[W124] Brak kontrolki SRS przy przekręcaniu kluczyka
#1
Napisano 05 sierpnia 2021 - 02:04
Mam problem ze swoim Mercedesem W124 220E 1993 rocznik (na wyposażeniu poduszka powietrzna kierowcy). Tematu z tym związanego nie znalazłem, a więc postanowiłem go opisać. Otóż przy przekręcaniu kluczyka na zapłon nie zapala mi się kontrolka SRS (powinna się zapalić na 4 sekundy i zgasnąć). Od razu mówię, że przyczyną nie jest przepalona żarówka kontrolki - zegary wyciągałem, jak wymieniałem żarówki ich podświetlenia i przy okazji wymieniłem też żarówkę w kontrolce SRS (stara nawet nie była spalona). Moje pytanie jest takie: Co może być tego przyczyną, bo nie mam pojęcia jak się za to zabrać?
#2
Napisano 10 sierpnia 2021 - 00:07
#3
Napisano 11 sierpnia 2021 - 19:56
#4
Napisano 14 sierpnia 2021 - 19:42
Użytkownik lukas125p dnia 11 sierpnia 2021 - 19:56 napisał
Jest jeszcze drugi aspekt: jak się coś stanie i wejdzie prokurator, to bardzo szybko wykryje, że ktoś pchał tam łapy. I już jest sprawa kryminalna.
Można jeszcze inaczej podejść do tej sprawy: potrafisz wyobrazić sobie sytuację, że bliska tobie osoba (lub ktokolwiek - inny CZŁOWIEK) zginie w wypadku, bo trzeba było zaoszczędzić KILKADZIESIĄT ZŁOTYCH? Ja wiem - ktoś mi powie, że to frazesy. Czy jak ktoś zginie to dalej powiesz, że to frazes? Jest dobrze i fajnie dopóki jest fajnie. Ale jak stanie się niefajnie - to jest już za późno. Osobiście mam w tym wypadku granicę (pomimo możliwości) i JEJ NIE PRZEKRACZAM.
Co możesz zrobić? Zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania na sterowniku: czy jak kluczyk w stacyjce jest w pozycji "radiowej" to do sterownika dociera napięcie?
Druga sprawa: późniejsze wersje systemu miały miały pamięć błędów która zapalała kontrolkę do momentu skasowania błędu. Tak więc na początek: sprawdzenie napięcia na sterowniku i przetrzepanie pamięci błędów.
#5
Napisano 15 sierpnia 2021 - 21:16
Użytkownik Gerri dnia 14 sierpnia 2021 - 19:42 napisał
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.
#6
Napisano 16 sierpnia 2021 - 19:52
Użytkownik Filip02052000 dnia 15 sierpnia 2021 - 21:16 napisał
Nie wiem - nie chcę wypisywać głupot, ale tak mi się wydaje.
Tu masz adekwatny schemacik (jak umiesz schematy czytać)
http://www.autolib.d...AGRAMS/4966.pdf
W każdym razie na górze obrazka jest bezpiecznik opisany jako "Hot in ACC, RUN or START" - czyli prąd na sterownik SRS przychodzi już po włączeniu kluczykiem pozycji radiowej/ACC
#7
Napisano 18 sierpnia 2021 - 17:29
Druga sprawa to jak się do tego sterownika dostać? Co trzeba zdemontować?
Użytkownik Filip02052000 edytował ten post 18 sierpnia 2021 - 17:30
#8
Napisano 18 sierpnia 2021 - 18:01
Na samym środku ta pionowa linia opisana poniżej jako air bag test connector to jest wtyczka pod nogami pasażera - w dolnym prawym rogu. Jak usuniesz popielniczkę to zobaczysz moduł. Jak już będziesz miał usuniętą popielniczkę, to jeszcze trzy minuty i masz usuniętą całą konsolę środkową (na tunelu środkowym) i wtedy dostęp jest super.
#9
Napisano 18 sierpnia 2021 - 20:41
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|