Jump to content




- - - - -

[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma?


9 replies to this topic

#1 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 03 June 2020 - 21:17

Witajcie!
Rozpocząłem zmagania że swoim M102, a raczej wtryskiem, który go zasila.

Ale na początek nie o tym.
Na pokrywie filtra powietrza jest otwór z gumową uszczelką. Nie jest do niego nic podłączone. Pytanie: czy tak ma być?
Od przodu auta wchodzi do dolnej części obudowy rurka. Jest cała w oleju i jej okolica również. Domyślam się, że to jest właśnie odma/odpowietrzenie. Rurka ta prowadzi z pokrywy zaworów i chyba biegnie nie tylko do filtra.
Co w takim razie z tym górnym otworem na filtrze powietrza?
Gdzieś widziałem kiedyś zdjęcie, na którym do tego otworu na pokrywie filtra coś było podłączone, jakiś wężyk, rurka.
Jeżeli ktoś się orientuje, proszę o pomoc.

Edited by SQ5NAZ, 03 June 2020 - 21:18.




#2 Offline   SuperBuster11


  • posts 448
  • Joined 04 Mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 June 2020 - 00:36

Pewnie otwór do regulacji KE-Jeta. Nie dotykać, nie zaślepiać :)

#3 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 04 June 2020 - 15:46

Nie pomyślałem o tym. Po zdjęciu filtra ukazał się moim oczom cały Ke-Jet. Jest tam chyba śruba. Wiesz może co się nią reguluje?

#4 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 04 June 2020 - 17:02

W skrócie - mieszankę (współczynnik wypełnienia). Bez multimetru lepiej nie ruszaj.

#5 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 04 June 2020 - 18:55

Rozumiem.
Ogólnie zmagam się z prawdopodobnym nie działaniem wtryskiwacza rozruchowego. Trzeba dość długo kręcić rozrusznikiem, żeby załapał. Pracuje na początku niestabilnie około 400 do 500 obrotów. Jak się rozgrzeje, ma około 1000 do może 1100.
Wydaje mi się, że ta prędkość obrotowa po rozgrzaniu jest za duża.
Ile powinno być prawidłowo? Czy jest jakaś regulacja obrotów na biegu jałowym?

#6 Offline   SuperBuster11


  • posts 448
  • Joined 04 Mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 June 2020 - 19:08

Ten wtryskiwacz dziala przy ujemnych temperaturach lub przy bliskich zero,jak dobrze pamiętam.
A jak problem z odpalaniem to sprawdź rurki które idą od filtra powietrza z przodu, do głowicy a dalej do zaworu powietrza dodatkowego i do ke-Jeta. Może są nieszczelne (popękane). Jesli są całe, to chyba regulacja ke-jeta zostaje. Tylko jak nie masz pojęcia, to nie ruszaj, bo przestanie całkowicie odpalać, albo stopi katalizator :)

#7 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 04 June 2020 - 20:41

Skoro piszesz, że odma jest cała w oleju, to zapewne jest nieszczelna. Olej mógł również uszkodzić inne rurki. Ogólnie, to zakupić multimetr (najlepiej z funkcją pomiaru wypełnienia), przemierzyć, sprawdzić układ podciśnienia organoleptycznie i ustawić ke-jeta prawidło. Wszystko jest opisane na forum, a w razie problemów, pisz.
A tu jeden z wielu tematów: http://mb201-124.eu/...ku-ke-jetronic/

#8 Offline   zefir15


  • posts 16
  • Joined 10 May 2023
  • Miejscowość: Northampton
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord

Posted 12 May 2023 - 20:49

Panowie, podepne sie pod temat, zeby nie zakladac nowego - jak nazywa sie ta rurka/uszczelka, ktorej u mnie brakuje? Jestescie w stanie znalezc numer czesci albo czym mozna to zastapic? Wydaje mi sie, ze zasysa niefiltrowane powietrze...

Dołączona grafika

Edited by zefir15, 12 May 2023 - 20:56.


#9 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 12 May 2023 - 22:12

Tam normalnie jest oring na obrzeżach otworu (numeru nie znam), ale tak czy inaczej otwór tam ma być. Umożliwia regulację z założonym filtrem, nie zasysa tamtędy fałszywego powietrza

#10 Offline   zefir15


  • posts 16
  • Joined 10 May 2023
  • Miejscowość: Northampton
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda Accord

Posted 15 May 2023 - 15:49

Dzieki za odpowiedz, narazie zostawie tak jak jest, jak spotkam gdzies taka gumke to zaloze ale nie bede sie z tym spieszyl... :)








Podobne tematy Zwiń