym i powrocie do domu odpalilem go, na zimnym depnelem gazu w ziemie (co nie jest madre ale musialem wykonac w ramach testu) i strzelil raz w dolot ale bez zadnego zadlawienia i wkrecil sie plynnie dalej, po ponownych probach juz tego nie bylo, wiec na chwile obecna sukces juz jest, da sie bezproblemowo jezdzic, dokulam jeszcze dzis do 100km i sprawdze spalanie oraz czas do setki, potem sprawdze jeszcze przelacznik przepustnicy (ten wlasciwy :P ) i opisze co i jak ;)

Powaga co do tych sentechow? ja jezdzilem na nich w kazdym aucie i bylem ogromnie zadowolony, sprawdzilem wszystkie marki i najbardziej bylem niezadowolony z ngk ktore sa tak chwalone, spieprzyly sie po czasie.... musze poszukac tych starych boschy jesli je jeszcze wogole mam i pokombinowac, jednak napewno opornosc tych kabli jest wadliwa do opli pasowalo bo bylo przypisane im te 13kohm, jednak na ori boschach z Mercedesa bylo wyraznie napisane 1kohm i taka tez opornosc mialy po pomiarze, sentech oczywiscie olal temat dokladnosci i dal zyle jaka stosuja do kazdego innego samochodu :\ musze polukac zamienniki i je poprostu pomierzyc, jak znajde jakies z wlasciwa opornoscia to kupie i wymienie, ale to z czasem juz ;)

Rozumiem ze wypelnienie do 50% ustawia sie sruba imbusowa w kominku?

filtra ke tam nie ma odkrecalem te krocce wszystkie maja wolny przelot, ale moze cos przeoczylem, dzis wykrece jeszcze ten krociec ktory siedzi bezposrednio w ke, moze tam cos znajde ;)

Edited by corsiarz, 21 December 2013 - 13:09.


#47 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowo艣膰: 艢wi臋tokrzyskie (okolice St膮porkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia bieg贸w:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 21 December 2013 - 13:30

Nie ma prawa strzela膰 wg. !!!
Z regu艂y najpierw si臋 robi wszystko porz膮dnie jak z fabryki wyjecha艂 a p贸藕niej testy na ale jak kto woli :D
Przewody zalecane do Mercedesa to beru koszt nie jest taki tragiczny p艂aci艂em 220 bodaj偶e a spok贸j na lata .
Tak regulacje przeprowadzasz 艣rub膮 CO w kominie ale uprzedzam i m贸wi臋 chyba ju偶 po raz setny ma by膰 wszystko szczelne i sprawne do tej operacji a jak KE nie 艣ci膮gn膮艂e艣 to 偶adnej pewno艣ci tak na prawd臋 nie masz niestety . No bo w tym kr贸膰cu co wkr臋cony jest w KE powinien by膰 filtr w 偶adnym innym .

#48 Offline   corsiarz


  • posts 52
  • Joined 31 May 2013
  • Miejscowo艣膰: leibnitz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia bieg贸w:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:xedos v6

Posted 21 December 2013 - 15:35

Wiem ze nie ma strzelac, nieznaczylo to ze uwazam ze wszystko jest juz jak nalezy, poprostu ucieszylem sie ze postep jest tak daleko ze autem da sie normalnie jezdzic...
Odnosze wrazenie ze caly problem wynikal z jakiegos kiepskiego paliwa, procz poprawy potencjometra i polutowania przekaznika przepieciowego nie zrobilem nic praktycznie, a auto zmienilo sie nie do poznania...
Dlatego tez sadze ze dzisiejszy poranny strzal mogl byc wynikiem pozostalosci tej trefnej zupy, az ciezko mi wierzyc ze jest z nim na chwile obecna cokolwiek nie wporzadku, bo:

Spalanie drastycznie spadlo, wczesniej 13l to bylo minimum, dzis wykulalem 100km w trybie mieszanym, miasto, gory, trasa zdecydowanie dynamicznie czesto z "kickdownem" poprostu, po dotankowaniu niewierzylem wlasnym oczom, 10.4l SZOK!

Jest zdecydowanie dynamiczniejszy, czas do 100kmh to dokladnie 10.04s, wg. katalogu powinno byc 11s, dodam iz jest to 4b automat ktory nie byl zaprojektowany do dynamicznej jazdy, na ruszenie i redukcje na 1szy bieg potrzebuje najmniej z sekunde, jak nie dwie, przy wyjezdzaniu ze stacji na gazie w ziemi, zakret 90stopni, ciety przez 4 pasy a wiec wcale nie ostro, postawilo mnie bokiem na tyle ze musialem kontrowac, a wcale slisko nie bylo bo laczki kwiczaly, az mnie to zszokowalo bo wczesniej by tak nie zrobil :D szpery nie ma...

Zero jakiegokolwiek kopcenia (wczesniej to chmury szly jak kulal), znikly rowniez problemy z odpalaniem na cieplym, pali od strzala... Powiem szczerze ze jestem troche zdezorientowany, nie wiem czy go wyleczylem czy poprostu 98oktanowe paliwo tak mu sluzy...

