Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych


91 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 25 lipca 2016 - 21:59

albo mały ścisk stolarski i jako podkładkę stary klocek.
Korzystając z chwili wolnego i paraliżu Krakowa wymieniałem dzisiaj klocki z przodu. Poprzednio były wymieniane parę lat i 86 tys km temu w pewnym warsztacie, razem z tarczami. I okazało się, że przy tej wymianie zamiast wykręcić śrubę trzymającą lewą tarczę (imbus) to ją geniusze rozwiercili, zostawiając resztę śruby w piaście. Chciałbym to doprowadzić do porządku, wiec chyba najlepiej byłoby to przewiercić do końca, wykręcić resztki wykrętakiem i wkręcić nową śrubę. Pytanie tylko, czy tam można wiercić na wylot w tej śrubie i jaka to śruba była/gdzie takiej szukać nowej?



#82 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 lipca 2016 - 07:07

Taką śrubę to każdy pewnie ma gdzieś w garażu ,ale ja na twoim miejscu nic bym nie ruszał ,bo ta śruba to tarczy wcale nie trzyma ,przejechałeś 86tyś i było ok,będziesz kiedyś zmieniał tarcze to zrobisz porządek i śrube dostaniesz z tarczami gratis.

#83 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 26 lipca 2016 - 12:19

OK, dzięki.
W zasadzie to kołki sprężyste plus ta śruba mają tylko przy przykręcaniu koła utrzymać tarczę we właściwym miejscu, bo cała siła hamowania jest przenoszona na piastę siłami tarcia pomiędzy tarczą i piastą dociskaną przez śruby mocujące koła i te śruby.
Kolejne pytanie - hamulce działają bardzo dobrze, są twarde, tylko jak się pedał hamulca z dużą siłą wdepnie w podłogę, to mam wrażenie, że po pewnym czasie powolutku zaczyna jednak się on cofać. Wycieków żadnych nie widzę, płynu nie ubywa. Co to może być? Zapowietrzenie czy może niestety pompa hamulcowa do regeneracji?

#84 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 26 lipca 2016 - 13:55

Trudno stwierdzić na odległość,ale jak działają ok to zacznij od wymiany płynu hamulcowego.

#85 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 lipca 2016 - 14:06

Wyświetl postUżytkownik mbaszyns dnia 26 lipca 2016 - 12:19 napisał

Kolejne pytanie - hamulce działają bardzo dobrze, są twarde, tylko jak się pedał hamulca z dużą siłą wdepnie w podłogę, to mam wrażenie, że po pewnym czasie powolutku zaczyna jednak się on cofać.

Cofać, to znaczy opada, czy rośnie? Na początek, jak radził kolega wyżej, zmień płyn.

#86 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2016 - 14:10

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 26 lipca 2016 - 13:55 napisał

zacznij od wymiany płynu hamulcowego.
Dokładnie. Płyn jest higroskopijny i jeśli ma już w sobie dużo wody to tak się będzie działo.
A śrubę jeśli bardzo chcesz wymienić to pewnie za niewielkie pieniądze kupisz w ASO. Numer tej śruby w W201 to A 201 421 01 71 w W124 jest taka sama.
A są też i zamienniki:
http://www.iparts.pl...E3MXwxfDA=.html
http://e-katalog.int..._szukaj/100001/
http://www.redmars.p...text=2014210171

Użytkownik Sly108 edytował ten post 26 lipca 2016 - 14:18


#87 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2016 - 15:37

Jak wymieniasz płyn hamulcowy to pamiętaj żeby przy odpowietrzaniu nie zapomnieć też o sprzęgle. Jest ciężki dostęp do wysprzęglika (tak to się chyba nazywa) i jego odpowietrznika, ale da radę. W moim W201 nie było to nigdy robione i niestety zalepiło się, trzeba było przeczyścić, ale potem jak prysło to cały kanał w starym płynie był. Około 100ml płynu dolałem przy tym zabiegu. Pedał sprzęgła jak i biegi itd wchodzą lepiej. To ma duże znaczenie podczas upałów.

#88 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 26 lipca 2016 - 21:58

Dzięki wszystkim za informacje. Za jakiś czas będę wymieniał olej w silniku (najpóźniej październik-listopad), wiec przy okazji prawdopodobnie też będę myślał o wymianie elastycznych przewodów hamulcowych - wtedy też oczywiśćie wymiana płynu. O odpowietrzaniu wysprzęglika sprzęgła nie słyszałem, ale dopilnujemy i tego :-)

#89 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2016 - 22:27

Nikt tego nie robi gdyż jest to utrudnione dostępem. Często jest tak że należy opuścić skrzynie biegów na łapie tej z tyłu (w201). Ale jak chcesz zmienić cały płyn to raczej tam też wypada to stare ścierwo spuścić. Jeżeli nigdy nie było robione to polecam okulary na oczy bo może być zapchane u trzeba tak jak u mnie drucikiem przepchac :/ odpowietrza się tak samo jak hamulce tylko sprzęgłem.

#90 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipca 2016 - 05:39

Wyświetl postUżytkownik Dawid-SS dnia 26 lipca 2016 - 22:27 napisał

odpowietrza się tak samo jak hamulce tylko sprzęgłem.
Prawidłowo to powinieneś połączyć odpowietrznik wysprzęglika sprzęgła z odpowietrznikiem zacisku (chyba lewego) przedniego koła za pomocą rurki i w ten sposób odpowietrzyć sprzęgło. Ale to jeśli nie uda się pompując sprzęgłem. Też to muszę zrobić na dniach.

Użytkownik Sly108 edytował ten post 27 lipca 2016 - 05:39









Podobne tematy Zwiń