Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 250D - Wymiana świec żarowych


109 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 listopada 2009 - 23:20

marek1977 napisał:

Czy lepiej wkręcić świecę na jakiś klej ,czy jeszcze trochę rozwiercić i dać tulejkę

A może Helicoil bez demontazu glowicy :mrgreen:



#42 Offline   marek1977


  • Postów: 39
  • Na forum od: 27 lis 2008
  • Miejscowość: Mogilno
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez Caro Plus

Napisano 06 listopada 2009 - 23:48

Chciałem uniknąć zdejmowania głowicy, świeczki były każde inne i ta co się urwała to właśnie była przepalona.Kupiłem NGK po 40zł/szt. Mam dobry klej CHESTER METAL SUPER więc coś się poradźi?. :grin:

#43 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 listopada 2009 - 23:55

marek1977 napisał:

Czy lepiej wkręcić świecę na jakiś klej
Na klej to można sobie przyklejać plastiki w komarku... :mrgreen:
Za rok albo wcześniej sam się przeklniesz albo ktoś cię przeklnie. Bo klej jak to klej, straci właściwości, skruszeje od bardzo dużej amplitudy temperatur i zacznie puszczać w końcu kompresję świecą. Z tego co wiem tulejki miedziane zdają egzamin w takich przypadkach.

marek1977 napisał:

Mam dobry klej CHESTER METAL SUPER więc coś się poradźi?
Rób z resztą co uważasz, tylko po takiej naprawie nie ogłaszaj auta na forum jak będziesz chciał sprzedać. :old:

#44 Offline   marek1977


  • Postów: 39
  • Na forum od: 27 lis 2008
  • Miejscowość: Mogilno
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez Caro Plus

Napisano 07 listopada 2009 - 08:10

Vietrzyk jesteś księdzem czy co? , bo prawienie kazań idzie Ci dobrze.Wiem że z klejem tak bywa , ale głowicy nie chcę ruszać!.

#45 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2009 - 08:37

vietrzyk, a znasz kleje Chester Metal? Widze że nie znasz skoro tak piszesz. Trzymać to to będzie na pewno jeśli dobierze się odpowiedni klej a jest ich sporo w ofercie tylko jest pytanie: kto to później odkręci??

No tulejki bez zdejmowania głowicy nie wstawisz

#46 Offline   marek1977


  • Postów: 39
  • Na forum od: 27 lis 2008
  • Miejscowość: Mogilno
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez Caro Plus

Napisano 07 listopada 2009 - 10:53

A może sprężynowe wkładki gwintowane ?

#47 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2009 - 11:03

marek1977, przeciez wkleilem link do filmu :mrgreen: Wydaje mi się, że zarowno helicoil jak i tulejki spokojnie mozna zaaplikowac bez demontazu glowicy. Zdjac przewody wtryskowe, kolektor dolotowy i zrobic sobie miejsce i do roboty :old:

#48 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2009 - 12:56

Zależy jak głęboko po tym gwincie pojechałeś. Jak będzie pod sprężynką przestrzeń to może dmuchać

#49 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 07 listopada 2009 - 13:25

marek1977 napisał:

Czy lepiej wkręcić świecę na jakiś klej

To ostateczność przed giełdą ;-)

Przegwintuj na początek gwint w głowicy, posmaruj gwint świecy smarem miedzianym i wkręcaj. Jeżeli będzie szło bez większych oporów to będzie spoko.

#50 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 07 listopada 2009 - 13:27

jackie01 napisał:

przeciez wkleilem link do filmu :pad: Wydaje mi się, że zarowno helicoil jak i tulejki spokojnie mozna zaaplikowac bez demontazu glowicy.
Ten koleś po pierwsze nie robił świecy żarowych,w których potrzebny jest odpowiedni kąt i długość gwintu, następnie prace na stole nie są tak trudne jak na silniku gdzie zawsze dostęp jest utrudniony.Prace z głowicą na bloku wiążą się z możliwością uszkodzenia silnika, gdyż wióry które dostaną się w komorę spalania mogą narobić niezłego bałaganu.
Osobiście znam gościa który wykręca świece na silniku.Najlepsze że nie zajmuje się mechaniką zawodowo tylko spawa zabudowy.Już cztery autka znajomych reanimował :pad:








Podobne tematy Zwiń