Ze względu na obfite trawienie Pb mojej star planuję powrót do LPG. Dzis rozmawiałem z gazownikiem który miałby to robić i podrzucił mi ofertę instalacji 3-ej generacji. Jak mi powiedział przewaga na 2 generacją jest tego typu, że nie ma parownika i miksera i nie ma opcji strzelania, a przewaga nad 4 generacją to fakt, ze tej ostatniej do K-jeta nie da się zainstalować. Pomysł Blosa odrzucił
Pytanie do Was, co Wam wiadomo na temat instalacji 3-ej generacji.
0
Instalacja gazowa 3-ej generacji dla K-jeta
Rozpoczęty przez gowaa, paź 20 2010 18:13
31 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 października 2010 - 18:13
#2
Napisano 20 października 2010 - 18:52
hmm a czemu Blosa odrzucił?? ciekawy jestem bo ja jestem zadowolony z tego wynalazku...tutaj jest coś na temat trzeciej generacji http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/gene ... opunktowa/
#3
Napisano 20 października 2010 - 18:59
Tak czytałem ten artykuł, nie wnosi do mojej skromnej wiedzy nic nowego. Co do blosa to stwierdził, że jeśli chce jeździć, bez wystrzałów to tylko 3 generacja. Jako, że wiem, że facet wie co mówi i ma doświadczenie nie polemizowałem i przyjąłem. Ciekawi mnie tylko to czy ta instalacja faktycznie eliminuje wystrzały, konstrukcyjnie to 4 gen., z tym, że wykorzystuje wtrysk liniowy, posiada dwa kompy, jeden odpowiedzialny za bieg jałowy, drugi za normalną prace tzn. jazde, chyba jasno to napisałem bo jeśli eliminuje wystrzały to warta swojej ceny, czyli ponad 4tys.
#4
Napisano 20 października 2010 - 19:48
wszystko sie zgadza.... tylko jak masz szczelny układ dolotowy to przy blosie nie ma szans na wystrzały, wiem po sobie bo jeżdzę ponad rok i nawet go nie grzeje na benzynie przy zapalaniu np. rano.
#5
Napisano 20 października 2010 - 20:08
nagły124 napisał:
tylko jak masz szczelny układ dolotow
tak, zgadzam się z Tobą, tylko jaką masz gwarancje, ze układ jest zawsze w 100% szczelny? Myślę, że nie ma takiej gwarancji w pełni , a ta instalacja podobno daje gwarancje braku wystrzłów i jeśli tak jest to jest to tzw złoty środek na K-jeta. Tak myślę bynajmniej. Na forum, na bank ktoś ma takową założoną. Niech się pochwali
#6 Gość__
Napisano 20 października 2010 - 20:48
gowaa napisał:
a ta instalacja podobno daje gwarancje braku wystrzłów i jeśli tak jest to jest to tzw złoty środek na K-jeta.
BLOS dość drastycznie reaguje na nieszczelny dolot -przestaje działać, bo podciśnienie nie podnosi w nim przepustnicy, a gdzie tu jeszcze wysysanie gazu. Jak nieszczelność jest mikra to BLOS ma szansę ją czasem "połknąć", lecz zazwyczaj zamiera, lub ma zaburzenia w pracy spore.
Ale u Ciebie w aucie BLOS to już kupa kombinacji -jakbym je kupił to owszem, capnąłbym się za to ale DLA SIEBE, bo to kupa czasu na dogranie.
Głównie chodzi o wydajność instalacji, parowników(picerstwo iście włoskie), możliwe, że przeróbki samego BLOSa byłyby konieczne. Sporo osób ma z tym problem:
Auto np. 220koni, instalacja liczona na 300km, a u góry mieszanka uboga, nic nie daje regulacja na hamowni itp. Bo te parowniki to G mają zazwyczaj, nie wydajność deklarowaną. Do tego kilka błędów i...lipa.
Cały przelot robią 8mm i fajno...A przeloty przy filterkach, kanaliki do parownika zostają 6ki
Jak Cię stać i masz pewnego serwisanta w pobliżu to III generacja jest w porządku, daje sporą pewność nawet lekko zaniedbana. Ale jak masz to speca kawałek to...może być ciężko -chętnych na gmeranie w niej jest tym mniej im bliżej ich zakładów podjedziesz.
