Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Jaki olej do W124 230E+lpg??


23 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 grudnia 2007 - 22:56

Myślę że w necie, ba nawet na dostępnych forach MB jest tyle teorii o olejach że wystarczy. Nie ma co ciągnąć dalej tego tematu.



#12 Offline   wrctk


  • Postów: 63
  • Na forum od: 14 sty 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 17 stycznia 2008 - 21:45

poza tym,ze jest napisane,ze olej jest do silnikow zaslilanych gazem to chyba mała bajka tak jak napisal MAJKEJ to chwym marketingowy;)

#13 Offline   blue


  • Postów: 5
  • Na forum od: 21 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 21 stycznia 2008 - 16:29

Oleje przeznaczone do LPG mają mniejszą liczbę TBN. gaz spala się czysto , nie wytrącają się z niego żadne czarne syfy, i olej dzięki temu mniej się brudzi, może zawierać więc mniej substancji które mają zadanie pochłaniać te syfy, czyli mniejsze TBN. Taka jest różnica. Najlepiej porównać te parametry, a jeśli nie są dostępne to wogóle olać taki olej bo jeśli producent coś ukrywa tzn że ma powód, tzn olej jest słaby.

#14 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 marca 2017 - 21:02

Witajcie. Sytuacja wygląda następująco, wyciągnąłem silnik, umyłem, rozebrany w drobny mak i wyczyszczony. Jedzie do planowania bloku i głowicy. Wszystkie uszczelnienia nowe, uszczelniacze wału zaworów itd sprawne czy nie wszystko out i nowe.

Z tej okazji skoro nie zostanie ani kropelka starego oleju chcę przejść na syntetyk, w sumie zdecydowałem - PRZECHODZĘ NA SYNTETYK. Wcześniej jeździł na 10W50, teraz chcę dać 5W50, ewentualnie 5W40. Sugestie który wybrać?

#15 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 24 marca 2017 - 21:39

5w40 wystarczy ,5w50 to jest do aut sportowych i nie do stosowania u nas w kraju ,liczba 50 oznacza,że olej jest super itd .w tem otoczenia 50 stopni ,u nas takie temeratury nie występują.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 24 marca 2017 - 21:40


#16 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 24 marca 2017 - 23:22

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 24 marca 2017 - 21:39 napisał

5w40 wystarczy ,5w50 to jest do aut sportowych i nie do stosowania u nas w kraju ,liczba 50 oznacza,że olej jest super itd .w tem otoczenia 50 stopni ,u nas takie temeratury nie występują.
Ogólnie się zgadzam.
Jedna uwaga. Cyfra 50 nie ma bezpośredniego związku z temperaturą otoczenie równą 50 stopni. Ten skrót myślowy jest trochę niebezpieczny, bo ktoś niedouczony przeczyta, pomyśli że u nas temperatury dochodzą do około 30 stopni jest to zaleje sobie SAE 30 ;]

Sama wartość liczby związana jest z początkowa metodą pomiaru lepkości cieczy jaką był czas przepływu przez kapilarę (taka wąziutka rurka). I tak olej 30 miał czas przepływu prze kapilarę pomiędzy 25 a 34, olej 40 pomiędzy 35 a 44 itd. Potem przeliczono to na wartość lepkości kinematycznej w wyrażonej w cST i sens oznaczenia znikł. Ot taka ciekawostka ;]

#17 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 25 marca 2017 - 07:28

Olej 5w40 ,jest najlepszym rozwiązaniem ,nie wspomnę o cenie 5w40 a 5w50.

#18 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 25 marca 2017 - 21:04

Jednak skoro kolega Pentagramix ma LPG to olej 5W50 nie jest złym wyborem. Akurat cena jest gut, bo np. Neste 1 5W50 kosztuje 115 zł za 4 litry. Jak kolega chce tanio i dobrze to Specol Gold 5W40 (niecałe 60zł za 4 l) Olej aktualnie w kilku samochodach pod moją opieką i jest dobrze. Zmiana oczywiście co max 10 tys km.

#19 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 26 marca 2017 - 10:27

JanB, czemu uważasz że 5W50 jest dobrym wyborem akurat do LPG?

#20 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 26 marca 2017 - 11:59

Przede wszystkim dlatego, że temperatura pracy silnika na LPG jest wyższa od benzyny, poza tym odpalanie na zimnym na benzynie (najczęściej na tzw. ssaniu) może powodować dostawanie się paliwa do oleju i zmianę jego lepkości w dół. Długo by pisać, a tu jest dość przystępnie to opisane http://autokult.pl/6...-olej-silnikowy








Podobne tematy Zwiń