Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik termiczo-czasowy


115 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 lutego 2016 - 20:29

Poczytaj tu
http://mb201-124.eu/...wy/page__st__20



#82 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2016 - 14:27

Dobra bo już zgłupiałem i może czegoś nie ogarniam. Po wyjęciu tego wtryskiwacza i zakręceniu rozrusznikiem powinien rozpylać czy nie? Oczywiście temp chłodziwa była niższa niż 7st.

#83 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 lutego 2016 - 15:49

Gasior, on chyba dostaje sygnał z czujnika tem.tego w filtrze powietrza,bo u mnie np.przy obecnych temperaturach ssanie mi się załącza przy tem.85stopni ,tylko jakoś tak na 5 sekund ,więc chyba ten wtryskiwacz nie jest sterowany z czujnika temperatury ,tzn w jakimś stopniu może jest ,ale ECU chyba go steruje ostatecznie.

#84 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2016 - 15:59

W 1.8E (102.910) sygnał z czujnika temp powietrza trafia do modułu zapłonowego, nie do sterownika KE.

#85 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2016 - 16:05

Z tego co mi wiadomo NIE dostaję sygnału z czujnika powietrza zasysanego (tego wchodzącego w obudowę filtra pow.) tylko pośrednio z czujnika temp. chłodziwa (tego 4 pinowego). Wydaję mi się, że droga sygnału wygląda tak: Czujnik temp. chłodziwa ---->Przekaźnik pompy paliwa ("czarna paczka fajek") ---->ECU ----->Wtryskiwacz Rozruchowy.
Nie jestem tego pewien więc niech ktoś mnie poprawi jeśli sieję herezję. Nie zmienia to faktu, że u mnie wtrysk ten nie rozpylał paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem a chyba powinien. Obstawiam walnięty przewód albo całe ECU ale to by mi większość rzeczy nie działało :), chyba. Napięcie na wtyczce prawie żadne 0,03 coś podczas zapłonu. Ale nie wiem czy dobrze je mierzę.

#86 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2016 - 17:27

Wyświetl postUżytkownik Gasior dnia 29 lutego 2016 - 16:05 napisał

Czujnik temp. chłodziwa ---->Przekaźnik pompy paliwa ("czarna paczka fajek") ---->ECU ----->Wtryskiwacz Rozruchowy.
Czujnik temp płynu chłodzącego(4-ro pinowy. piny 4 i 2), do ECU (pin 23. i pin 7. - masa) -> z ECU (pin 9.), do przekaźnika pompy paliwa (pin TF) -> z przekaźnika pompy paliwa (pin 87Y) -> wtrysk rozruchowy.

Sprawdź te połączenia.
Ewentualnie możesz sprawdzić na działającej pompie paliwa czy po podaniu napięcia na wtrysk rozruchowy działa.

#87 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 lutego 2016 - 21:03


http://images.google...UNA_en%26um%3D1

Użytkownik melfio1 edytował ten post 29 lutego 2016 - 21:12


#88 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2016 - 07:42

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 29 lutego 2016 - 17:27 napisał

Czujnik temp płynu chłodzącego(4-ro pinowy. piny 4 i 2), do ECU (pin 23. i pin 7. - masa) -> z ECU (pin 9.), do przekaźnika pompy paliwa (pin TF) -> z przekaźnika pompy paliwa (pin 87Y) -> wtrysk rozruchowy.

Sprawdź te połączenia.
Ewentualnie możesz sprawdzić na działającej pompie paliwa czy po podaniu napięcia na wtrysk rozruchowy działa.
Połączeń raczej nie sprawdzę bo to już dla mnie wyższa szkoła jazdy.
Jeśli chodzi o drugą opcje to rozumiem, że zewrzeć na stale pompę a później np z akumulatora dać napięcie na wtrysk roz?


#89 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2016 - 08:55

Wyświetl postUżytkownik Gasior dnia 01 marca 2016 - 07:42 napisał

Połączeń raczej nie sprawdzę bo to już dla mnie wyższa szkoła jazdy.
Żadna wyższa szkoła jazdy - kup sobie jakiś tani miernik, najlepiej automat, np. http://electropark.p...ni-t-ut10a.html ale może być i tańszy, sprawdzisz sobie poszczególne przewody - piknie to znaczy, że przejście jest i będziesz miał pewność, bo tak to lecisz na oślep...

Wyświetl postUżytkownik Gasior dnia 01 marca 2016 - 07:42 napisał

Jeśli chodzi o drugą opcje to rozumiem, że zewrzeć na stale pompę a później np z akumulatora dać napięcie na wtrysk roz?
Tak.

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 29 lutego 2016 - 21:03 napisał

Jak znajdziesz w 102.910 włącznik termiczno-czasowy to będę dawał "pomógł" przy każdej Twojej wypowiedzi. ;)

Tu wtryskiwacz rozruchowy jest sterowany przez przekaźnik pompy paliwa i wpływ na niego ma 4-pinowy czujnik temp. chłodziwa.
I z tego co pamiętam są dwa rodzaje przekaźników pompy paliwa, wzbudzają wtryskiwacz do +60'C lub +15'C.
Może warto by dobrać się do przekaźnika i go przelutować?

#90 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2016 - 09:44

Przekaźnik pompy paliwa był wymieniany jakieś 2 lata temu. Czujnik dla świętego spokoju wymieniłem na nowy gdyż to kluczowy element. Ten przekaźnik jest rozbieralny? Tzn myślałem, że jest zalany plastikiem i trza dłutować 😊. Jeśli on by nie działał to nie miałbym chyba ssania, prawda? Multimetr samochodowy jest na standardowym wyposażeniu u mnie w schowku 😊 co by monitorować parametry. Jeśli chodzi o zmierzenie przejść sygnału to rozumiem, że przekaźnik, ecu wyciągamy i z odpowiednich numerów pinów przejście?








Podobne tematy Zwiń