no dobra wskaźnika, małe przejęzyczenie ;-)
1
171 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 05 listopada 2007 - 22:06
#22
Napisano 09 grudnia 2007 - 11:48
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Ja mam z ciśnieniem oleju taki problem ze po włączeniu zapłonu wskazówka od razu idzie na max. Kupiłem samochód w komisie gdzie było przy nim dużo kombinowane o czym się przekonuje z dnia na dzień. Wydaje mi sie że tak to popodłączali żeby ciśnienie było non stop maksymalne... Proszę o pomoc jak to zrobić żeby pokazywało prawdę, gdzie mogli coś przerobić?
Dodam że mam silnik 2,0 D z roku 1987.
Ja mam z ciśnieniem oleju taki problem ze po włączeniu zapłonu wskazówka od razu idzie na max. Kupiłem samochód w komisie gdzie było przy nim dużo kombinowane o czym się przekonuje z dnia na dzień. Wydaje mi sie że tak to popodłączali żeby ciśnienie było non stop maksymalne... Proszę o pomoc jak to zrobić żeby pokazywało prawdę, gdzie mogli coś przerobić?
Dodam że mam silnik 2,0 D z roku 1987.
#23
Napisano 09 grudnia 2007 - 12:08
Wszystko jest ok
#24
Napisano 09 grudnia 2007 - 13:45
Cytat
Wszystko jest ok
Pepis co Ty gadasz :-P Po włączeniu zapłony wskazówka ma leżeć, dopiero po odpaleniu moze się podnieść.
hennesssey było kombinowane. Musisz sprawdzić podłączenie, a jak to chyba już gdzieś omawialiśmy - poszukaj tematów o cisnieniu oleju.
#25
Napisano 09 grudnia 2007 - 16:44
witam
Kontrolka ciśnienia oleju pokazuje stan 0/1 jest ciśnienie lub brak ciśnienia
Układ kontroli ciśnienia oleju w naszych tym się różni od innych pojazdów nie wyposażonych we wskaźnik analogowych, że pokazuje kilka stanów. Wszystkie porównania są względne Zazwyczaj odnosimy się do stanu normalnego obserwowanego w dłuższym okresie.
Rozpatrzmy pomiar ciśnienia na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.
1. Wskazówka wskazuje 1,5 - stan normalny po podniesieniu obrotów do 1000 wskazówka wskazuje 3 po zdjęciu nogi z gazu wraca na 1,5 jest to stan normalny w obserwowanym
2. Wskazówka wskazuje 0 - silnik pracuje na wolnych obrotach jest to stan awarii. Przyczyn może być kilka, Uciekł olej z układu, uszkodził się czujnik i wiele innych przyczyn. Należy rozpatrywać ten stan w połączeniu z innymi wskazaniami np. temperatura cieczy chłodzącej w silniku, odgłos pracy silnika.
3. Wskazówka wskazuje 3 - silnik pracuje na wolnych obrotach po podniesieniu obrotów stan się nie zmienia, jest to stan awarii. układ smarowania silnika się zatkał i nie ma swobodnego przepływu oleju przez kanały.
Wskaźnik jest wyskalowany do 3. To oznacza, że pokazuje zmiany ciśnienia tylko w zakresie 0-3. Pompa ciśnienia w czasie jazdy wytwarza ciśnienie większe od 3 i w drugą stronę w czasie pracy na wolnych obrotach nie pozwala na zmniejszenie ciśnienia poniżej 1,5.
I jeszcze jedna uwaga
Co wcale nie znaczy, że komputer pokładowy do którego jest doprowadzony sygnał z czujnika nie analizuje wskazań w sposób pokazany powyżej. W sytuacji awarii wyłączy silnik
Kontrolka ciśnienia oleju pokazuje stan 0/1 jest ciśnienie lub brak ciśnienia
Układ kontroli ciśnienia oleju w naszych tym się różni od innych pojazdów nie wyposażonych we wskaźnik analogowych, że pokazuje kilka stanów. Wszystkie porównania są względne Zazwyczaj odnosimy się do stanu normalnego obserwowanego w dłuższym okresie.
