Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] problem ABS


84 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Buchu


  • Postów: 104
  • Na forum od: 15 cze 2009
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2010 - 17:59

Dobra dzięki panowie, jutro pożyczę miernik i sprawdzę czy napięcie jest w porządku. [b]KamillO124[b] przy przyspieszaniu i przy dziurach nic takiego się nie dzieję. Tylko przy hamowaniu, a i zapomniałem radio potrafi nieraz samo się ponownie uruchomić parę sekund po rozruchu silnika (nie zawsze, ale zdarza się).



#12 Offline   Buchu


  • Postów: 104
  • Na forum od: 15 cze 2009
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 14:41

Wiec zmierzyłem prąd oto wyniki:
Silnik wyłączony -12,1
Silnik włączony- 13,51
Silnik włączony + światła mijania -13,27
Silnik włączony + światła mijania + wentylator II - 13,08
Silnik włączony + światła mijania + wentylator II + radio +ogrzewanie szyby - 13,00

Zmiana obrotów silnika nie powodowała skoków napięcia.

Pomiar też przeprowadziłem na samochodzie ford fiesta, tam sytuacja prezentowała się że po odpaleniu było 14,00 po włączeniu wszystkich odbiorników na "maxa" było 13,96

Wiec w MB, chyba coś jest nie tak? Alternator?

#13 Offline   Buchu


  • Postów: 104
  • Na forum od: 15 cze 2009
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2010 - 07:56

Słaba masa akumulatora była wszystkiemu winna.

#14 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2010 - 19:32

podepne sie pod temat poszukuje pomocy a mianowicie swieci mi sie ciagle kontrolka ABS
sprawdzałem mase na aku czujniki od abs przy kołach na koncówkach tez opornosc wychodzi niby ok wyglada na to ze sa ok wszystko zaczeło sie dziac po naprawie tego przycisku rest
kupiłem juz 2 przekazniki te z bezpiecznikiem z allegro a ta kontrolka ciagle swieci
jak włacze zapłon to w czasie grzania swiec mrugnie tak na ok 0,5s a potem juz nie gasnie, gasnie jak wyjme ten srebrny przekaznik na pompie a poza co by nie robic swieci
i juz niewiem czy to moze te przekazniki z alegro lipne czy co nie mam za bardzo od kogo podmienić zeby sprawdzic co jest...

#15 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2010 - 23:21

Jak się przelicza "niby ok" na omy? Albo jest dobrze albo nie jest.
Co by się nie powtarzać: problem-z-abs-vt18307.htm - również będziesz miał tam podany odnośnik do tematu z metodą na sprawdzanie czujników, która jest w 100% pewna, w przeciwieństwie do pomiaru oporności.

luip napisał:

jak włacze zapłon to w czasie grzania swiec mrugnie tak na ok 0,5s a potem juz nie gasnie
Co to znaczy "mrugnie"? - "Zgaśnie" czy coś innego? Jeśli tak, to kiedy przygasa na te 0,5s? - czy może tylko podczas kręcenia rozrusznikiem? Potem od razu się zapala, czy po kilku przejechanych metrach?
Podczas grzania, to trochę dziwne żeby mrygało. Później, to co innego - jak napięcie spadnie poniżej 10,5V podczas pracy silnika, to ABS się wyłączy.
Jest tyle różnych możliwości, więc pisz szczegółowiej!

#16 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2010 - 19:10

wybacz kolego juz sie precyzuje
LP- ok 900ohm, PP-ok 1000ohm, tył-ok 800;750 podniosłem jedno koło i przy kreceniu nim na voltomierzu wskazówka sie lekko wychyla niecały 1V czyli jakies napiecie generuje wybacz nie posiadam zbyt dokladnego miernika

Cytat

Co to znaczy "mrugnie"? - "Zgaśnie" czy coś innego? Jeśli tak, to kiedy przygasa na te 0,5s? - czy może tylko podczas kręcenia rozrusznikiem? Potem od razu się zapala, czy po kilku przejechanych metrach?
to tak jak napisałem włączam zapłon zapalaja sie wszystkie kontrolki, zanim zgasnie kontrolka grzania swiec kontrolka ABS gasnie (mrugnie) na ok 0,5s i słychac w tym czasie stuk przekaznika na pompie abs tego srebrnego i dosłownie tak jak by jego zadziałanie powodowało to mrugniecie
nastepnie gasnie kontrolka grzania swiec i dopiero wtedy krece rozrusznikiem niestety kontrolka ABS juz pozostaje zapalona nawet podczas krecenia niewiem jak dokładniej to opisac
czujników raczej nie podejzewam poniewaz stało sie to jak bawiłem sie kabelkami od układu rest dzis sprawdzałem czy moze jakis dotyka gdzies do masy czy moze cos przypadkiem rozłaczyłem ale wszystko wyglada ok
i o ile to pomoze pompa od obiegu wody układy grzania jest masowana na kielichu przy aku na jednej koncówce sa 2 przewody brazowe jeden idzie na wyłacznik masy na pokretło regulacji temp a drugi nie wiem od czego jest i mogło sie zdazyc ze przypadkiem na te przewody masowe podałem plus z aku

