Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Tylne zawieszenie, dziwne bujanie


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 15 grudnia 2009 - 22:27

Witam, jeśli coś takiego juz było to przepraszam, ale niestety nie znalazłem w szukajce.... Przygoda zaczeła sie jakis rok temu, kiedy cały wózek z tyłu siadł, tz koła sie "położyły", a samochod w koleinach zachowywał sie jak na rodeo....... Mechanik, diagnoza.... Wszystkie tuleje do wymiany.... Zrobili. Samochod od razu inaczej wygladał, stał duzo wyżej z tyłu niz poprzednio, koła juz nie "leżały"... No i jazda testowa, wszystko ok, ale mechanik kazal jeszcze ustawić zbierzność. Faktycznie, tył samochodu po najaździe w głębszą studzienkę, bądź dziurę dziwnie sie bujał....Tak odbijał nienaturalnie (amortyzatory tez były nowe). Ale mysle ze nawet gdyby były zużyte, to i tak objaw był zbyt "brutalny" jak na amortyzatory. Ustawili zbierzność, i porawiło sie, ale nie powiem że ustało, bo samochód nadal tak dziwnie "odbijał" po najeździe w dziure czy studzienke.... No ale przywykłem. Jednak teraz znowu jest tak jak na poczatku, a nawet gorzej. Teraz jadac 110km/h kiedy droga jest nierówna (niekoniecznie sa dziury) ale lekkie wzniesienia np, to czuje huśtanie tyłem, dość dziwnie, niekomfortowe uczucie :zeby: Po najeździe w studzienke tył wyskakuje ku górze i buja... Powiedzcie mi, czy macie jakieś podejrzenia? Z czym moze to byc zwiazane? Co radzicie? Prosze o pomoc.... a do tego mechanika wiecej za ch..... nie pojade. Ponad 1000 zł w plecy i dalej problemy



#2 Offline   longikolomowski


  • Postów: 79
  • Na forum od: 20 sie 2009
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudnia 2009 - 22:46

kolego może podjedz na diagnostykę żeby Ci tył sprawdzili na "trzepakach", może opony nie takie.

#3 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 15 grudnia 2009 - 22:51

Tez sprobowalbym zmiany opon. U mnie bylo tak na letnich. Zrobilem caly remont zawiechy a bujalo jak lajba. Zmienilem na zimowe i spokoj jest. A letnie jeszcze dobre byly na oko...

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 grudnia 2009 - 23:07

spokoemil, może opony za szeroke :zeby:

#5 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 15 grudnia 2009 - 23:19

hmmm, mysle ze opony nie sa za szerokie, r16 195/65, takie jak oryginały... a czy sa zużyte? tez mi sie nie wydaje

#6 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 15 grudnia 2009 - 23:31

Jesli masz jakis inny komplet na felgach to wrzuc i sie przejedz kawalek. Koszt 0 zl a jedna rzecz wyeliminujesz samemu :jump:

#7 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudnia 2009 - 23:34

trzeba sprawdzic mocowanie poduszek wozka z tyłu mocowanie tych przednich mniejszych. niestety bardzo popularna sprawa w w124 że mocowanie przekorodowuje i trzeba spawać. w zasadzie 70% 124 ma urwane mocowanie wózka na przednich poduszkach albo jest juz skorodowane i trzeba się tym zająć. Powodzenia i mam nadzieje że to nie to ;-)

#8 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 grudnia 2009 - 14:13

sek60 napisał:

niestety bardzo popularna sprawa w w124 że mocowanie przekorodowuje i trzeba spawać. w zasadzie 70% 124 ma urwane mocowanie wózka na przednich poduszkach albo jest juz skorodowane i trzeba się tym zająć. Powodzenia i mam nadzieje że to nie to ;-)
Faktycznie poduszki przednie jak były kiepskiej firmy to mogą roku nie wytrzymać, ale jak kolega wyliczył te procenty, to ja nie wiem... :mlot: to jakiś ogólnodostępny wzór matematyczny jest ? ;-)

#9 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2009 - 15:30

zastosowałem równanie regresji wielokrotnej wprowadzając poprawke na juz korodujący element :spokoj: hahahaha Troche jakoś mi tych aut przeszlo przez ręce i szukając na giełdzie też staram sie pamiętać o tym. Chodziło mi nie tyle o sama poduszke tylko o element zawieszenia do którego jest przyspawana. Nie wiem co z tym jest ale całe auto może ładnie wygladać a tam kurcze skorodowane i nie rzadko strzelone.

#10 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudnia 2009 - 21:42

sek60 napisał:

tam kurcze skorodowane i nie rzadko strzelone.
Zty równaniem to myślałem że co najmniej macierz cross i trend z dwoma niewiadomymi i zmienną objaśniająca jako czas :) Muszę sprawdzić u siebie ;-)








Podobne tematy Zwiń