Czy ktoś się kiedś może w to bawił? Ojciec miał dawniej 200d ze skrzynią 5 biegową i trasa była przyjemniejszym doznaniem niż w moim 4 biegowcu. Mam silnik w bdb stanie i moc jeszcze jakąś posiada więc może warto zaryzykować.. /czy oprócz skrzyni muszę jeszcze coś wymieniać? słyszałem coś o wale i moście, ale to odpada bo mam wał nowy, a resztę zregenerowaną (spory wydatek). I pytanie drugie.. Czy to musi być piątka tylko od 200d?
0
Zamiana skrzyni z Iv na V w 200d
Rozpoczęty przez zzz124, lut 11 2010 22:29
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 lutego 2010 - 22:29
#2
Napisano 11 lutego 2010 - 23:36
"Piatka" sie sprawdzi jak duzo latasz po trasach. Jest troszke mniejsze spalanie niz w 4-biegowej. Natomiast w jezdzie miejskiej mniej zeżre "czwórka"
Ja bym sie w to nie bawil.
Ja bym sie w to nie bawil.
#3
Napisano 12 lutego 2010 - 09:28
ksenio napisał:
Ja bym sie w to nie bawil.
Zanim opiszę swoją wymianę to chcę dodać iż jak masz okazję kupić tanio skrzynie z resztą osprzętu to nawet bym się nie zastanawiał nad wymianą
Moja wymiana skrzyni z IV na V-biegową wyglądała tak:
Kupiłem skrzynie V-biegową wraz z wałem i mostem po okazyjnej cenie, jedyne 200zl z gwarancją na 30 dni od zi0mala który przywiózł MB 190 2.0D z Niemiec żeby puścić auto na części.
Nie będę się rozpisywał co i jak zostało wymieniane, bo niezłą historię można by napisać, ale do wymiany skrzyni na V-biegową, oczywiście oprócz skrzyni to potrzebujesz:
1. Cięgna do skrzyni V
2. Wybierak do skrzyni V
3. Wał do skrzyni V (teraz nie pamietam czy skrzynia V jest dluższa czy krótsza) w każdym razie wał z IV nie pasuje ze względu na długość.
4. Dyferencjał (podobno jest inne przełożenie, ja jeżdzę na dyfrze z IV biegowej )
5. Dużo nerwów i RED BULL'a ;-)
Wskazówka: Upewnij się przed kupnem [o ile jeszcze nie kupiłeś a masz zamiar], że "Ślimak" - napęd licznika (ten w skrzyni) jest w skrzyni V-biegowej, w mojej nie było i po 3 miesiącach sprowadziłem go z Niemiec w oryginale, bo w polsce nie można tej części dostać
To chyba na tyle, jeżeli coś mi się jeszcze przypomni to dodam, w razie czego pisz.
P.S. skrzynia V-biegowa na trasie to LUXUS no i spalanie inne W mieście też używam V np. jak jadę Wisłostradą w Wawie
#4
Napisano 12 lutego 2010 - 11:51
BlackJack napisał:
Z całym szacunkiem... dla mnie w/w tekst to "Głupota"
Nie kazdy moze kupic za 200 zl komplet i zrobic przekladke.
Napisales ile i czego potrzeba i chwala Tobie za to
Pytanie, tylko czy to gra warta swieczki ?
Ile tej oszczednosci bedzie ?
Zachwycasz sie ta skrzynia jakbys conajmniej wpakowal silnik CDI do 124 :pig:
Podam dane katalogowe dla porownania:
4-biegowa
5,3 / 7,0 / 7,9 l
90 km/h / 120 km/h / miasto
5-biegowa
5,0 / 6,8 / 8,4 l
90 km/h / 120 km/h / miasto
Czy az taka powalajaca jest ta oszczednosc ?
#5
Napisano 12 lutego 2010 - 11:58
ksenio napisał:
Czy az taka powalajaca jest ta oszczednosc ?
p.s. napisałem jak będzie miał możliwość zakupu skrzyni + osprzęt za rozsądne pieniądze to "gra warta świeczki i znicza" :mrgreen:
#6
Napisano 12 lutego 2010 - 12:01
jak założysz skrzynię V to 200D łapie takiego buta ze trakcję odzyskujesz dopiero na 5 biegu :mrgreen:
#7
Napisano 12 lutego 2010 - 12:05
Bialy napisał:
jak założysz skrzynię V to 200D łapie takiego buta ze trakcję odzyskujesz dopiero na 5 biegu :mrgreen:
5-ty bieg to nadbieg
#8
Napisano 12 lutego 2010 - 12:05
Bialy, wiedzialem ze to napiszesz........
#9
Napisano 12 lutego 2010 - 16:10
A ruszanie ze skrzyżowania przy gwałtownie puszczonym sprzęgle spowoduje piskliwy protest palonej gumy i długie czarne ślady na asfalcie :mrgreen:
#10
Napisano 12 lutego 2010 - 17:12
DZięki za tak wyczerpujące odpowiedzi
200 D ma to do siebie że pali gumy przy każdym ruszaniu
W trasie jest full wypas ale szzcerze mówiąc to wolę sobie za jakiś czas kupić E250 lub e300 , bo kombinajcje nad co puścili Niemcy w oryginale na niewiele się zdają
200 D ma to do siebie że pali gumy przy każdym ruszaniu
W trasie jest full wypas ale szzcerze mówiąc to wolę sobie za jakiś czas kupić E250 lub e300 , bo kombinajcje nad co puścili Niemcy w oryginale na niewiele się zdają
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
Elektromagnes do W124 200D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bosuck |
|