Mam pytanie jakie powinno byc cisnienie oleju na biegu jalowym, goracy silnik.
Ogladalem samochod i wydaje sie ze ma okolo 1,3-1,4 (3,0 turbodiesel), czy to dobrze, zle, czy jak?. No oczywiscie poszukalem forum i inne fora, i polskie, i zagraniczne, i zapytalem kolegi. I z jednych zrodel wynika ze 1,8-2,0 powinno byc, a z innych ze 1,3-1,5 to normalne, a ze jak bedzie 0,5 to sie mozna martwic. A wogole z postow widac ze czujniki przeklamuja czasem o 1 bar. A zalezy to tez czy olej i filtr wymieniany dawno, i jaki olej. W takiej sytuacji czy wogole warto sie tym interesowac glebiej, jak silnik rowno chodzi bez dziwnych dzwiekow.
No wiec jak to z tym jest faktycznie
1
Jakie powinno byc cisnienie oleju - czy ktos na pewno wie?
Rozpoczęty przez Piotra, wrz 12 2010 17:58
52 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 12 września 2010 - 17:58
#2
Napisano 12 września 2010 - 18:27
U mnie w takim silniku jest 1,5-1,6 bar- wg oczywiście wskazówki na liczniku. Co ciekawe 2bar ma już przy 60-70stopniach. Ja tym się nie przejmuję bo zapala bez problemu. z 1,5 obrotu na rozgrzanym silniku bez grzania świec. Olej półsyntetyk 10w40 midland avanza. po 4tys km od zmiany oleju na bagnecie mam poziom mniejszy o 2-3mm. dolałem 350ml i na bagnecie prawie max-więc wziął może 200ml...
#3
Napisano 12 września 2010 - 18:34
Jak przy rozgrzanym oleju masz ciśnienie dwa, to rewelacja, a jak jeden, to też nie ma tragedii
Ogólnie gdzieś wyczytałem, że minimalne może być 0,3, ale nie pamiętam gdzie i z jakiej okazji to znalazłem.
Generalnie jeśli wciskasz gaz i idzie do góry na maksa - to ok, gorzej, jak wykręcenie silnika na obroty nie powoduje podniesienie ciśnienia oleju, to wtedy padaka trochę może być...
W Czarnuchu po fest nagrzaniu mam ok. 1,5 ( troszkę bardziej niż mniej ).
Ogólnie gdzieś wyczytałem, że minimalne może być 0,3, ale nie pamiętam gdzie i z jakiej okazji to znalazłem.
Generalnie jeśli wciskasz gaz i idzie do góry na maksa - to ok, gorzej, jak wykręcenie silnika na obroty nie powoduje podniesienie ciśnienia oleju, to wtedy padaka trochę może być...
W Czarnuchu po fest nagrzaniu mam ok. 1,5 ( troszkę bardziej niż mniej ).
#4
Napisano 12 września 2010 - 18:39
I to sa konkretne odpowiedzi !!! Dziekuje.
#5
Napisano 12 września 2010 - 19:16
wojtek81 napisał:
minimalne może być 0,3
#6
Napisano 14 września 2010 - 20:42
Tak,0,3 przewija się w każdej literaturze jako minimalne dopuszczalne.ja wyniuchałem u siebie,że problemem może być sprężyna w zaworze zwrotnym pompy oleju.Ściągam taką z Niemiec.Oni je wymieniają podczas wymiany oleju co 80-100 tysięcy.U nas proponują nowe pompy.Kolejnym miejscem ,może być filtr oleju.Po prostu uszczelki szlag mógł trafić.No i jeszcze pozostaje jakość samego oleju.Nie wiem co nasi kombinują ale robi się z niego woda po 4-5 tysiącach.dotyczy to Elfa i Castrola.Przynajmniej o nich mam doniesienia.
#7
Napisano 14 września 2010 - 21:28
Potwierdzam 0.3
Wiele czynników ma wplyw na cisnienie oleju - nie powinno byc to wyznacznikiem !
Czesto po wymianie na nowy czujnik cisnienie wzrasta o 0.5 lub czasem nawet 1
Dodatkowo ja mam pol syntetyk zadki wiec tez jest nizej - normalnie 1.5 a po super ostrym gonieniu 0.9-1.
Najwazniejsza jest kompresja , nie tyle musi byc 14 co np 10-12 alb zeby wszystkie mialy rowno z roznica najwyzej 0.5
Wiele czynników ma wplyw na cisnienie oleju - nie powinno byc to wyznacznikiem !
Czesto po wymianie na nowy czujnik cisnienie wzrasta o 0.5 lub czasem nawet 1
Dodatkowo ja mam pol syntetyk zadki wiec tez jest nizej - normalnie 1.5 a po super ostrym gonieniu 0.9-1.
Najwazniejsza jest kompresja , nie tyle musi byc 14 co np 10-12 alb zeby wszystkie mialy rowno z roznica najwyzej 0.5
#8
Napisano 18 września 2010 - 14:07
sarbel napisał:
problemem może być sprężyna w zaworze zwrotnym pompy oleju.Ściągam taką z Niemiec.Oni je wymieniają podczas wymiany oleju co 80-100 tysięcy.
Ma ktoś nr części w aso ?
#9
Napisano 18 września 2010 - 20:38
A wie ktoś jakie ciśnienie jest dedykowane do fabrycznie nowego silnika M111 2.2?
Bo u mnie ciśnienie po odpaleniu wynosi około 2.8 a jak silnik ma powyżej 1000rpm to juz jest max. O czym to może świadczyć? Zapchane kanały olejowe?
Ciśnienie na cylindrach mam najwyższe 9.8bar a najniższe 9,6bar przy czym fabryka dawała 10bar.
Bo u mnie ciśnienie po odpaleniu wynosi około 2.8 a jak silnik ma powyżej 1000rpm to juz jest max. O czym to może świadczyć? Zapchane kanały olejowe?
Ciśnienie na cylindrach mam najwyższe 9.8bar a najniższe 9,6bar przy czym fabryka dawała 10bar.
#10
Napisano 20 września 2010 - 17:22
Cytat
Pompa olejowa jest w misce olejowej ?
KamilO124,sorki ale nie bardzo zrozumiałem co u ciebie z tym ciśnieniem oleju się dzieje.Ale zazwyczaj są dwie podstawowe przyczyny spadku ciśnienia oleju po rozgrzaniu silnika.Jedna to uszczelki na filtrze oleju, druga to szlachetna sprężynka zaworu zwrotnego pompy oleju.Kolejne to jakość i stan samego filtra oleju,jakość oleju (ta bywa fatalna nawet 'firmówek'),stan czujnika ciśnienia,siatka na smoku i sama rurka smoka(przy zdjętej misce trzeba wyczyścić siateczkę i sprawdzić rurkę czy jest cała i nie rusza się).
Wszystkie te naprawy możemy wykonać samodzielnie w domu.polecam nabycie klucza dynamometrycznego.Bo śruby trzeba dokręcać odpowiednim momentem ,a wizyta u mechanika tego nie gwarantuje(znam z autopsji).
Całkowita ostateczność to zużyta pompa oleju lub łożyska na wale.Ale, jeżeli ktoś jest szczęśliwym posiadaczem W124,o te dwie ostatnie usterki może być spokojna.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|
||
[W201] OM601 - Mocowanie wiązki przewodów przy filtrze oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
CB RADIO + ANTENA. Ale jakie? |
CB-Radio, GPS i Nawigacje | MŁYNEK |
|