Skocz do zawartości




- - - - -

Jakie powinno byc cisnienie oleju - czy ktos na pewno wie?


52 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 20 września 2010 - 19:24

Zanosi się ciekawie ale...trzymajmy się tematu :pub: Bo dyskusja o olejach to tasiemiec bez końca i już go na forum hodujemy, nie ma sensu więcej pasożytów śmiecących forum rozpowszechniać. Więc proszę -o olejach w olejarni...eeeee....to znaczy w w odpowiednim wątku :smiech2:



#22 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 września 2010 - 20:24

sarbel, Fakt może niezbyt dokładnie opisałem, chodzi o to, że piszecie, że jedni mają po nagrzaniu ciśnienie oleju około 1 inni 1.5 a inni prawie 2Bar.
U mnie ciśnienie wynosi 2.8-3Bary i bez względu na to czy przejadę 100km czy 5km ciśnienie jest takie samo.
O czym może świadczyć to, że mam prawie 3Bary ciśnienia oleju na jałowym??
Kiedyś coś przeczytałem, ze jak wskazówka ciśnienia oleju jest cały czas na max to mogą być zapchane kanały olejowe, co sądzicie? Ciśnienie rzędu 2.8-3Bary jest oznaką zapchanych kanałów olejowych, czy bardzo dobrego stanu silnika? Silnik jest w bdb kondycji bo fabryka podaje, że ciśnienie sprężania w cylindrze powinno wynośić 10Bar a u mnie po pomiarach jest 9,6-9.8Bar więc prawie jak w nowym.
Olej już powoli zbliża się do 8tys przebiegu więc niedługo wymiana ale skąd takie wysokie ciśnienie?

#23 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2010 - 20:36

Może byc też uszkodzony czujnik ciśnienia. Jak ciśnienie jest bez przerwy ba max to najpewniej czujnik jest walniety albo podpiety na stałe (stary numer przy sprzedawaniu zarżnietego auta)
Te wskaźniki w naszych autach to tylko przyżąd dajacy jakis tam obraz ciśnienia, jego dokładność jest taka jakby ktoś sobie palec do otworu przyłożył i powiedział-O, tutaj mamy 2,4 bara :smiech2: Jedyny sposób żeby sprawdzić czy to faktycznie jest 2.8 a nie 2.2bar to jechac gdzieś niech wkręcą manometr i powiedzą jakie jest faktyczne cisnienie (o ile ten manometr bedzie sprawny i tez nie bedzie kłamał :pub: )

#24 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 20 września 2010 - 20:38

KamillO124 napisał:

O czym może świadczyć to, że mam prawie 3Bary ciśnienia oleju na jałowym??
O bardzo dobrym stanie silnika, a przynajmniej o jego tzw. dole, czyli ogóle elementów odpowiedzialnych za wysokość ciśnienia obiegowego oleju.
Może świadczyć o tym, że silnik jest zalany środkiem zagęszczającym olej, zwiększającym jego lepkość i podobnie.
Owszem -myślę, że jest możliwość, że częściowo przytkane kanały olejowe, czy jakieś usterki w układzie smarowania spowodują podniesienie ciśnienia oleju ale....
Jaki masz wlany olej?

KamillO124 napisał:

fabryka podaje, że ciśnienie sprężania w cylindrze powinno wynośić 10Bar
W nowym silniku chyba od 10-13 :ok: Masz sporą różnicę między skrajnymi wartościami. Nie porażającą ale już znaczącą i chyba Niemcy taki silnik ordynowali już do naprawy* :hmm: , zresztą wartości poniżej 10 to przykro mi powiedzieć nie żadna rewelacja(pomijając silniki odprężone do pracy na paliwach niskooktanowych). Nie pamiętam jakie są dokładnie wartości dla Twojego auta -nie mój typ silnika to mi z głowy wyszło. Niemniej ciśnienie sprężania i ciśnienie obiegowe powstają w inny sposób, w skutek działania innych elementów i tylko niektóre elementy mają wspólne -np. w obu ma udział oleju. W ciśnieniu sprężania dużo mniejszy zresztą.

* chyba jednak od różnicy 0.3 kwalifikacja była "do naprawy"

#25 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 września 2010 - 21:47

Sprężynki szukałem w ASO ,tylko że problem polega na tym, że nie za bardzo chcą o tym gadać.Wolą sprzedać nową pompę bo sprężynka kosztuje 1,20 euro w Niemczech.Dla mechaników to jest super interes.Mało roboty,tanio a można zarobić na 'regeneracji pompy'.
Poszukaj w systemie Daimlera,albo na e-bay.de .Ja mam od Daimlera.

