Skocz do zawartości




- - - - -

Jakie powinno byc cisnienie oleju - czy ktos na pewno wie?


52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 12 września 2010 - 17:58

Mam pytanie jakie powinno byc cisnienie oleju na biegu jalowym, goracy silnik.
Ogladalem samochod i wydaje sie ze ma okolo 1,3-1,4 (3,0 turbodiesel), czy to dobrze, zle, czy jak?. No oczywiscie poszukalem forum i inne fora, i polskie, i zagraniczne, i zapytalem kolegi. I z jednych zrodel wynika ze 1,8-2,0 powinno byc, a z innych ze 1,3-1,5 to normalne, a ze jak bedzie 0,5 to sie mozna martwic. A wogole z postow widac ze czujniki przeklamuja czasem o 1 bar. A zalezy to tez czy olej i filtr wymieniany dawno, i jaki olej. W takiej sytuacji czy wogole warto sie tym interesowac glebiej, jak silnik rowno chodzi bez dziwnych dzwiekow.

No wiec jak to z tym jest faktycznie



#2 Offline   neccom


  • Postów: 290
  • Na forum od: 15 kwi 2009
  • Miejscowość: Lidzbark
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2010 - 18:27

U mnie w takim silniku jest 1,5-1,6 bar- wg oczywiście wskazówki na liczniku. Co ciekawe 2bar ma już przy 60-70stopniach. Ja tym się nie przejmuję bo zapala bez problemu. z 1,5 obrotu na rozgrzanym silniku bez grzania świec. Olej półsyntetyk 10w40 midland avanza. po 4tys km od zmiany oleju na bagnecie mam poziom mniejszy o 2-3mm. dolałem 350ml i na bagnecie prawie max-więc wziął może 200ml...

#3 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2010 - 18:34

Jak przy rozgrzanym oleju masz ciśnienie dwa, to rewelacja, a jak jeden, to też nie ma tragedii :(
Ogólnie gdzieś wyczytałem, że minimalne może być 0,3, ale nie pamiętam gdzie i z jakiej okazji to znalazłem.
Generalnie jeśli wciskasz gaz i idzie do góry na maksa - to ok, gorzej, jak wykręcenie silnika na obroty nie powoduje podniesienie ciśnienia oleju, to wtedy padaka trochę może być...

W Czarnuchu po fest nagrzaniu mam ok. 1,5 ( troszkę bardziej niż mniej ).

#4 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 12 września 2010 - 18:39

I to sa konkretne odpowiedzi !!! Dziekuje.

#5 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 12 września 2010 - 19:16

wojtek81 napisał:

minimalne może być 0,3
Potwierdzam, też o tym czytałem jako oficjalnej informacji producenta. Chyba Rob o tym pisał w technicznym :(

#6 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2010 - 20:42

Tak,0,3 przewija się w każdej literaturze jako minimalne dopuszczalne.ja wyniuchałem u siebie,że problemem może być sprężyna w zaworze zwrotnym pompy oleju.Ściągam taką z Niemiec.Oni je wymieniają podczas wymiany oleju co 80-100 tysięcy.U nas proponują nowe pompy.Kolejnym miejscem ,może być filtr oleju.Po prostu uszczelki szlag mógł trafić.No i jeszcze pozostaje jakość samego oleju.Nie wiem co nasi kombinują ale robi się z niego woda po 4-5 tysiącach.dotyczy to Elfa i Castrola.Przynajmniej o nich mam doniesienia.

#7 Offline   zamo111


  • Postów: 364
  • Na forum od: 06 lut 2010
  • Miejscowość: Opole

Napisano 14 września 2010 - 21:28

Potwierdzam 0.3
Wiele czynników ma wplyw na cisnienie oleju - nie powinno byc to wyznacznikiem !
Czesto po wymianie na nowy czujnik cisnienie wzrasta o 0.5 lub czasem nawet 1 :|
Dodatkowo ja mam pol syntetyk zadki wiec tez jest nizej - normalnie 1.5 a po super ostrym gonieniu 0.9-1.
Najwazniejsza jest kompresja , nie tyle musi byc 14 co np 10-12 alb zeby wszystkie mialy rowno z roznica najwyzej 0.5 ;)

#8 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2010 - 14:07

sarbel napisał:

problemem może być sprężyna w zaworze zwrotnym pompy oleju.Ściągam taką z Niemiec.Oni je wymieniają podczas wymiany oleju co 80-100 tysięcy.
Pompa olejowa jest w misce olejowej ?
Ma ktoś nr części w aso ?

#9 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 września 2010 - 20:38

A wie ktoś jakie ciśnienie jest dedykowane do fabrycznie nowego silnika M111 2.2?
Bo u mnie ciśnienie po odpaleniu wynosi około 2.8 a jak silnik ma powyżej 1000rpm to juz jest max. O czym to może świadczyć? Zapchane kanały olejowe?
Ciśnienie na cylindrach mam najwyższe 9.8bar a najniższe 9,6bar przy czym fabryka dawała 10bar.

#10 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2010 - 17:22

Cytat

Pompa olejowa jest w misce olejowej ?
,tak.musisz odkręcić miskę olejową,przy okazji wymiany oleju.Kup sobie nową uszczelkę.Tylko że, najpierw poszukaj sprężynki z trzpieniem prowadzącym.Ja latałem za nią miesiąc i dopiero przywlokłem z Niemiec.Bez niej całe odkręcanie miski nie ma sensu.Samej pompy nie ruszasz prawie wcale,wykręcasz tylko śrubę z boku pompy.Może wyskoczyć!wywalasz sprężynkę z trzpieniem,czyścisz metalowy tłoczek i zakładasz nową sprężynkę z trzpieniem.

KamilO124,sorki ale nie bardzo zrozumiałem co u ciebie z tym ciśnieniem oleju się dzieje.Ale zazwyczaj są dwie podstawowe przyczyny spadku ciśnienia oleju po rozgrzaniu silnika.Jedna to uszczelki na filtrze oleju, druga to szlachetna sprężynka zaworu zwrotnego pompy oleju.Kolejne to jakość i stan samego filtra oleju,jakość oleju (ta bywa fatalna nawet 'firmówek'),stan czujnika ciśnienia,siatka na smoku i sama rurka smoka(przy zdjętej misce trzeba wyczyścić siateczkę i sprawdzić rurkę czy jest cała i nie rusza się).
Wszystkie te naprawy możemy wykonać samodzielnie w domu.polecam nabycie klucza dynamometrycznego.Bo śruby trzeba dokręcać odpowiednim momentem ,a wizyta u mechanika tego nie gwarantuje(znam z autopsji).
Całkowita ostateczność to zużyta pompa oleju lub łożyska na wale.Ale, jeżeli ktoś jest szczęśliwym posiadaczem W124,o te dwie ostatnie usterki może być spokojna.








Podobne tematy Zwiń