Skocz do zawartości




Głupota jakiej mało!



25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   adrenaline


  • Postów: 105
  • Na forum od: 10 maj 2012
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 19:53

Jesli to nie głupota to w takim razie jestem już stary i marudzący.



#12 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 19:56

W okretownictwie w 99% sprężonym powietrzem podawanym do cylindrów.
W małych silnikach agregatowych ok. 500kW np.: Mitsubishi spotkałem sie z rozrusznikami pneumatycznymi. Elektryczne to norma w takich silnikach do 1000kW

Przykład: agregat awaryjny Mitsubishi 860kW startowany z bateriii akumulatorów 880Ah - dwa rozruszniki wielkości odkurzacza Zelmer :D

#13 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 21:49

Hmm... a tym powietrzem, to jak to się robi? Normalnie ciśnienie w dolot i silnik się obraca? To chyba strasznie duże musi ono być, a dolot bardzo szczelny. Hmm, hmm...

#14 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 22:02

jak w dolot, hehe?? :) chcesz turbiną w drugą stronę pokręcić? :E
Bezposrenio do komory spalania, przez specjalny rozdzielacz jest podawane w odpowiednim momencie do odpowiednich cylindrów-to tak z grubsza rzecz biorąc.
Standardowe ciśnienie w butlach startowych - 30 bar ale w szczególnych przypadkach na specjalnych jednostkach bywa więcej

#15 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 22:33

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 24 września 2012 - 22:02 napisał

jak w dolot, hehe?? :) chcesz turbiną w drugą stronę pokręcić? :E
No właśnie ten moment przerastał mnie samego i dlatego nie mogłem dać wiary, że to działa :) .

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 24 września 2012 - 22:02 napisał

Bezposrenio do komory spalania, przez specjalny rozdzielacz jest podawane w odpowiednim momencie do odpowiednich cylindrów-to tak z grubsza rzecz biorąc.
Heh, czyli dodatkowy "wtryskiwacz" , ale podający powietrze? Pomysłowe.

Użytkownik XM edytował ten post 24 września 2012 - 22:34


#16 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 24 września 2012 - 22:42

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 24 września 2012 - 22:02 napisał

chcesz turbiną w drugą stronę pokręcić?

Liście by chociaż wydmuchało :E

#17 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2012 - 22:47

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 24 września 2012 - 22:33 napisał

Heh, czyli dodatkowy "wtryskiwacz" , ale podający powietrze? Pomysłowe.
Coś w tym stylu, a bardziej powietrzny common rail :mrgreen:
Z butli powietrze idzie na wspólny kolektor a z kolektora do zaworów startowych. Zawory otwierane są również powietrzem (tyle że z innego ukladu) o ciśnieniu 7bar. Te 7 bar przychodzi na zawory z owego rozdzielacza. Ot i cała filozofia ;)

#18 Offline   tijs


  • Postów: 124
  • Na forum od: 11 lut 2012
  • Miejscowość: Heesch - Holandia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D 1985
  • Inne auto:Ford Focus MK2 2004 2.0 TDCI

Napisano 25 września 2012 - 00:01

To teraz już wiem, jak dokładnie przebiega proces przepalania rur kolektora w naszych Mercedesach :) dobra wrzuta, bardziej doświadczalna aniżeli bezużyteczna...

#19 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2012 - 20:25

Wyświetl postUżytkownik tijs dnia 25 września 2012 - 00:01 napisał

bardziej doświadczalna aniżeli bezużyteczna...
Ano.
Przynajmniej wiesz, jak można niechcący samochód sobie spalić :E

#20 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 września 2012 - 20:28

Albo wygonić pająki z komory silnika ;)








Podobne tematy Zwiń