Potrzebne beda:
(uzupelnie pozniej)
0. Spuscic caly plyn z ukladu chlodzenia (odkrecic korek w zbiorniczku wyrownawczym i odkrecic zaworek w dolnej czesci chlodnicy).
1. Wyjac zaciski trzymajace oslone wiatraka,
2. Odkrecic wiatrak,
3. Wyjac oba elementy,
4. Zdjac pasek wieloklinowy - opis w FAQ w temacie "wymiana napinacza" --> napinacz-paska-wielorowkowego-demontaz-vt3513.htm
5. Zdjac kolo pasowe pompy wody,
6. Odkrecic alternator, zabezpieczyc przed wyrwaniem przewodow (ja uwiazalem go na lince i przesunalem do tylu komory silnika)
7. Odkrecic mocowanie alternatora + mocowanie amortyzatorka napinacza,
8. Zdjac dwie wtyczki - z czujnika temperatury (z boku pompy) i doprowadzajaca napiecie do elektromagnesu (od tylu).
9. Poodkrecac opaski zaciskowe na wezach dochodzacych do pompy i zdjac weze. Najkrotszy laczacy obudowe termostatu trzeba lekko z czuciem podwazyc (wyjdzie jak pompa bedzie juz odkrecona - na razie nie ruszamy),
10. Odkrecic sruby mocujace pompe,
11. Wyciagnac pompe w osi wzdluznej silnika w kierunku chlodnicy (teraz mala gimnastyka z wezem od termostatu)
12. Pompa wyjeta,
13. Przeczyscic drobnym papierem sciernym czolo bloku, do ktorego przykrecona jest pompa z pozostalosci starej uszczelki i uszczelniacza,
14. To samo mozna wykonac na nowej pompie - nie zaszkodzi lekko wygladzic powierzchnie styku,
15. Przekrecic ze starej pompy czujnik temperatury,
16. Nalozyc minimalna ilosc uszczelniacza - ja kupilem specjalny srebrny w Praktikerze (ok.30PLN) bo ASO w sobote byl nieczynny a do nakladania uzylem 2ml strzykawki (apteka). Polecam go poniewaz nawet jesli troche wyplynie to kolor ma idealnie taki jak inne elementy. Po wytarciu nie ma sladu... w przeciwienstwie do tego pomaranczowego badziewia (tego absolutnie nie polecam. Jak widze pod maska pomaranczowe gluty przy glowicy czy misce to mi slabo )
17. Ulozyc uszczelke i powtorzyc nakladanie uszczelniacza. Latwiej to zrobic majac wszystko na stole.
18. Wykonac czynnosci odwrotne i poskadac wszystko w calosc.
19. Przy dokrecaniu srub nie nalezy stosowac zbyt duzego momentu. Serwisowka mowi o ok 10Nm (sprawdze pozniej). Dobry jest klucz dynamometryczny. Oczywiscie przykreca sie zasada "gwiazdy" - przeciwlegle sruby. NIGDY NIE wg. wskazowek zegara
20. Po 24h (zalecenie dot. uszczelniacza) przeprowadzic procedure plukania ukladu,
21. Sprawdzic czy nic nie cieknie,
22. Spuscic plukanke z ukladu i zalac plyn,
23. Poskladac narzedzia i cieszyc sie z wykonanej naprawy
0
[w201] Pompa wody - wymiana
Rozpoczęty przez Charlie9, sty 30 2010 15:13
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Odpływ wody przedniej szyby w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|