Skocz do zawartości




- - - - -

Instalacja gazowa 3-ej generacji dla K-jeta


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   mercedes


  • Postów: 31
  • Na forum od: 30 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2010 - 01:35

Co to jest MS ?

jak wpisuję w poszukiwaczu to pisze, że pominął MS bo zbyt często występuje.



#22 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 listopada 2010 - 08:09

mercedes napisał:

Co to jest MS ?
Megasquirt

#23 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2010 - 14:41

marpie napisał:

I niech gazownik koniecznie założy Stop-KE, czyli żeby w rozdzielaczu była cały czas benzyna a ciśnienie na tyle niskie żeby nie przebijało wtryskiwaczy.
Panowie a jak takie coś wygląda i gdzie się to podłącza? Ja mam co prawda 2.2 M111 ale mój silnik nie wkręca się na Pb powyżej 4200rpm bo ma odcięcie i nie wiadomo czemu, mam LPG 2gen na mikserze i może jakiś szpenio zamontował takie "coś" i ograniczył ciśnienie podawane przez pompę paliwa i przez zbyt niskie ciśnienie mój silnik nie kręci się powyżej 4200??
Sorry że w tym wątku pisze, wiem że to nie dotyczy mojego auta, ale zakładałem już chyba 2x temat o moim problemie na forum i nikt nie potrafił dać jakiegoś tropu do poszukiwań przyczyny tego zjawiska więc łapię się wszystkiego co uda mi się przeczytać przypadkowo na forum.
Jak ktoś ma wiedzę i zna odpowiedź na moje pytanie to niech odpowie mi na PW żeby nie zaśmiecać wątku

#24 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 09 listopada 2010 - 16:23

Ciebie to nie dotyczy bo ty nie masz ke- jeta tylko wtrysk sekwencyjny.

#25 Offline   SeQ_PL


  • Postów: 224
  • Na forum od: 04 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S202 96r 2.5 DT
  • Trzeci Mercedes:S210 99r 2.2 CDI
  • Inne auto:W201 86r 2.0 D

Napisano 09 listopada 2010 - 16:58

Nie pomyślałeś że 4200 obr. to odcięcie gdy auto jest na luzie? Jak masz z kim to podmień liczniki i sprawdź, przy prędkościomierzu jest wpinana wtyczka która odczytuje czy auto stoi czy jedzie.
Pozdro

#26 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2010 - 17:09

SeQ_PL, Pomyślałem, wszyscy na forum o tym myśleli i wszystko co przyszło do głowy było sprawdzone/podmienione.
Licznik jak i ten "czujnik" podmieniałem i nic. Sprawdzałem czujniki ABSu i są ok. Zdejmowałem mikser gazu bo może zwężało za bardzo dolot i nic.
NIc innego nie udało się wykombinować.
Byłem nawet w ASO i rozmawiałem z jednym z mechaników i pytałem o to czy w tym aucie jest jakiś odrębny czujnik, który sprawdza czy auto jedzie czy stoi, odpowiedział, że nie i że na jego rozum to może być tylko czujnik ABS i ten w liczniku.
Jeździłem po kilku "szpeniach" którzy twierdzili że zrobienie tego dla nich to nie problem i auto stało u nich po 2-3dni sprawdzali prześwietlali błyskali kody itp itd i każdy rozkładał ręce.
Tak więc sprawa jest troszeczkę bardziej skomplikowana niż jakiś czujniczek w liczniku.

#27 Offline   SeQ_PL


  • Postów: 224
  • Na forum od: 04 wrz 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S202 96r 2.5 DT
  • Trzeci Mercedes:S210 99r 2.2 CDI
  • Inne auto:W201 86r 2.0 D

Napisano 09 listopada 2010 - 19:39

Pisałeś o tym że auto bez filtra lepiej się zbierało ale czy jechało do odcinki?

#28 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2010 - 22:04

Nie jechało do odcinki, to czy filtr go nie "zatyka" też sprawdzałem. Wymieniłem też filtr paliwa bo może był przytkany ale też nic to nie dało. Nie wiem już co z tym fantem dalej robić. Może przepustnica? Ale gdyby elektronika przepustnicy była walnięta to by nierówno pracował na jałowym albo szarpał podczas jazdy a nic takiego się nie dzieje.
Sonda lambda może mieć na to jakiś wpływ? Co prawda sonda działa i po podpięciu miernika wartości się zmieniają ale może sonda jest uszkodzona w taki sposób, że podaje błędne wartości lub przy tych 4200rpm gubi sygnał i przez to że komputer traci sygnał od sondy odcina paliwo? sam nie wiem.

#29 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 listopada 2010 - 22:44

Hej -co Wy tu zawody w cytowaniu urządzacie? ;) Spokojniej koledzy z tym przytaczaniem wypowiedzi, bo się jąkać zacząłem przy czytaniu ;)

#30 Offline   marpie


  • Postów: 31
  • Na forum od: 25 maj 2010
  • Miejscowość: Gdynia
  • Drugi Mercedes:W202
  • Inne auto:Adler Junior 1939

Napisano 11 listopada 2010 - 15:21

Z innego forum

Cytat

Stop-KE działa na elektronicznie sterowany regulator ciśnienia paliwa i obniża je ale nie całkiem, tak że smarowanie rozdzielacza benzyną jest zachowane. Zmniejsza napięcie na regulatorze ciśnienia przez co zmniejsza się ciśnienie na wtryskach dzięki czemu nie są one "przebijane".
http://allegro.pl/em...1282393169.html

Tyle wiem (teoretycznie). Jak wstępnie rozpoznawałem jak działa KE-Jetronic to może mieć to sens. Pytanie tylko czy zmniejszone ciśnienie w rozdzielaczu jest wystarczające żeby nie uległ uszkodzeniu. Musi być na tyle małe, żeby wtryski nie pracowały, czyli niższe niż przy pracy na benzynie na biegu jałowym. Czyli jest ryzyko że rozdzielacz w końcu padnie.

Chyba bezpieczniejsze jest jednak MS (lub inny elektroniczny wtrysk) plus pełna sekwencja.








Podobne tematy Zwiń