Witam szanowne grono!
Mam problem ze swoim Mercedesem W124 220E 1993 rocznik (na wyposażeniu poduszka powietrzna kierowcy). Tematu z tym związanego nie znalazłem, a więc postanowiłem go opisać. Otóż przy przekręcaniu kluczyka na zapłon nie zapala mi się kontrolka SRS (powinna się zapalić na 4 sekundy i zgasnąć). Od razu mówię, że przyczyną nie jest przepalona żarówka kontrolki - zegary wyciągałem, jak wymieniałem żarówki ich podświetlenia i przy okazji wymieniłem też żarówkę w kontrolce SRS (stara nawet nie była spalona). Moje pytanie jest takie: Co może być tego przyczyną, bo nie mam pojęcia jak się za to zabrać?
1
[W124] Brak kontrolki SRS przy przekręcaniu kluczyka
Started by Filip02052000, Aug 05 2021 02:04
8 replies to this topic
#1
Posted 05 August 2021 - 02:04
#2
Posted 10 August 2021 - 00:07
Nikt nic nie wie na ten temat? Od czego najlepiej zacząć działanie?
#3
Posted 11 August 2021 - 19:56
Sprawdź czy jest poduszka, czy sterownik SRS (sensor airbag) jest na swoim miejscu. Sprawdzić na schemacie z którego pinu wychodzi sygnał ze sterownika na kontrolkę. Sprawdzić przejście ze sterownika do kontrolki w lcizniku. Jeżeli będzie potrzeba, rozebrać sterownik, (inspekcja wizualna, ewentualnie przelutować podejrzane luty)
#4
Posted 14 August 2021 - 19:42
Użytkownik lukas125p dnia 11 August 2021 - 19:56 napisał
Jeżeli będzie potrzeba, rozebrać sterownik, (inspekcja wizualna, ewentualnie przelutować podejrzane luty)
Jest jeszcze drugi aspekt: jak się coś stanie i wejdzie prokurator, to bardzo szybko wykryje, że ktoś pchał tam łapy. I już jest sprawa kryminalna.
Można jeszcze inaczej podejść do tej sprawy: potrafisz wyobrazić sobie sytuację, że bliska tobie osoba (lub ktokolwiek - inny CZŁOWIEK) zginie w wypadku, bo trzeba było zaoszczędzić KILKADZIESIĄT ZŁOTYCH? Ja wiem - ktoś mi powie, że to frazesy. Czy jak ktoś zginie to dalej powiesz, że to frazes? Jest dobrze i fajnie dopóki jest fajnie. Ale jak stanie się niefajnie - to jest już za późno. Osobiście mam w tym wypadku granicę (pomimo możliwości) i JEJ NIE PRZEKRACZAM.
Co możesz zrobić? Zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania na sterowniku: czy jak kluczyk w stacyjce jest w pozycji "radiowej" to do sterownika dociera napięcie?
Druga sprawa: późniejsze wersje systemu miały miały pamięć błędów która zapalała kontrolkę do momentu skasowania błędu. Tak więc na początek: sprawdzenie napięcia na sterowniku i przetrzepanie pamięci błędów.
#5
Posted 15 August 2021 - 21:16
Dziękuję za pomoc i naprowadzenie. Jak się do tego sterownika dostać? Dużo jest rozbierania? Co trzeba zdemontować?
Czyli ta pierwsza, nazywana przeze mnie ,,Akcesoria". A nie przypadkiem pozycja druga, czyli zapłon? - kontrolki się zapalają dopiero wtedy.
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.
Użytkownik Gerri dnia 14 August 2021 - 19:42 napisał
kluczyk w stacyjce jest w pozycji "radiowej"
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.
#6
Posted 16 August 2021 - 19:52
Użytkownik Filip02052000 dnia 15 August 2021 - 21:16 napisał
Czyli ta pierwsza, nazywana przeze mnie ,,Akcesoria". A nie przypadkiem pozycja druga, czyli zapłon? - kontrolki się zapalają dopiero wtedy.
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.
Tu masz adekwatny schemacik (jak umiesz schematy czytać)
http://www.autolib.d...AGRAMS/4966.pdf
W każdym razie na górze obrazka jest bezpiecznik opisany jako "Hot in ACC, RUN or START" - czyli prąd na sterownik SRS przychodzi już po włączeniu kluczykiem pozycji radiowej/ACC
#7
Posted 18 August 2021 - 17:29
Dziękuję za wyjaśnienie. Nie wiedziałem, bo po prostu się to nie zapala. Schemat, który załączyłeś - jest zrozumiały w miarę. Ale zauważyłem, że jest w nim ujęta poduszka powietrzna pasażera także. Moja wersja posiada tylko poduszkę kierowcy. Czy mimo tego mogę się tym schematem sugerować?
Druga sprawa to jak się do tego sterownika dostać? Co trzeba zdemontować?
Druga sprawa to jak się do tego sterownika dostać? Co trzeba zdemontować?
Edited by Filip02052000, 18 August 2021 - 17:30.
#8
Posted 18 August 2021 - 18:01
Tak - możesz ten schemat wykorzystać. Jeżeli jest tylko poduszka kierowcy to jest to zakodowane przy montażu urządzenia i wtedy po prostu styki pasażera są puste.
Na samym środku ta pionowa linia opisana poniżej jako air bag test connector to jest wtyczka pod nogami pasażera - w dolnym prawym rogu. Jak usuniesz popielniczkę to zobaczysz moduł. Jak już będziesz miał usuniętą popielniczkę, to jeszcze trzy minuty i masz usuniętą całą konsolę środkową (na tunelu środkowym) i wtedy dostęp jest super.
Na samym środku ta pionowa linia opisana poniżej jako air bag test connector to jest wtyczka pod nogami pasażera - w dolnym prawym rogu. Jak usuniesz popielniczkę to zobaczysz moduł. Jak już będziesz miał usuniętą popielniczkę, to jeszcze trzy minuty i masz usuniętą całą konsolę środkową (na tunelu środkowym) i wtedy dostęp jest super.
#9
Posted 18 August 2021 - 20:41
No dzięki wielkie! Teraz już wszystko jasne. Analizując schemat natknąłem się na przekaźnik z bezpiecznikiem w skrzynce przekaźników (obok skrzynki bezpieczników). Może ktoś z Was będzie wiedział, który to konkretnie przekaźnik, bo może warto sprawdzić, czy bezpiecznik nie jest spalony.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|