Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych


91 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 28 lutego 2015 - 01:42

Klocki prawie zawsze lekko dotykają tarczy. W końcu nic ich od niej nie odpycha. U mnie jest dokładnie tak samo jak u Ciebie i to nie tylko w MB :) .



#52 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2015 - 16:12

Wymieniłem dziś tarcze i klocki. Zauważyłem, że w obu zaciskach delikatnie uszkodzona jest ta widoczna guma uszczelniająca tłoczek - czy jest to osłona przeciwpyłowa, czy właściwy uszczelniacz pod którym jest już płyn hamulcowy? A może uszczelniacz od płynu jest głębiej i nie widać go? Łatwo to wymienić?

#53 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2015 - 16:31

To jest oslona przeciwpylowa i przeciw wodzie, z naciskiem na to drugie. Uszczelniacz jest glebiej w korpusie zacisku. Jak oslone masz uszkodzona, to wilgoc moze spowodowac wzery w tloczku i pozniejsze problemy z tym zwiazane. Wymienialbym od reki, bo to raz ze tanio, to relatywnie prosta robota na relaksujace popoludnie.

Użytkownik carl00s edytował ten post 31 marca 2015 - 16:32


#54 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2015 - 16:50

Widzę że są zestawy naprawcze zawierające gumy przeciwpyłowe i uszczelniające, może gdzieś dostanę tylko te pierwsze. Rozumiem że demontaż do podważenie małym wkrętakiem?

#55 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 marca 2015 - 19:22

Ja bym się nie bawił w ogóle w szukanie samych osłon. Kupuj z autofrena zestawy naprawcze, demontuj zaciski i wymieniaj komplet gumek. To najlepsza droga, bo osłony bardzo wygodnie montuje się z wyjętym tłoczkiem, natomiast ciut gorzej to wygląda podczas montażu z tłoczkiem założonym. "Ciut gorzej", żeby nie powiedzieć, że to straszny ból dupala ;).

#56 Offline   ushtari


  • Postów: 111
  • Na forum od: 21 maj 2009
  • Miejscowość: Wrocław Śródmieście
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2015 - 08:52

Czesc Wszystkim, jedno krotkie pytanie czy mozna sprawdzic wielkosc tarcz z przodu na podstawie numeru VIN ? Wiem ze byly rozne rozmiary, moj samochod ma zwykle dwu-tloczkowe zaciski z przodu.

#57 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwietnia 2015 - 09:05

Potrzebny jest katalog EPC i nr. VIN

280E z tego, co pamiętam, ma z przodu zacisk pływający z jednym tłoczkiem i tarczę wentylowaną 284x22 - taki sam hamulec jak chociażby w 124 260/300E (m103) czy 300D

#58 Offline   ushtari


  • Postów: 111
  • Na forum od: 21 maj 2009
  • Miejscowość: Wrocław Śródmieście
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2015 - 07:43

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 01 kwietnia 2015 - 09:05 napisał

Potrzebny jest katalog EPC i nr. VIN

280E z tego, co pamiętam, ma z przodu zacisk pływający z jednym tłoczkiem i tarczę wentylowaną 284x22 - taki sam hamulec jak chociażby w 124 260/300E (m103) czy 300D
Dzieki wielkie za szybka odpowiedz moj VIN WDB1240281C166392, wydaje mi sie ze rozmiary ktore podales sie zgadzaja bo rzeczywiscie z przodu jest zacisk plywajacy jednak jesli masz dostep do EPC do bede wdzieczny za potwierdzenie. Pozdr.

#59 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 kwietnia 2015 - 08:00

Tarcza A1244211612, wymiary j.w.

#60 Offline   patson


  • Postów: 34
  • Na forum od: 18 sie 2009
  • Miejscowość: Blackpool/Szczecin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sedan 300E '91 M103

Napisano 08 lipca 2015 - 15:26

Witam Panowie.

Mam pytanie odnośnie osłony tarcz hamulcowych przednich i ich wymiany. Czy trzeba demontować łożysko aby założyć nową osłonę i w jaki sposób się ją montuje? Pytanie jest odnośnie mojej coupe E320 w sportline.

Pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń