Skocz do zawartości




- - - - -

[140] M119 dziwnie kopci


39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 19 maja 2011 - 12:56

Witam wszystkich;) mam pytanie, otoz dzisiaj po raz drugi zdarzyla mi sie dziwna przygoda. Jechalem rano do pracy i na okolo 1,5 km odcinku prostej drogi (nazwijmy ja sobie umownie droga expresowa) troche przeciagnalem silnik zeby sie pozadnie przewietrzyl i odmulil po codziennej miejskiej jezdzie;) w sumie silnik na pierwszych 3 biegach osiagal obroty okolo 4tys ale nie wiecej, pozniej chwila na 4 biegu i odpuscilem gaz. Dojechalem do skrzyzowania i czekajac na zielone swiatlo poczulem smrod spalonego oleju, z rury typowy niebieski dymek. Zatrzymalem sie na parkingu jakies 200metrow dalej (juz przestal kopcic) sprawdzilem olej i ubylo okolo polowy stanu. Kiedys mialem identyczna sytuacje jak jechalem po autostradzie w niemczech, znajomy ktory za mna jechal mowil ze przez okolo 10-15km dymilo mi z rury i nagle przestalo ale wtedy sprawdzilem stan oleju i bylo ok. Pytanie, czy to moga byc pierscienie i nagle raz na jakis czas puszczaja olej (dodam ze takie sytuacje zdarzyly sie tylko przy wyzszych obrotach silnika, na codzien auto w ogole nie pali oleju. A moze jakos przez odme puszcza nagle? moze ktos mial podobna przygode albo ma jakas koncepcje? dodam ze olej jaki stosuje to 10W40 :D



#2 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 19 maja 2011 - 18:55

Uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelka pod głowicą o ile w niej są kanały olejowe...
Przyczyn może być wiele.
Analizator spalin nic nie pomoże, bo skoro dymi to olej tam jest. Tym bardziej, że ubywa.
Jedyna opcja to rozbierać i sprawdzać. Żadne wróżby nic nie dadzą.
Niestety jest to silnik iście męski, więc i koszt nawet małej pierdoły będzie spory. Ba... Dojść do tego co jest nie halo bez generowania zbędnych kosztów będzie nie lada wyczynem.

No i są dwie opcje.
a) Jeździć aż silnik padnie.
b) Robić za w czasu póki jest jeszcze co naprawiać.

Ja bym naprawiał, bo taki już jestem.

EDIT
Zazdroszczę silnika. Bez grama ironii. Podoba mi się ten silnik.

Napisz mi na PW jaką instalkę LPG masz u siebie.

#3 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2011 - 19:30

Na codzień jeździsz po "emerycku"? Może jak dasz mu od czasu do czasu ognia to syf z wydechu i katalizatorów sie wypala i stad ten dym. :ok:

#4 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 19 maja 2011 - 20:40

Mocno optymistyczna wersja. takim układzie skąd olej w splinach :?:
Wode jestem w stanie zrozumieć ale nie olej.

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2011 - 21:57

pheonix napisał:

takim układzie skąd olej w splinach :?:
mamy 100% pewności że to był olej a nie inny smród? ;)
Skoro tak by żarł olej to by kopcił przez cały czas a nie sporadycznie przy daniu w p...de. Ja obstawiam że z silnikiem jest wszystko ok.
pueblo, od czasu do czasu pogoń stadnine i obserwuj stan oleju. Sprawdź ile przejeżdżasz km od dolewki do dolewki

#6 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 19 maja 2011 - 22:18

piotrek.m5 napisał:

mamy 100% pewności że to był olej a nie inny smród?
Z całego serca życzę Ci żebyś miał rację ;)
Lepiej grzebać w wydechu niż w silniku.
Inna sprawa, że my tego nie widzimy, także dalej upieram się, że wróżenie z kuli mało da :?

#7 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maja 2011 - 22:20

pheonix napisał:

Inna sprawa, że my tego nie widzimy, także dalej upieram się, że wróżenie z kuli mało da :?
i tu jest sedno sprawy ;)

#8 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maja 2011 - 09:25

pheonix napisał:

No i są dwie opcje.
a) Jeździć aż silnik padnie.
b) Robić za w czasu póki jest jeszcze co naprawiać.
.

racja,ja tez sie sklaniam do robienia za wczasu, problem polega na tym ze jestm czlowiekiem ktory wychodzi z zalozenia ze jesli chcesz miec cos zrobione dobrze to zrob to sam! A ze robic sam niestety nie mam gdzie..

Mam rowniez ze to byl olej za nie inny smrod;)

piotrek.m5 napisał:

Na codzień jeździsz po "emerycku"? Może jak dasz mu od czasu do czasu ognia to syf z wydechu i katalizatorów sie wypala i stad ten dym. :zeby:

jezdzenie emeryckie odpada;D Przyznam ze po moich wczesniejszych autkach to jest ostoja spokoju i niesportowego zachowania ale jednak gdzies tam zylka do szybkiego jezdzenia pozostala;)) ale wszyscy wiemy ze jazda po miescie nawet szybka to nie to samo co porzadny "trening" na autostradzie;))

Swoja droga na codzien sprzedaje czesci a i w warsztacie troche lat spedzilem ale kto pyta ten nie bladzi i kazda koncepcja/pomysl sa warte rozpatrzenia :zeby:

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2011 - 10:12

A w M119 jest odma? Pytam, bo tego akurat nie wiem :zeby:. Czasem "przeczyszczenie" odmy moze skutkowac malym przepalancem.

#10 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maja 2011 - 14:50

Charlie9 napisał:

A w M119 jest odma? Pytam, bo tego akurat nie wiem :zeby:. Czasem "przeczyszczenie" odmy moze skutkowac malym przepalancem.


a szczerze powiedzialwszy nawet nie wiem;D za chwile odpale EPC to zerkne na schamat;))








Podobne tematy Zwiń