0
[C124] Szarik 3.0 24V 1992r.
Started by Szarik, Nov 24 2018 18:55
29 replies to this topic
#1
Posted 24 November 2018 - 18:55
Witam!
Powracam do galerii, tym razem z wymarzoną "kupetą". Silnik 3 litrowy M104 na ke jetronicu. Skrzynia automatyczna pięciobiegowa.
Z wyposażenia,to jest klimatyzacja automatyczna, elektrycznie przesuwane fotele (kierowcy jest pompowany), ASR, 4 elektryczne szyby i termometr temperatury zewnętrznej.
Ogólnie autko jest w niezłym stanie. Do zrobienia znajdzie się trochę blacharki - tradycyjnie progi, nadkole pod zbiorniczkiem spryskiwaczy i jakieś drobnostki. Mechanicznie, jeździ dobrze, na moc. Po przesiadce z 200D czuć różnice . Ale żeby nie było za kolorowo, to problemy też są. Gdzieś łapie lewe powietrze. Dziś zatkałem dolot powietrza i auto nie gasło. Na wolnych obrotach, po zagrzaniu, silnik trochę nierówno chodzi (ale nie gaśnie) i trzeba odpalać i wciśniętym gazem (bez tego też odpala, ale trzeba dłużej kręcić). ASB czasem przeciąga biegi i wrzuca wyższy bieg, zrzuca i wrzuca znowu. Fotel się nie rygluje. Nie ma różnicy, który klawisz od klimy wcisnę, powietrze leci z tych samych kratek. Więc coś tam musi być nieszczelne. Dziś sprawdzałem, ale nie znalazłem nic. Ale poza tymi problemami, jeździ się fajnie, zawieszenie chodzi cicho. Chcę go doprowadzić do dobrego stanu i jeździć . Na koniec dwie szybkie fotki
Powracam do galerii, tym razem z wymarzoną "kupetą". Silnik 3 litrowy M104 na ke jetronicu. Skrzynia automatyczna pięciobiegowa.
Z wyposażenia,to jest klimatyzacja automatyczna, elektrycznie przesuwane fotele (kierowcy jest pompowany), ASR, 4 elektryczne szyby i termometr temperatury zewnętrznej.
Ogólnie autko jest w niezłym stanie. Do zrobienia znajdzie się trochę blacharki - tradycyjnie progi, nadkole pod zbiorniczkiem spryskiwaczy i jakieś drobnostki. Mechanicznie, jeździ dobrze, na moc. Po przesiadce z 200D czuć różnice . Ale żeby nie było za kolorowo, to problemy też są. Gdzieś łapie lewe powietrze. Dziś zatkałem dolot powietrza i auto nie gasło. Na wolnych obrotach, po zagrzaniu, silnik trochę nierówno chodzi (ale nie gaśnie) i trzeba odpalać i wciśniętym gazem (bez tego też odpala, ale trzeba dłużej kręcić). ASB czasem przeciąga biegi i wrzuca wyższy bieg, zrzuca i wrzuca znowu. Fotel się nie rygluje. Nie ma różnicy, który klawisz od klimy wcisnę, powietrze leci z tych samych kratek. Więc coś tam musi być nieszczelne. Dziś sprawdzałem, ale nie znalazłem nic. Ale poza tymi problemami, jeździ się fajnie, zawieszenie chodzi cicho. Chcę go doprowadzić do dobrego stanu i jeździć . Na koniec dwie szybkie fotki
#3
Posted 25 November 2018 - 15:57
Dzięki, sprawdzę. Ogólnie czeka mnie walka z podciśnieniami, więc prawdopodobnie do sprawdzenia będzie jeszcze więcej
#4
Posted 25 November 2018 - 17:25
No właśnie. I jak wrażenia po przesiadce z klekoczącego gruźlika?
#5
Posted 26 November 2018 - 08:28
Ciężko się przyzwyczaić . Jeszcze się łapię na tym, że na np. skrzyżowaniu deptam go mocno, żeby szybko ruszyć, co nie jest konieczne. Zdecydowanie lepsza dynamika i komfort - jest zwyczajnie ciszej. Za to spalenie większe, no i poziom skomplikowania. Tak więc Ameryki nie odkryłem . Ale jestem bardzo zadowolony z przesiadki. Choć na diesla i tak nie dam złego słowa powiedzieć. Każdy z tych motorów ma swoje plusy i minusy.
#6
Posted 26 November 2018 - 11:21
Nnnnnoooooo... Tak czytam o tych ustereczkach i aż mnie pot zlewa czy za tydzień nie zaczniesz przeklinać soczyście Rozumiesz- z małego ogniska dużo dymu.
Tfu, nie krakam!
Tfu, nie krakam!
#7
Posted 26 November 2018 - 11:31
Użytkownik Sawyer dnia 26 November 2018 - 11:21 napisał
Nnnnnoooooo... Tak czytam o tych ustereczkach i aż mnie pot zlewa czy za tydzień nie zaczniesz przeklinać soczyście Rozumiesz- z małego ogniska dużo dymu.
Szkoda, że HFMu nie było jeszcze wtedy...
Przesiadka z 70 koni na 220 to musi być solidny wstrząs, ja miałem z 90 na 200 i też się... pociłem
#8
Posted 26 November 2018 - 11:38
Użytkownik Sawyer dnia 26 November 2018 - 11:21 napisał
Nnnnnoooooo... Tak czytam o tych ustereczkach i aż mnie pot zlewa czy za tydzień nie zaczniesz przeklinać soczyście Rozumiesz- z małego ogniska dużo dymu.
Tfu, nie krakam!
Tfu, nie krakam!
Pewnie będę i to wcześniej . Zacznę od diagnostyki wtrysku i sprawdzenia szczelności dolotu. Tak więc... Zabawy będzie sporo zapewne
Edited by Szarik, 26 November 2018 - 11:41.
#9
Posted 29 November 2018 - 07:46
Dobra, a jednak gaśnie . Przyszedł mróz i po zejściu ze ssania mu sie gaśnie. W weekend się biorę za sprawdzenie podciśnień i diagnostykę wtrysku. Wystarczy, że sprawdzę wypełnienie, czy wybłskanie błędów może pokazać coś innego? Mam w planie sprawdzić podciśnienia (ogólnie szczelność dolotu), wypełnienie i potencjometr. Coś jeszcze byłoby warto sprawdzić? Kopułka, palec i kable już sprawdzone.
#10
Posted 29 November 2018 - 12:03
Czy w kjet można coś wybłyskać?
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
||
W124 1992r. felgi 15" 8 loch kod oryginalnego koloru? |
Modyfikacje,Tuning | MBCAR |
|
||
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|