Skocz do zawartości




- - - - -

Zamiana skrzyni z Iv na V w 200d


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zzz124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 28 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:MB w124 200d 88 r - Historia
  • Inne auto:Mondeo 2 2.0 B/LPG GHia

Napisano 11 lutego 2010 - 22:29

Czy ktoś się kiedś może w to bawił? Ojciec miał dawniej 200d ze skrzynią 5 biegową i trasa była przyjemniejszym doznaniem niż w moim 4 biegowcu. Mam silnik w bdb stanie i moc jeszcze jakąś posiada więc może warto zaryzykować.. /czy oprócz skrzyni muszę jeszcze coś wymieniać? słyszałem coś o wale i moście, ale to odpada bo mam wał nowy, a resztę zregenerowaną (spory wydatek). I pytanie drugie.. Czy to musi być piątka tylko od 200d?



#2 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 11 lutego 2010 - 23:36

"Piatka" sie sprawdzi jak duzo latasz po trasach. Jest troszke mniejsze spalanie niz w 4-biegowej. Natomiast w jezdzie miejskiej mniej zeżre "czwórka" :E
Ja bym sie w to nie bawil.

#3 Offline   BlackJack


  • Postów: 9
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Warszawa i Rybnik

Napisano 12 lutego 2010 - 09:28

ksenio napisał:

Ja bym sie w to nie bawil.
Z całym szacunkiem... dla mnie w/w tekst to "Głupota" ;-)
Zanim opiszę swoją wymianę to chcę dodać iż jak masz okazję kupić tanio skrzynie z resztą osprzętu to nawet bym się nie zastanawiał nad wymianą :E

Moja wymiana skrzyni z IV na V-biegową wyglądała tak:
Kupiłem skrzynie V-biegową wraz z wałem i mostem po okazyjnej cenie, jedyne 200zl z gwarancją na 30 dni od zi0mala który przywiózł MB 190 2.0D z Niemiec żeby puścić auto na części.
Nie będę się rozpisywał co i jak zostało wymieniane, bo niezłą historię można by napisać, ale do wymiany skrzyni na V-biegową, oczywiście oprócz skrzyni to potrzebujesz:
1. Cięgna do skrzyni V
2. Wybierak do skrzyni V
3. Wał do skrzyni V (teraz nie pamietam czy skrzynia V jest dluższa czy krótsza) w każdym razie wał z IV nie pasuje ze względu na długość.
4. Dyferencjał (podobno jest inne przełożenie, ja jeżdzę na dyfrze z IV biegowej :hahaha: )
5. Dużo nerwów i RED BULL'a ;-)

Wskazówka: Upewnij się przed kupnem [o ile jeszcze nie kupiłeś a masz zamiar], że "Ślimak" - napęd licznika (ten w skrzyni) jest w skrzyni V-biegowej, w mojej nie było i po 3 miesiącach sprowadziłem go z Niemiec w oryginale, bo w polsce nie można tej części dostać :star:

To chyba na tyle, jeżeli coś mi się jeszcze przypomni to dodam, w razie czego pisz.

P.S. skrzynia V-biegowa na trasie to LUXUS :E no i spalanie inne :hahaha: W mieście też używam V np. jak jadę Wisłostradą w Wawie :E

#4 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 12 lutego 2010 - 11:51

BlackJack napisał:

Z całym szacunkiem... dla mnie w/w tekst to "Głupota"
Z calym szacunkiem, ale nie skomentuje.

Nie kazdy moze kupic za 200 zl komplet i zrobic przekladke.
Napisales ile i czego potrzeba i chwala Tobie za to :)
Pytanie, tylko czy to gra warta swieczki ?
Ile tej oszczednosci bedzie ?
Zachwycasz sie ta skrzynia jakbys conajmniej wpakowal silnik CDI do 124 :pig:

Podam dane katalogowe dla porownania:

4-biegowa
5,3 / 7,0 / 7,9 l
90 km/h / 120 km/h / miasto

5-biegowa
5,0 / 6,8 / 8,4 l
90 km/h / 120 km/h / miasto

Czy az taka powalajaca jest ta oszczednosc ?

#5 Offline   BlackJack


  • Postów: 9
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Warszawa i Rybnik

Napisano 12 lutego 2010 - 11:58

ksenio napisał:

Czy az taka powalajaca jest ta oszczednosc ?
Oszczedność dla kieszeni może nie wielka, ale dla uszu i komfortu jazdy - bezcenna! :)

p.s. napisałem jak będzie miał możliwość zakupu skrzyni + osprzęt za rozsądne pieniądze to "gra warta świeczki i znicza" :mrgreen:

#6 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 12 lutego 2010 - 12:01

jak założysz skrzynię V to 200D łapie takiego buta ze trakcję odzyskujesz dopiero na 5 biegu :mrgreen:

#7 Offline   BlackJack


  • Postów: 9
  • Na forum od: 14 maj 2009
  • Miejscowość: Warszawa i Rybnik

Napisano 12 lutego 2010 - 12:05

Bialy napisał:

jak założysz skrzynię V to 200D łapie takiego buta ze trakcję odzyskujesz dopiero na 5 biegu :mrgreen:

:)
5-ty bieg to nadbieg :E

#8 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 12 lutego 2010 - 12:05

Bialy, wiedzialem ze to napiszesz........ :)

#9 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2010 - 16:10

A ruszanie ze skrzyżowania przy gwałtownie puszczonym sprzęgle spowoduje piskliwy protest palonej gumy i długie czarne ślady na asfalcie :mrgreen:

#10 Offline   zzz124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 28 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:MB w124 200d 88 r - Historia
  • Inne auto:Mondeo 2 2.0 B/LPG GHia

Napisano 12 lutego 2010 - 17:12

DZięki za tak wyczerpujące odpowiedzi
200 D ma to do siebie że pali gumy przy każdym ruszaniu ;)

W trasie jest full wypas ale szzcerze mówiąc to wolę sobie za jakiś czas kupić E250 lub e300 , bo kombinajcje nad co puścili Niemcy w oryginale na niewiele się zdają








Podobne tematy Zwiń