Edited by hadrianus, 28 April 2019 - 12:04.
1
O mało nie skasowali MB
Started by JanB, Apr 19 2019 12:30
14 replies to this topic
#11
Posted 28 April 2019 - 11:59
#12
Posted 28 April 2019 - 12:00
Miłej lektury
Edited by hadrianus, 28 April 2019 - 12:04.
#14
Posted 28 April 2019 - 21:00
Rozumiem, jednak gdyby musiał się bronić w sądzie, to musiałby sąd wziąć pod uwagę złamanie prawa (wyprzedzanie na skrzyżowaniu) przez kierowcę TIRa. Oczywiście pod warunkiem, że by przeżył to bliskie spotkanie 3 stopnia.
#15
Posted 28 April 2019 - 23:20
Użytkownik hadrianus dnia 28 April 2019 - 11:43 napisał
Art. 17. 1. mówi o włączaniu się do ruchu. Tutaj nie było włączania się do ruchu, tylko wyjazd z drogi podporządkowanej.
W dobrym kierunku jednak kombinujesz
Użytkownik JanB dnia 28 April 2019 - 11:05 napisał
Może kolega podać podstawę prawną takiego zachowania?
Oczywiście!
Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Rozdział 2, paragraf 5, punkt 5:
Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony.
Jeśli zaś chodzi o "ustąp pierwszeństwa", to ustąpienie pierwszeństwa jest zdefiniowane w czymś takim jak Kodeks drogowy - Prawo o ruchu drogowym, art.2. pkt. 23:
powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku.
Mamy jeszcze inne fajne rzeczy, jak Art. 22.
Punkt 1: Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
Jest też coś takiego, jak Art. 25. - ciągle tej samej ustawy, Zachowanie kierującego na skrzyżowaniu.
Punkt 1: Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.
Punkt 4: Kierującemu pojazdem zabrania się: 1) wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
A co to jest szczególna ostrożność?
Art 2, ciągle prawo o ruchu drogowym: ostrożność polegającą na zwiększeniu uwagi i dostosowaniu zachowania uczestnika ruchu do warunków i sytuacji zmieniających się na drodze, w stopniu umożliwiającym odpowiednio szybkie reagowanie.
Kierowca MB zachował się prawidłowo. To, że kierowca wyprzedzającej ciężarówki popełnił wykroczenie, to inna bajka. Gdyby kierowca MB wyjechał, także popełnił by wykroczenie które bezpośrednio było by powodem kolizji. Być może w drugiej kolejności współwinnym był by kierowca ciężarówki.
Edited by maciejd, 28 April 2019 - 23:26.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
M102 jasne świece, gaśnie przy skręcaniu, mało dynamiczny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Topek21 |
|
||
Zwiększenie mocy, a wytrzymałość automatu. |
Modyfikacje,Tuning | monojack |
|
||
W124 260E M103 dostaje za mało powietrza ??? |
LPG i Paliwa Alternatywne | czolg200d |
|
||
w201 2.0 122KM słaby to mało powiedziane |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neotst |
|
||
Głupota jakiej mało! |
HydePark | adrenaline |
|