Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Grzechot na wolnych obr.


83 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2007 - 14:56

Dorzuce wam nowa koncepcje http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif polamana prowadnice lancucha. Wlasnie mam cos takiego u siebie i dzisiaj jade ja wymieniac. Objawy to wlasnie halasy ktore mogl by sugerowac na problemy z lancuchem a tu niespodzianka prowadnica zepsuta :!:



#22 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 listopada 2007 - 18:02

U mnie jest to raczej metaliczny stukot i przypomina sieczkarnię... :grin:

Coraz bardziej podejrzewam pompę Vacuum, że hałasuje, choć żadnych problemów z hamulcami ani gaszeniem nie mam...
Inna opcja, to hałasowanie przyspieszacza wtrysku na pompie, który też napędza Vacuum... osłuchiwałem stetoskopem swego czasu i wyraźnie stamtąd to dochodzi - przyspieszacz wtrysku/pompa vacuum...

Dodam, że czasem to samoistnie cichnie, jednak pojawia się znów przy powolnym zwiększaniu obrotów - na ucho tak między 1000 a 1500 ....

#23 Offline   Robson


  • Postów: 15
  • Na forum od: 02 paź 2007
  • Miejscowość: Międzyborów

Napisano 18 listopada 2007 - 13:13

Zdjąłem miskę olejowa i tu jest wszystko dobrze.
Przejrzałem przekroje podłużnic i belki poprzecznej - nic tam nie ma.
Zdemontowałem obydwie poduszki moc. silnika - coś w nich grzechocze (jedną wymieniłem 2 tyg. temu). Zamiast poduszek włożyłem gumowe młotki - silnik pracuje cicho , żadnego grzechotu. Poduszki, które były zamontowane w samochodzie sa stosunkowo nowe z 2002r.
Sprawdzełem w katalogu części i wygląda, że ktos zamontował poduszki od auta wyposażonego w klimatyzację - w moim jej nie ma.
Jak sprzwdzić jaki powinny byc u mnie poduszki?
Czy ktoś z Was miał taki przypadek?
Chciałbym jakiś inf. na ten temat ponieważ poduszka LEMFORDERA kosztuje ok200zł - a ja musz kupić dwie i nie chciałbym zrobić tego bez potrzeby.

Pozdrawiam.

#24 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 listopada 2007 - 13:24

Robson, najlepiej chyba skorzystać z EPC i sprawdzic wpisujac swoj numer VIN jaki powinien byc numer orginału. W dobrych sklepach po numerze orginału znajdą Ci odpowiedni zamiennik.

#25 Offline   adi804


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 18 listopada 2007 - 15:06

Witam.
Koledzy nie wiem czy o to samo nam chodzi z tym grzechotaniem na wolnych obrotach. Może w skrócie: z powodu ścięcia klina na rozrządzie pobiło szklanke na 2-gim cylindrze i podobno wygieło zawór na 1-ym cyl. Auto przyspieszało normalnie lecz na wolnych obrotach strasznie bujało silnikiem, wiec doszedłem do wniosku, iż kupie drugi silnik a tamten będe miał na części. O co chodzi... oryginalny silnik przed jego awarią pracował cicho i sie zastanawiałem dlaczego niektore mesie mają dość głośny klukot, a tera mnie też to spotkało, czyli silnik ten co wstawiłem dużo głośniej klukocze. czym to może być spowodowane. Nadmienie, iż jak wstawiłem drugi silnik okazało sie, że nie ma serwa wiec zdjąłem tą (pompę-nie wiem jak fachowo to się zwie) i ona była cała posypana więc może u mnie też coś lata w misce. Nie jest to metaliczny dzwięk lecz bardziej klukot który cichnie po dodaniu gazu.
pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. adi

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 listopada 2007 - 16:20

adi804 napisał:

Nie jest to metaliczny dzwięk lecz bardziej klukot który cichnie po dodaniu gazu. adi

Klekocze bo wstawiłeś grata. Trzeba było zdjąć głowicę i zreanimować swój...
Musisz zrobić podstawową diagnostykę silnika, zacznij od łańcucha

#27 Offline   adi804


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 18 listopada 2007 - 16:27

ale wyczerpująca odpowiedz haaaaaaaa haa dz za pomoc i miły bardzo jesteś. ciekawe kiedy twój sie sypnie : http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/mlot.gif

EDIT:
I w dodatku chyba nie wiesz jaki koszt się wiąże ze zdjęciem głowicy????????

Masz 30 minut na edycję poprzedniego posta, postaraj sie to w przyszłości wykorzystać.

#28 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 listopada 2007 - 16:35

adi804 napisał:

ale wyczerpująca odpowiedz haaaaaaaa haa dz za pomoc i miły bardzo jesteś. ciekawe kiedy twój sie sypnie : :)

A co Ty kolego oczekujesz?
Gdybyś napisał: ciśnienie takie i takie, początek wtrysku sprawdzony, wtryski OK, poduszki itd to możemy dalej szukać. A z Twojego opisu nie wynika nic o kondycji silnika. Po drugie mylisz serwo z vacum... A po trzecie potrzebujesz pomocy, więc w Twoim interesie jest dostarczenie jak największej liczy informacji bo nikt ze szklanej kuli nie wywróży przez net. A co do miłości - to owszem, jestem miły dla miłych :mrgreen:

Co do kosztu zdjęcia głowicy to akurat wiem. Więc jeżeli kupiłeś nowy/stary silnik za cenę zdjęcia głowicy lub niżej to życzę powodzenia. Szczególnie że idzie zima http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/jump.gif http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/jump.gif

#29 Offline   adi804


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 18 listopada 2007 - 17:23

No wiec Rob może jesteś facho- a ja nie i od razu oczekujesz ode mnie wyczerpującego opisu zamiast napisać tak od razu sprawdz to i to (a nie na starcie spisujesz człowieka na straty) za pare dni podam reszte wiadomości i może coś wyniknie z tego. http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/mlotek.gif

#30 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 listopada 2007 - 17:30

adi804 napisał:

No wiec Rob może jesteś facho- a ja nie i od razu oczekujesz ode mnie wyczerpującego opisu zamiast napisać tak od razu sprawdz to i to

Daj spokój z tymi stratami http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/pub.gif Za fachowca się nie uważam, owszem w sumie jestem technik - mechanik ale raczej już nie praktykujący. Jako że lubię mechanikę jak również MB staram się poznać przynajmniej trochę jak są zbudowane, jak działają itd. Miałem juz 2 MB więc parę tematów przerobiłem na własnej skórze, część wiedzy wynika z rozmów z kolegami - posiadaczami MB, z mechanikami, materiałów technicznych jak również gro wiedzy użytkowej to fora MB.
Pozdrawiam

PS. Jeżeli podasz więcej danych, na pewno kilka sugestii dostaniesz ale cudów nie oczekuj... Inaczej jak się auto widzi/słyszy a inaczej to się odbiera z opisu na forum. Często poszukiwania przyczyny poprzez forum są bardzo zaawansowane, a faktyczna przyczyna problemu jest wręcz banalna.








Podobne tematy Zwiń