Co jasne to fakt: III generacja była dedykowana właśnie elektromechanicznemu wtryskowi
Ty masz w aucie K-jetronic? Ej, chyba nie
Przyczyną strzelania nie tyle jest rodzaj instalacji, ile wykonanie, dobór, montaż, regulacja i serwis. Bo można każdą dostroić ale nie każdy ma do tego zapał, zmyślność i czas.
#7
Napisano 20 października 2010 - 21:06
kloss72 napisał:
Ty masz w aucie K-jetronic
Mój błąd mam KE-jet. :oops:
Serwisanta mam zaufanego, nawet mobilnego jak dla mnie. Powiedz mi czy wydatek, ponad 4kk złotych jest w tym przypadku uzasadniony, auto zostaje na dłużej, kto wie czy nie do końce jego lub moich dni i w tym przypadku myślę, ze warto wypłacić tę kase, ale ... właśnie czy nie lepiej dopieścić zwykła 2 generacji i mieć "spokój".
kloss72 napisał:
Auto np. 220koni, instalacja liczona na 300km, a u góry mieszanka uboga, nic nie daje regulacja na hamowni itp. Bo te parowniki to G mają zazwyczaj, nie wydajność deklarowaną. Do tego kilka błędów i...lipa.
#8 Gość__
Napisano 20 października 2010 - 21:21
gowaa napisał:
właśnie czy nie lepiej dopieścić zwykła 2 generacji i mieć "spokój".
Szpenio najęty siknie na te zabawy przy KE-J momentalnie....
Dla mnie dwie drogi są właściwe: BLOS, lub III generacja. Te dwa rozwiązania dla KE-J łączy jedno -stosunkowo łatwe dogranie składu mieszanki. Co może nie zagrać z BLOSem w skrócie pisałem. IIIeczka zaś jest droga i złożona, a do tego szpenie od mikserów 100HP i "one tak mają" na jej widok gały wybałuszają...sam bym sobie popatrzył, bo mało miałem styku
Trzecia droga to już złamanie bushido i pozbawienie KE-J honoru, czyli założenie wtrysku elektronicznego(czy przez dobranie, czy przez MS), a potem sekwencja...jak licha i źle założona/wyregulowana to i tak oznacza kłopoty, mulenie, podpieranie się beną przy każdej niemal okazji itp. Dobra -kosztuje.
Częściej niż powinienem słyszę "myślałem, że na sekwencji będzie bajka, a jest %&$*@"
Ale to już kupa roboty i kombinacji.
Moja rada -jest kwit na ręce, jest miłość do auta, chęć trzymania latami i zapewniony sprawdzony fachowiec od LPG? Jest jak piszesz. Masz niechęć do grzebania samemu i dogrywania instalki pod BLOS, do dobierania parowników i bujania po hamowniach/wpatrywania się w oscyloskop, AFRkę? Jeżeli i tu odpowiedź brzmi tak to zakładaj III generację, zadbaj o WN i będzie naprawdę świetnie
BLOS tez polecam ale nie każdemu przypasuje takie rozwiązanie. Bo jednak trzeba samemu powalczyć....
#9
Napisano 20 października 2010 - 21:27
kloss72 napisał:
Masz niechęć do grzebania samemu i dogrywania instalki pod BLOS, do dobierania parowników i bujania po hamowniach/wpatrywania się w oscyloskop, AFRkę? Jeżeli i tu odpowiedź brzmi tak to zakładaj III generację, zadbaj o WN i będzie naprawdę świetnie
BLOS tez polecam ale nie każdemu przypasuje takie rozwiązanie. Bo jednak trzeba samemu powalczyć....
BLOS tez polecam ale nie każdemu przypasuje takie rozwiązanie. Bo jednak trzeba samemu powalczyć....
#10 Gość__
Napisano 20 października 2010 - 21:56
Pamiętaj jedynie o przepięknej i kuszącej pani -"gwarancja pisemna" ją zwą Czasy ciężkie i na dobroć montera nieustającą bym nie liczył...choć zawsze mile widziana
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
silnik OM606 instalacja elektryczna |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zibi111 |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
Instalacja orginalnej anteny Hirschmann |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | MEN |
|
|
|
Chwilowy spadek obrotów po przegazowaniu W201 2.0 E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mocny |
|
||
dlaczego W124 jest gorszy od W210 ? |
HydePark | darekW124 |
|