Rozpatrzmy pomiar ciśnienia na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.
1. Wskazówka wskazuje 1,5 - stan normalny po podniesieniu obrotów do 1000 wskazówka wskazuje 3 po zdjęciu nogi z gazu wraca na 1,5 jest to stan normalny w obserwowanym
2. Wskazówka wskazuje 0 - silnik pracuje na wolnych obrotach jest to stan awarii. Przyczyn może być kilka, Uciekł olej z układu, uszkodził się czujnik i wiele innych przyczyn. Należy rozpatrywać ten stan w połączeniu z innymi wskazaniami np. temperatura cieczy chłodzącej w silniku, odgłos pracy silnika.
3. Wskazówka wskazuje 3 - silnik pracuje na wolnych obrotach po podniesieniu obrotów stan się nie zmienia, jest to stan awarii. układ smarowania silnika się zatkał i nie ma swobodnego przepływu oleju przez kanały.
Wskaźnik jest wyskalowany do 3. To oznacza, że pokazuje zmiany ciśnienia tylko w zakresie 0-3. Pompa ciśnienia w czasie jazdy wytwarza ciśnienie większe od 3 i w drugą stronę w czasie pracy na wolnych obrotach nie pozwala na zmniejszenie ciśnienia poniżej 1,5.
I jeszcze jedna uwaga
Rob napisał:
Zresztą w nowszych modelach już nie ma takiego wskaźnika lecz tylko kontrolka.
#26
Napisano 09 grudnia 2007 - 21:06
romek napisał:
w
Co wcale nie znaczy, że komputer pokładowy do którego jest doprowadzony sygnał z czujnika nie analizuje wskazań w sposób pokazany powyżej. W sytuacji awarii wyłączy silnik
Co wcale nie znaczy, że komputer pokładowy do którego jest doprowadzony sygnał z czujnika nie analizuje wskazań w sposób pokazany powyżej. W sytuacji awarii wyłączy silnik
Bardzo dziękuję za informację, ale Ameryki kolega nie odkrył
W temacie wskazań ciśnienia to proponuję na początek wykręcić czujnik ciśnienia i załadować manometr. Generalnie sporo może być przyczyn słabego ciśnienia, ale bez przesady producent określa minimalne ciśnienie oraz sposób jego pomiaru (obroty).
#27
Napisano 09 grudnia 2007 - 21:09
Borat hehe moja wypowiedź wynika z obserwacji znajomego 190 2.0D i u niego tak jest ... myślałem , że jest ok
Człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi
Człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi
#28
Napisano 14 stycznia 2008 - 15:10
zrobiło się ciepło więc wziąłem sie za sprawdzenie dlaczego mi cały czas pokazuje maksymalne ciśnienie oleju. Znalazłem nareszcie czujnik ciśnienia ileju który był ukryty pod filtrem powietrza, oderwał się od niego kabelek, po przylutowaniu okazuje się ze wszystko jest dobrze i po włączeniu zapłonu wskazówka tylko delikatnie drygnie a po zapaleniu silnika pokazuje max ;-)
#29
Napisano 24 stycznia 2008 - 19:08
Na początku i ja się przejmowałem ciśnieniem oleju w swoim mesiu, bo na wolnych obrotach wahało się w okolicach 1 bara. Poprzedni właściciel twierdził, że olej był nie dawno zmieniany, ale mi on jakoś nie pasował. Po wymianie ciśnienie nie spada poniżej 2... po przejechaniu 7 tys. ciśnienie spada do ok 1,5 bara, to chyba znak, że zbliża się wymiana olejku
#30
Napisano 24 stycznia 2008 - 19:10
mitsu_pl, podobny przypadek mialem u siebie, dlatego nie wazne co mowi poprzedni wlasciciel ojel zawsze trzeba zmienic po kupnie...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
[W124] bardzo niskie obroty na zimnym, 2.5 TD z 94. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki, skrzeczenie/piszczenie, coś z zawieszeniem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|