Dzisiaj zrobie zdjecie i wystawie
0
[w124] instalacja LPG II gen(chyba).
Rozpoczęty przez tunioo, sty 18 2010 18:00
25 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 30 stycznia 2010 - 10:50
#22 Gość__
Napisano 30 stycznia 2010 - 14:59
tunioo napisał:
Czy coś podobnego można kupić? Jak to się nazywa i gdzie tego szukać?
Oczywiście możesz poszukać jak wspomniałem po sklepach. Trudno coś tu podpowiedzieć -czasem w całkiem nieoczekiwanym miejscu można trafić na rozwiązanie. Gazownicy walą silikon, bo tak najłatwiej. Dla mnie to jednak tylko doraźny środek. O estetyce nawet nie wspominam ;-)
Pamiętaj też, że węże długie huśtają się i skaczą podczas jazdy -mogą więc coś poluzować, przetrzeć, czy nawet wyrwać więc dobrze jest je podeprzeć, lub podwiesić
Musisz też zwrócić uwagę, czy odwiert nie osłabi zbytnio sztywności obudowy.
Ogólnie jak musisz przez obudowę filtra puszczać rurę parownik-mikser to uważam, że pomysł masz dobry .
Nic nie stoi zresztą na przeszkodzie, aby użyć kolanka miedzianego/mosiężnego np. 90* jeżeli jest taka potrzeba. Przy zachowaniu zgrubnie średnicy węża taki zakręt dla gazu to żadna przeszkoda ;-)
#23
Napisano 30 stycznia 2010 - 16:10
kloss72, bardzo dziękuję za rady. Dodałeś mi trochę pomysłów Mikser mam już drugi i nie chcę zmieniać bo wydaje mi się, ze jest dobrze dobrany dlatego chcę gazwęża przeprowadzić tak jak należy.
Też o tym myślałem. Czy jak nie znajdę uszczelek w potrzebnym rozmiarze to mogę dorobić np z dętki samochodowej?
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 16:10 ]
Powiem szczerze, że nie pomyślałem o ujemnych skótkach takich zakrętów, ale jak mówisz, że będzie to super.
kloss72 napisał:
Pod nakrętki z obu stron wypada dać dla porządku jakieś uszczelki....
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 16:10 ]
kloss72 napisał:
Nic nie stoi zresztą na przeszkodzie, aby użyć kolanka miedzianego/mosiężnego np. 90* jeżeli jest taka potrzeba. Przy zachowaniu zgrubnie średnicy węża taki zakręt dla gazu to żadna przeszkoda
#24 Gość__
Napisano 30 stycznia 2010 - 16:34
mariuszpoc napisał:
Czy jak nie znajdę uszczelek w potrzebnym rozmiarze to mogę dorobić np z dętki samochodowej?
W zasadzie tu nie ma zbytniego kontaktu z chemią ale jednak zalecałbym jakąś gumę olejoodporną, bo jest zdecydowanie pewniejsza. W sklepach typu "Łożyska, uszczelki, chemia" nie powinieneś mieć problemów z nabyciem odpowiedniej uszczelki. Tu nie trzeba cudów -rurka nie przepuści gazu, a chodzi o to aby obudowa filtra nie straciła szczelności.
Osobiście nakrętki lekko stoczyłbym wewnętrznie od strony "do ścianki obudowy". Lekka fazka stożkowa, czy pod kancik pozwoli o-ringom(o ile takie uszczelki wybierzesz) "schować" się bez rozłażenia na boki. Nie zostaną też przycięte, ani nierównomiernie odkształcone . Ważne, by były ściśnięte ale nie na tzw. pałę ;-) . Może w sklepach coś znajdziesz gotowego. Jakieś pneumatyczne, hydrauliczne....
Cytat
Powiem szczerze, że nie pomyślałem o ujemnych skutkach takich zakrętów, ale jak mówisz, że będzie to super.
Zakręty są nieistotne o ile nie rzutują na przekrój węża/przelotu w sposób znaczący, oraz są poprowadzone w sposób nie pozwalający na ich zacieśnianie się wraz z upływem czasu(zmęczeniem materiału). Widziałem ostatnio świeżą instalkę LPG w Escortcie -wąż zagięty po d takim kątem, że się załamał . Co za partanina -jak instalacja będzie już stara, węże umęczone to może nawet pęknąć na zagięciu. Przekrój zmniejszony do tego stopnia, że auto zaczęło zamulać ledwo dwa dni po zagazowaniu. Wąż się "ułożył", drgania i temperatura w komorze zrobiły swoje -zagięcie się niemal całkiem zeszło przymykając przepust
Jeżeli mikser działa należycie to faktycznie -nie ma co wydziwiać
#25
Napisano 31 stycznia 2010 - 12:51
A to jak juz mamy kącik pochwal dla Klos72 to ja dodam iz sam zamontowalem sobie blosa i wyregulowalem poslugujac sie w wiekszosci informacjami od Niego
Wszystko smiga jak nalezy W miedzy czasie mialem kilka wystrzalow... ale problem zniknal po wymianie swiec.
Co do spalania to po miescie lyka okolo 14-15l a na trasie kolo 11l.
Styl jazdy mam bardzo rozny... raczej w normie
Namawiam wszystkich do Blos'a bo na prawde warto.
Wszystko smiga jak nalezy W miedzy czasie mialem kilka wystrzalow... ale problem zniknal po wymianie swiec.
Co do spalania to po miescie lyka okolo 14-15l a na trasie kolo 11l.
Styl jazdy mam bardzo rozny... raczej w normie
Namawiam wszystkich do Blos'a bo na prawde warto.
#26
Napisano 07 marca 2010 - 15:10
kamilesp napisał:
Namawiam wszystkich do Blos'a bo na prawde warto.
Masz linka żebyś nie szukał:
http://mb201-124.eu/...warto-vt226.htm
[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 15:10 ]
Wiem mniej więcej już z czego mógłbym zrobić przepust przez obudowę filtra powietrza. Użył bym dwóch kolanek mosiężnych stosowanych instalacjach domowych. Ale żeby dało się na nie nałożyć węża muszę przylutować kawałek miedzianej rurki do każdego z nich. I tu pytanie czy obecność cyny (i pasty potrzebnej do polutowania) nie będzie jakoś negatywnie reagować? Powiedzcie mi co wy o takim pomyśle myślicie? Czy to czasem nie będzie żenujące? Może lepiej wyciąć dokładną dziurę w obudowie filtra tak żeby wąż ciasno przechodził, a silikonu użyć tylko profilaktycznie a nie do zasmarkania szpar?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
silnik OM606 instalacja elektryczna |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zibi111 |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|