Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Grzechot na wolnych obr.


83 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Robson


  • Postów: 15
  • Na forum od: 02 paź 2007
  • Miejscowość: Międzyborów

Napisano 24 listopada 2007 - 17:13

Cytat

PS. Swoją droga pamiętam że pisałeś kiedyś o dokładnym sprawdzeniu podłużnic, wkładaniu zamiast poduszek czegoś innego itd. Sporo kombinacji było...

Cały problem polegał na tym, że ja już wcześniej (tak jak pisałem) wymieniłem lewą poduszkę (na nową zgodnę z numerami tej wymontowanej z auta) i to nic nie dało. Wkładełem także z prawej strony (bo tam było słychać grzechot) zamias poduszki gumowy młotek. Robiłem to także z lewej strony ale - mój błąd - w tym czasie poduszka prawa była na swoim miejscu.
Dodam, że poduszki wyjęte z auta są w nienagannym stanie, także silnik nie kołysał się ani mie bujał przy gaszeniu. W tych dwóch starych poduszkach oraz tej nowej zamontowanej przeze mnie wcześniej coś lekko grzechocze. W dolnej podstawie tych poduszek jest jeden duzy gwintowany otwór, dwa otwory centrujące oraz jeszcze jeden otwór zaślepiony kulką (gdy wcisnąłem tą kulkę z otworu zaczął wypływać jakiś olej).
Te nowe poduszki, które teraz zamontowałem nie mają tego otworu z kulką - i tylko tym (na oko) się różnią.

Pozdrawiam



#42 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 listopada 2007 - 17:15

Robson, kapał olej bo czynnikiem tłumiącym w tych poduszkach jest olej. Oczywiście nie we wszystkich.

Jeżeli możesz podaj numer poduch jakie zakupiłeś.

#43 Offline   Robson


  • Postów: 15
  • Na forum od: 02 paź 2007
  • Miejscowość: Międzyborów

Napisano 09 grudnia 2007 - 19:44

Numery poduszek, które zamontowałem:
MB nr: 201 240 39 17.
Lemforder: 1000101.
BOGE: 87-851-A - tej firmy zamontowałem, miały one nabite org. nr MB. - 150zł szt.

Pozdrawiam

#44 Offline   Pancz


  • Postów: 46
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: Zielona Góra

Napisano 15 listopada 2008 - 00:16

Witam odświeżam temat związany z grzechotaniem na wolnych obrotach, tylko że u mnie nie zawsze grzechocze , najczęściej przy przechylonym aucie np. na skarpie lub podczas wolnej jazdy na jedynce lub dwójce przy 1000-1500 obr. Sprzęgło i skrzynia odpada bo po wysprzęgleniu bez zmian. Jest to taki dzwięk jakbym miał lużna osłonę pod skrzynią biegów ( sprawdzona to nie to) poduszki silnika chyba też dobre poniewaz przy gaszeniu i przacy raczej nie trzęsie, łozysko kiwaczki było zmieniane i ma 6000 km.więc chyba tez odpada. Pierwszy raz wychwyciłem ten dzwięk gdy maiłem odrobine za niskie obroty na dwójce.Podobny ton do wyrobionego łożyska na wałku sprzęgłowym, ale to nie to bo po wysprzęgleniu nie ustaje. Prosze o jakiąś porade czego szukać. Ps jutro postaram sie nagrać lecz nie wiem czy będe potrafił to wam zaprezentować. Acha po odpaleniu na zimno nic nie tłucze

#45 Offline   kampfhundnr1


  • Postów: 104
  • Na forum od: 20 wrz 2008
  • Miejscowość: Międzyrzec Podlaski

Napisano 15 listopada 2008 - 09:54

Boss napisał:

, a czy jak wysprzęglasz to ustaje?
Możesz napisać co podejrzewasz gdy po naciśnięcia sprzęgła ustaje? Mam coś takiego już od jakiegoś czasu.Nie spędza mi to snu z powiek bo dzieje to się nie za każdym razem i tylko na wolnych obrotach jak silnik jest zimny.Ale dobrze byłoby mieć świadomość co to.

P.S.Po uruchomieniu silnika jeśli od razu pojawi się grzechotanie wystarczy raz lub dwa nacisnąć pedał sprzęgła do podłogi i problem znika.

#46 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 listopada 2008 - 22:14

Pancz napisał:

Podobny ton do wyrobionego łożyska na wałku sprzęgłowym, ale to nie to bo po wysprzęgleniu nie ustaje.
Osłona pod skrzynią biegów sprawdzona. A czy sprawdzałeś osłony układu wydechowego :zeby:

#47 Offline   Pancz


  • Postów: 46
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: Zielona Góra

Napisano 15 listopada 2008 - 22:36

Cześć , osłone pod skrzyniom sprawdzałem dwa razy a od wydechu raz- dla pewności sprawdze jeszcze raz, dzisiaj zdjołem pasek klinowy i dalej to samo, skrzynia też odpada bo ten chrobot słysze nawet na trójce jak skręcam w prawo jadąc w miare wolno. Tylko jedno pytanie , czy napinacz lub lużny łańcuch może nie tylko terkotać na wolnych obrotach, ale też jadąc wolno np. na dwójce po nierównej drodze obr. ok 1000-1200 wydawac taki jakby chrobot?

#48 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 16 listopada 2008 - 19:57

zgas go bez wcisnietego sprzegla i sluchaj czy chrobocze. (w momencie gaszenia)

#49 Offline   Pancz


  • Postów: 46
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: Zielona Góra

Napisano 16 listopada 2008 - 23:17

Podczas gaszenia zachowuje się jak dawniej, nic nie rzuca, nic nie chrobocze.Rozrząd odpada- dzisiaj znowu nasłuchiwałem dzwięk dochodzi z tyłu silnika, i mam pytanie -jak są luznie sprężynki na tarczy sprzęgła to czy po wysprzęgleniu nie ciechnie?

#50 Offline   aclos


  • Postów: 203
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Napisano 17 listopada 2008 - 15:15

kolego w Twojej tarczy niema sprezynek,masz kolo dwumasowe.








Podobne tematy Zwiń