Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Hamowanie silnikiem


29 replies to this topic

#11 Offline   Boss


  • posts 2,865
  • Joined 21 Jan 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Posted 03 October 2008 - 15:56

Rob napisał:

o dieslach w następnej bajce ;-)
Opowiedz nam tę bajkę... :jump: Po to ten temat założyłem.



#12 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 03 October 2008 - 17:55

W Sterownikach KE - odcinanie dopływu paliwa następuje przy prędkości obrotowej ponad 1500 obe oraz zdjętej nodze z pedału gazu (do tego służy min jałowy skok pedału i włącznik obok dźwigni gdzie zapięta jest linka) . Nie spotkałem różnic w zalezności od liczby cylindrów czy tempomatu.
W silnikach dizla starej generacji jest regulator obrotów sprzęgnięty z pedałem gazu i jeśli zedjmiemy nogę z gazu a obroty są większe niż przewidzane dla danego położenia peddału gazu paliwo jest odcinanie. To podstawa regulacji obrotów silnika dizla inaczej mógłby się on rozbiegać.

#13 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 03 October 2008 - 18:22

Ukaniu napisał:

Nie spotkałem różnic w zalezności od liczby cylindrów czy tempomatu.

Poszukać materiałów i załadować scan? Jest różnica w pojazdach z tempomatem oraz w przypadku 8 cylindrów !
Umówmy się że staram się podawać prawdę i tylko prawdę

#14 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 03 October 2008 - 18:53

W takim razie muszę przemówić mojemu tempomatowi do rozsądku :-)
Serwisowane przezemnie 8 cylindrowce też wykazywały własności hamowania silnikiem.

#15 Offline   Biały


  • posts 4,966
  • Joined 09 Mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Posted 03 October 2008 - 19:02

Ukaniu, tempomat też hamuje silnikiem. tu chodzi o odcięcie paliwa

#16 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 03 October 2008 - 19:14

Odcina :-)
Ja mam aktualnie w kabinie zestaw wskaźników:
Prąd nastawnika EHA, Wypełnienie na pinie diagnostycznym, Sygnał z sondy.
Widzę co się dzieje pod spódnicą mojego wtrysku.

#17 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 03 October 2008 - 20:02

Ukaniu napisał:

Odcina :-)
Ja mam aktualnie w kabinie zestaw wskaźników:

Ukaniu co Ty tam kombinujesz? Napisałem wyraźnie że jednostki 8 cylindrowe odcinają dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem ale przetwarzają więcej danych w KE niż jednostki 4 i 6 cylindrowe.

Natomiast wszystkie jednostki z tempomatem nie realizują odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Dołączona grafika

#18 Offline   michelangelo


  • posts 1,471
  • Joined 28 Nov 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 04 October 2008 - 07:36

Z własnych obserwacji powiem tak: nie wiem jak to wygląda od strony technicznej ale jeżdżąc na luzie przez miesiąc na identycznych drogach dzień w dzień gdzie się tylko dało spalał mi na mieście 11-12 litrów teraz jeżdże hamując silnikiem gdzie sie da i jak sie da po identycznych drogach pali mi 9,5-10
Więc jest dość dobrze wyczuwalna różnica

#19 Offline   Borat


  • posts 2,907
  • Joined 06 Jan 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 04 October 2008 - 08:11

Cytat

ale jeżdżąc na luzie przez miesiąc

Nie popieramy takiej techniki jazdy, bo moze to byc bardzo niebezpieczne.

Panowie hamujcie silnikiem i wysprzeglajce dopiero jak juz prawie stajecie. Wg mnie bezpieczenstwo jest wazniejsze niz oszczednosc 0,5 l /100km, ktorej jak widac z powyzszego posta i tak nie ma...

#20 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 04 October 2008 - 08:30

Borat napisał:

Nie popieramy takiej techniki jazdy, bo moze to byc bardzo niebezpieczne.

Borat nie przesadzaj z tym bezpieczeństwem. Niby jakie jest zagrożenie jeżeli ktoś dojeżdża do x miejsca na luzie? Trzyma nogę na hamulcu i się turla ;-) Jak tak często robię w manualach (po za autami o masie powyżej 3,5T wiadomo dlaczego) ale przy osobówkach nie przesadzajmy. I jeżeli mamy się zabijać o ten litr paliwa w tą czy w tą to wolę jeździć po swojemu - u mnie napęd po 3,2 PLN/litr ;)








Podobne tematy Zwiń