#26 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 września 2010 - 23:26

kloss72, hmmm ja szukając kiedyś informacji na ten temat znalazłem zapisy, że w tym silniku ciśnienie wynosiło 10Bar, ale mniejsza o to, co do tych różnic ciśnień to raczej 0.2Bar nie jest dużą róznicą biorąc pod uwagę że odczyty pomiaru mogą być błędne bo wystarczy pod kątem spojrzeć na wskazówkę manometru.
A z tym co niemcy kwalifikują do naprawy, to lepiej nie dyskutujmy bo niektórzy niemal nowe auta by do remontów oddawali:D:D

A czujnik nie jest podpięty na stałe bo jak wrzucę 1 i popuszczamy sprzęgło bez dodawania gazu i silnik schodzi z obrotów do 500rpm to ciśnienie spada, pozatym podczas jazdy też się wacha 2,8-max.

#27 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 września 2010 - 08:34

KamillO124 napisał:

że w tym silniku ciśnienie wynosiło 10Bar
Być może. Jak pisałem mogło być podane dla nowego silnika 10-13(tak jak np. dla mojego), lecz zazwyczaj mają więcej -ponad 13(nowe). To nieco jak ze zużyciem oleju na 100km -niby nowy może 0.5L ale bez jaj -nazwałbyś to prawidłowym stanem nowego silnika?
Dla mnie 0.2 różnicy między cylindrami to już sporo, 0.3 zaś wiele silników według zaleceń producenta kwalifikuje do remontu.
Rzecz jasna będą jeździć dalej ale...
Dokładność pomiaru -ja robię pomiar ciśnienia zawsze co najmniej dwoma przyrządami(bo dwa posiadam) dla pewności, a jak jest chwila to u kolegi(co kilka miesięcy) je potwierdzam. Do tej pory wyniki współgrają, różnica w odczytach to w zasadzie grubość wskazówki. Jeżeli po kilku pomiarach wciąż występuje określona różnica to mamy jasność.
Oczywiście pomiar robię na maksymalnie rozgrzanym silniku, przy pedale gazu w podłodze. Jeżeli auto ma zwężony dolot(LPG) to zdejmuję "zwężkę", choć to już działania paranoika :hmm: . Ale z drugiej strony ciśnienie na cylindrach to jeden z ważniejszych parametrów w sensie stanu silnika.

KamillO124 napisał:

A czujnik nie jest podpięty na stałe bo jak wrzucę 1 i popuszczamy sprzęgło bez dodawania gazu i silnik schodzi z obrotów do 500rpm to ciśnienie spada, pozatym podczas jazdy też się wacha 2,8-max.

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym podpięciem na stałe :smiech2: Przy niższych obrotach ciśnienie spada, bo pompa wolniej/słabiej tłoczy. To oczywiste. Natomiast jeżeli jedziesz na średnich obrotach i wskazania się wahają spadając poniżej 3 to "coś jest na rzeczy".

#28 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2010 - 12:12

sarbel napisał:

... sprężyna w zaworze zwrotnym pompy oleju ...

Czy zawór zwrotny pompy olejowej, a zawór bezpieczeństwa pompy olejowej to to samo bo takie określenie też słyszałem ???

#29 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 września 2010 - 12:59

kloss72, z tym czujnikiem na stałe to ktoś w tym temacie wspomniał, że wiele osób robi tak że podpinają czujnik w taki sposób żeby cały czas wskazywał max wartość ciśnienie aby kupujący sugerując się ciśnieniem myślał, że silnik jest zdrowy (laik nie zwróci uwagi że wskazówka się nie porusza).
U mnie podczas jazdy jest cały czas max ciśnienie, chodziło mi o to że po rozgrzaniu silnika i przy zatrzymywaniu na światłach jak załącza się bieg jałowy wskazówka pokazuje 2.8 Bar a jak tylko lekko dodam gazu od razu idzie na max do góry.

Jak znajdę chwilę wolnego to zrobię pomiar ciśnienia sprężania i bardzo się do niego przyłożę i wtedy zobacze jakie są różnice między cylindrami.

#30 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2010 - 22:47

Znalazłem gdzies w papierach że zawór przelewowy pompy oleju jest ustawiony na 5.7bar








Podobne tematy Zwiń