Co do tych gum, naogladalem sie paru takich mietkow i ja dokladnie wiem oczym mowa jak to kruszeje, robi sie twarde, kurczy, nie wazne czy to elementy gumowe na silniku czy uszczelki szyb, sa przewaznie sparciale, u mnie wszystko w bdb kondycji, mieciutkie, zero oznak kruszenia, gdziekolwiek, auto bylo przez swoje 25lat caly czas w garazu, widac to nawet po tym ze zaden plastik nie jest wyblakniety a klar swieci sie jak swiezo po sikniec, dlatego tez nie sadze ze musze sciagac ke, ogladnelem ta gume, od zewnatrz, srodka, wsadzilem nawet reke do ke i ja cala obmacalem, jest miekka zero oznak starosci czy jakich kolwiek uszkodzen mechanicznych, psikanie plakiem tez nic nie wykazalo, a lalem jak z wiadra, tam jest takie podcisnienie ze by go na bank zassalo przy najmniejszej nieszczelnosci i silnik zwiekszylby obroty, co sie nie stalo.
Niechce zebys pomyslal ze sie wymadrzam, najpierw zgrywalem sierot臋 zadawalem pytania, a teraz sie upieram, wiem ze to troche nie dowiary ze te wszystkie gumy po tylu latach tak dobrze sie trzymaja, ale wierz mi gdybym tylko mogl ci to pokazac sam bys sie zdziwil :)

I co mam zrobic zeby bylo jak fabryka kazala? wszystko dziala CHYBA jak nalezy, komputer nie zglasza bledow, napiecie faluje, procz blednego napiecia na potencjometrze (ktore juz skorygowalem) nic nie znalazlem...

Ide patrzec dalej moze cos znajde, sprawdze jeszcze ten tps na przepustnicy, pomierze jeszcze raz wszystkie napiecia, obejrze ten filtr i dam znac ;)

Swoja droga, chcialoby ci sie zdjac jeden przewod zaplonowy i zmierzyc jego opornosc? bo jesli bedzie bliska tej z moich przewodow to chyba wymiana nie ma sensu bo kultura pracy jak i rozruch przebiegieja elegancko

Edited by corsiarz, 21 December 2013 - 15:44.


#49 Offline   Piotrek 190E


  • posts 1,307
  • Joined 26 Dec 2012
  • Miejscowo艣膰: 艢wi臋tokrzyskie (okolice St膮porkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia bieg贸w:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Posted 21 December 2013 - 16:03

Kolego mo偶e masz dobr膮 t膮 przepon臋 mo偶e nie to jest praktycznie nie do wykrycia bez zdj臋cia KE . Obroty teoretycznie powinny wzrozn膮膰 je艣li jest nieszczelno艣膰 ale we藕 te偶 pod uwag臋 偶e sterownik sam ustawia obroty silnika na sta艂e 750-800 wi臋c jako艣 bardzo zdziwiony tym faktem nie jestem . Ale faktycznie mo偶e i jest ok najbardziej powszechnym objawem lewego powietrza jest , nier贸wna praca silnika , trz臋sienie silniczka itp . Jakie masz wype艂nienie ? Przestaw sobie korektor oktanowy na S niech si臋 przepali jak powinien ;) Jak napi臋cie oscyluje to ju偶 nic nie sprawdzaj bo nie ma sensu cz臋艣膰 elektryczna ,elektroniczna jest sprawna ;) No spalanie masz ok ja to tak 艣rednio sprawdza艂em to mam 9L jazda do艣膰 oszcz臋dna a 17 przy bucie w pod艂og臋 :E Ale co艣 czuj臋 w ko艣ciach 偶e musz臋 u siebie wymieni膰 t膮 przepon臋 pod KE bo co艣 mi silniczek delikatnie dr偶y czasami tylko wiecznie nie ma czasu :/ jak to m贸wi膮 szewc bez but贸w chodzi. Te偶 jestem mechanikiem w ramach 艣cis艂o艣ci i szczero艣ci hahahaha . :mrgreen: No je艣li przewody spe艂niaj膮 teraz dobrze swoj膮 funkcj臋 to je zostaw ale przy kolejnej wymianie zainwestuj w beru ;)

Edited by Piotrek 190E, 21 December 2013 - 16:12.


#50 Offline   corsiarz


  • posts 52
  • Joined 31 May 2013
  • Miejscowo艣膰: leibnitz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia bieg贸w:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:xedos v6

Posted 21 December 2013 - 16:45

No i czar prysnal, opadaja mi juz rece z tym padlem, sprawdzilem tps, dziala jak nalezy wg opisu, wyciagnelem ten filterek, jak na mnie byl zatkany bardzo ciezko sie przez niego dmuchalo, wiec go wydlubalem, zmierzylem napiecie na potencjometrze klapy bylo 0.8 poprawilem znow na 0.7 to napiecie sie wacha ciagle o: +- 0.1v , powinno byc stale?

Co odpalenie napiecie w kostce diagnostycznej jest innej wartosci, ale ciagle plywajace, potrafi nawet oscylowac miedzy 6 i 9v, ciagle sie zmienia i co odpalenie pokazuje co innego,

wiec zlozylem obudowe filtra i koszmar powrocil, jest jak bylo, czkawki i strzelanie, ciagle, napiecie w diagnostyce dokladnie 50% z tym ze przestalo plywac, nerwy mi sie juz wyczerpaly... skad takie roznice przy zdjetym i zalozonym filtrze? mam jezdzic ta padaka ciagle bez filtra czy co :P








Podobne tematy Zwi艅