#17 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2010 - 20:45

Aha. Oporności ok. Co do miernika, to właśnie wskazówkowy jest lepszy do sprawdzania samego faktu istnienia napięcia i do obserwacji jak się zmienia przy kręceniu.
Rozumiem, że test robiłeś dla obu przednich i któregoś z tylnych? Z resztą...

Masz rację, czujniki są raczej ok. Uszkodzone dałoby błąd po przejechaniu kawałka, a nie od razu. Nigdy mi kontrolka tak nie robiła i nigdy nie słyszałem działania przekaźników - ani tego zza akumulatora ani tych na pompie - "cpyk" przekaźnika świec wszystko zagłusza.

Osobiście nie wiem gdzie ABS ma masę, ale schemat (od innej wersji, ale to chyba mało istotne): http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4921.pdf - mówi, że gdzieś koło przegrody silnika i mocowania amortyzatora (a może za aku?). Trzy brązowe kable, każdy idzie od sterownika. Ale czy przy Twoim też są trzy - nie wiem.

Jeśli chodzi o srebrne przekaźniki, to ten za aku ma dwie diody, a ten srebrny z pompy jedną. Ta z prz. na pompie i jedna z p. zza aku, to diody, które mają kontrolowanie zwierać zbyt duże skoki napięcia (gruuubo powyżej 14V), ale podłączone odwrotnie mogą się spalić od razu (zwarcie) - czy tak się stało, nie wiem. Tą z przekaźnika na pompie można kupić za 1,50 zł (BYW56). Sterownik ABS pewnie też jest delikatny...

Ja się poddaję. Spróbuj najwyżej poruszać kablami - np. zdejmij i załóż wtyk od pompy i od sterownika. Mogę jeszcze tylko zaoferować pożyczenie sterownika i wszelkich przekaźników, jeśli tylko pojawiasz się w mojej mieścinie. Mam nawet jeden sterownik ABS na sprzedaż za grosze - merc: 005 545 21 32 / bosch: 0 265 101 018 085 (niepotrzebny zakup).
Może inni mają jakieś pomysły.

#18 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2010 - 23:05

wiesz kolego ja sam byłem swiecie przekonany ze to ten przepieciowy jest trafiony ale kupiłem juz 2 na alegro (oczywiscie uzywki ) i bez zmian nadal to samo
jutro mam wolne swieto wiec jesli mógłbys pozyczyc twoich przekazników zeby chodz dojsc co jest nie tak to podajde w koncu to nie az tak daleko a latanie po mechanikach co zazwyczaj nie maja zielonego pojecia tez niema sensu wiec jesli poswiecisz mi kilka minut jutro bede zobowiazany

ps kablami dzis majtałem na wszystkie strony nawet rozebrałem srodek deski wzdłuz wiazki z tym przewodem masowym i własnymi paluszkami wybierałem rdze spod aku niestety efekt zaden oprócz skasowania pamieci w radyjku

#19 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2010 - 16:53

i podziekowania wielkie dla kolegi XM usterka znaleziona tylko i wyłącznie dzieki jego życzliwości i pomocy
okazał sie walniety komputerek ABS ten za aku oraz jeden przekaźnik na pompie komputerek juz jest podmieniony a przekaźnik po namowie może spróbuje naprawic:))

#20 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2010 - 18:36

Jeśli styki i cewka tego przekaźnika będą ok, to pewnie winna dioda, taka tam siedzi:
http://www.tme.eu/pl/katalog/byw56_diod ... ch%3Dbyw56
Nie jest to zwykła prostownicza, tylko dioda lawinowa, wpięta w kierunku zaporowym (coś jak d. Zenera). Koszt na tej stronie jest za sztukę bez VAT i przy hurtowym zakupie. Normalnie pewnie 2-3 zł na mieście.

A ja bardzo dziękuję za odkręcenie kierownicy :) - jedna rzecz mniej z listy_rzeczy_do_zrobienia, kierunki odbijają praktycznie idealnie :) .








Podobne tematy Zwiń