Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych


91 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipca 2015 - 07:28

Diesel, zwróć uwagę na to, że w 320 były dwa rodzaje niezamiennych między sobą tarcz:

Cytat

w 320-kach były dwa rodzaje tarcz i zacisków nie zamienne między sobą. Tarcze 295x22 były przed numerem nadwozia B862122 i wtedy zacisk miał nabitą liczbę 37,38,39 lub 40. Taki sam zestaw występował w 300-24V. Od numeru B862122 były tarcze 294x25 i wtedy zacisk miał numer 57,58,59,60.




#72 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 23 lipca 2015 - 07:50

U mnie jes B944610 czyli druga opcja. Dla pewnosci pomierze co trzeba. Tyl domniemam ze standart.

#73 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipca 2015 - 07:55

Tył standard.

Kup sobie tarcze ATE. Są pokryte specjalną farbą i po pierwszej zimie nie straszą "rustem" spod felgi.

#74 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 23 lipca 2015 - 12:59

Po kilku zimach jest ok,ale textary też są pomalowane.

#75 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 23 lipca 2015 - 15:31

Zawsze kupowałem ATE do swoich MB, nawet jak stalówki miałem... :mrgreen:

#76 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 23 lipca 2015 - 15:50

http://topbrakes.pl/...92-1993-th-25mm

Prezentują się okazale,może warto zainwestować w coś droższego, tylko czy dużo lepszego?

Użytkownik Diesel edytował ten post 23 lipca 2015 - 15:55


#77 Offline   staryMateusz


  • Postów: 2
  • Na forum od: 29 lut 2016
  • Miejscowość: okolice Warszawy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:citroen c5

Napisano 01 marca 2016 - 16:36

Ostatnio miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem zabawić się w mechanika i wymienić klocki hamulcowe. Dodam, że jestem amatorem, ale delikatnym pasjonatem motoryzacyjnych. Poniżej dodaję, krótki opis. Może się komuś przyda.
Jak wymienić klocki hamulcowe?
1. Za pomocą podnośnika unosimy samochód
2. Odkręcamy koło i podkładamy je pod samochód
3. Odkręcamy zaciski
4. Jeżeli zaistniała potrzeba wymieniamy tłoczek na nowy
5. Odczepiamy zawleczki z zabezpieczających okładzin przed ich wysunięciem
6. Smarujemy części cierniowe smarem miedziowym
7. Zakładamy w końcu nowe klocki
8. Montujemy zacisk
9. Po wymianie sprawdzamy, czy wszystko jest ok – naciskamy pedał hamulca, do momentu, aż zrobi się twardy
Musimy pamiętać , że nowe elementy docierają się przez kilkanaście kilometrów - nie powinno się w tym czasie ostro hamować. Trzeba również mieć na uwadze, że powinniśmy zawsze wymieniać cały komplet klocków hamulcowych.
Przed wymianą przejrzałem różnego rodzaju informacje odnośnie tej operacji m.in. http://www.moto-uslu...kow-hamulcowych oraz różnego rodzaju kanały na youtube. Jeżeli macie jakieś pytania chętnie odpowiem.

#78 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 marca 2016 - 17:11

Jak wymieniasz klocki musisz jeszcze wcisnąć tłoczki hamulcowe bo inaczej na tarczę nie wejdzie. Podczas wciskania tłoczków pilnujesz by płyn hamulcowy nie wypchnąć ze zbiorniczka. Do wciskania tłoczka musisz mieć rozpieracz.
Dołączona grafika
Przy okazji mierzysz grubość tarczy i sprawdzasz czy osłonki gumowe na tłoczku są całe.

#79 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 marca 2016 - 18:05

markslew, nie musi,wystarczy dobry duży śrubokręt i wepchnąć go starym klockiem,oczywiście ścisk jest the best,ale jak nie ma się ściska,to trzeba sobie jakoś radzić.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 01 marca 2016 - 18:07


#80 Offline   S124


  • Postów: 70
  • Na forum od: 06 gru 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Napisano 02 marca 2016 - 21:34

Albo odpowiednio zmodyfikować pistolet od sylikonu :mrgreen:
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń