Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] czy warto kupic benzyne lpg


33 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 06 lipca 2008 - 10:27

Nie zapomnialem, nie wiedzialem.Reszta wmiare spotykana 2.5 w w201 5.0 raczej w w140.Nie ograniczajmy sie do C (w 202).Uwzglednijmy oprocz 201 i 124 jeszcze 202,210,126,140,123



#32 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 06 lipca 2008 - 11:41

dudziako, to był raczej żart ze strony Białego z tym V12 :-P Ze względów ekonomicznych (ceny) i trudności w dostępie części praktycznie nie przerabia się silników V8 i większych na LPG. Czyli uzupełnienie:
1.8 (tylko wtrysk), 2.0, 2.2 (tylko M111),2.3 (niby tylko M102, ale jest M111 Kompressor w tej pojemności, więc zwykły może i też jest), 2.5 (tylko M102 z głowicą 16V) - silniki 4-ro cylindrowe
2.6 (M103), 2.8 (M104 z wtryskiem el. HFM), 3.0 (M103 i M104 na KE-Jet), 3.2 (M104 HFM) - silniki 6-cio cylindrowe
Reszta jako silniki więcej niż 6-cio cylindrowe odpada (4.2,5.0,5.6,6.0)

Żeby to jakoś rozsądnie przedstawić to przydałaby sie możliwość zrobienia jakiejś tabelki w poście, ale trochę czasu by to zajęło, a jeżeli interesuje Cię to, to pogrzeb trochę w danych technicznych z FAQ. Tam w kwestii wtrysku możesz się m.in. przekonać jaką rolę odgrywa litera E przy oznaczeniach (niem. Einspritz; nie wiem, strasznie kaleczę jak coś jest po niemiecku :mrgreen: )

No ale dla małego ułatwienia:
4cyl. M102 -> następcą tego silnika jest M111
6cyl. M103 -> następcą tego silnika jest M104

dudziako napisał:

W budzie C-klesse(chodzi o wage) najlepiej spisuje sie motor poj. i typ oraz typ instalki (stosunek ekon. przyjemnosci i latwosci zagazowania,problemow)
Co do C-Klasy W202, to musisz mieć świadomość, że jest to auto dużo cięższe od W201,a delikatnie mówiąc niewiele lżejsze od W124... Poza tym każdy lubi co innego jeżeli chodzi o silniki ;-) Jak Ci napiszę, że w W201 silnik 1.8 jest wystarczający do spokojnej niezbyt szybkiej jazdy, to reakcje tych co mają 2.0D i 2.6E na taką opinię będą skrajnie różne, bo dla pierwszych 110KM to rakieta, a dla drugich taczka :czujnik:

#33 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 20 lipca 2008 - 17:27

Pomecze jeszcze troche : jak ma sie LPG do kompresora i 16v.
Waszym zdaniem koledzy najlatwiejszy typ i pojemnosc(silnik) do zagazowania(rodzaj instalacji i marka) bez kompromisow.Moze podzielmy to do 94 i po94r co myslicie

#34 Offline   M.Ronin


  • Postów: 2
  • Na forum od: 07 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom

Napisano 07 kwietnia 2010 - 17:50

pawel63, Witam,
Jestem ze slaska ale potrzebuje zagazowac mojego merca 124 z mechanicznym wtryskiem i kazdy solidny warsztat sie boi.
Jesli masz speca , nie koniecznie na slasku do dal bys prosze namiar. Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń