Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Regulacji linki od skrzyni automat


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rogra


  • Postów: 232
  • Na forum od: 11 cze 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2E-M104

Napisano 22 grudnia 2009 - 13:14

A więc jak powinna byc wyregulowana linka aby skrzynia pracowała w odpowiedni sposób i czy linka musi naciągnięcia czy poluzowana???

Użytkownik Sawyer edytował ten post 26 października 2016 - 10:21




#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2009 - 18:10

Musi być tak naciągnięta żeby skrzynia zmieniała biegi w odpowiednich momentach tzn przy odpowiednich obrotach :mrgreen: Najłatwiej to zrobić jeśli jest już jakoś tam naciągnieta to podczas jazdy przyspieszać najdelikatniej jak się da i obserwować moment zmiany biegu, np z 3 na 4 i regulować po 1 obrocie w górę lub w dół. Nie wiem jak jest w benzynowym silniku ale ja miałem w obydwu 300D ustawiony moment zmiany z 3 na 4 przy 50km/h. Wówczas skrzynia pracuje moim zdaniem najpłynniej.
Jeśli naciągasz linkę to skrzynia bedzie zmieniała biegi później, jeśli poluzujesz to wcześniej :star:

#3 Offline   woju24


  • Postów: 67
  • Na forum od: 04 sty 2009
  • Miejscowość: Turek
  • Drugi Mercedes:W124 2.5D 89r. sedan manual
  • Trzeci Mercedes:w124 3.0D 93r. kombi automat -
  • Inne auto:w210 2.2D 98r. sedan automat -

Napisano 22 grudnia 2009 - 19:21

Może ktoś zrobić foto gdzie ta linka jest dokładnie?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 26 października 2016 - 10:20


#4 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudnia 2009 - 23:17

Jeśli nie masz tempomatu (bo nie wiem skąd ona idzie jak jest tempomat) to linki w 300D sa rozmieszczone tak:
Dołączona grafika

Linka nr 1 - cięgno ASB
Linka nr 2 - cięgno "gazu"

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 grudnia 2009 - 08:27

piotrek.m5 napisał:

bo nie wiem skąd ona idzie jak jest tempomat

Idzie tak samo

#6 Offline   woju24


  • Postów: 67
  • Na forum od: 04 sty 2009
  • Miejscowość: Turek
  • Drugi Mercedes:W124 2.5D 89r. sedan manual
  • Trzeci Mercedes:w124 3.0D 93r. kombi automat -
  • Inne auto:w210 2.2D 98r. sedan automat -

Napisano 23 grudnia 2009 - 08:52

No to juz wszystko wiem,jeszcze jak by ktoś podpowiedział w jaki sposób się ją tam reguluje żebym nic nie sknocił

Użytkownik Sawyer edytował ten post 26 października 2016 - 10:20


#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 grudnia 2009 - 10:49

woju24 napisał:

w jaki sposób się ją tam reguluje żebym nic nie sknocił

Kręcisz sobie nagwintowaną tulejką i regulujesz napięcie linki. Jak ją wyregulować, ciężko opisać gdyż wypadało by się autem przejechać i zobaczyć kiedy zmienia biegi. Musisz pokombinować sam i znaleźć odpowiednie ustawienie pasujące do Twojego stylu jazdy lub poszperać na forum. Z tego co pamiętam kiedyś zapodawałem tabelkę przy jakiś prędkościach/obrotach ASB powinna zmieniać przełożenia.

#8 Offline   stap1918


  • Postów: 16
  • Na forum od: 06 gru 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2014 - 22:30

Ja także mam silnik 300D i wszystko wygląda tak, jak na zdjęciu piotrka.m5, jednak w miejscu wskazanym nr 1 nie ma nagwintowanej tulejki, tylko proste zakończenie pancerzyka. Czy to znaczy, że ktoś coś kombinował? A co się reguluje tą metalową listewką łączącą obie linki? U mnie jest ona maksymalnie skrócona, a biegi zmieniają się trochę za szybko.

#9 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 06 października 2015 - 10:22

Tulejka macie na myśli tę czerwoną otulinę linki?, a nie można regulować śrubką na tym metalowym łączniku cięgna gazu z cięgnem asb?

#10 Offline   donic55


  • Postów: 67
  • Na forum od: 23 paź 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 530i v8

Napisano 24 stycznia 2016 - 21:42

Panowie, czy jestescie mi w stanie powiedziec co zrobic aby automat 4 biegowy zmieniał biegi przy 6.5 tys obrotow? Oczywiscie przy dynamicznym wyprzedzaniu. W trybie S moj automat zmienia biegi przy 5 tys obrotow i troche mnie to denerwoje. Dodam ze jest to benzyna i kreci sie teoretycznie do 6.5 tys

Użytkownik donic55 edytował ten post 24 stycznia 2016 - 21:43









Podobne tematy Zwiń