Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] klocki hamulcowe, które nie piszczą


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   fragles


  • Postów: 24
  • Na forum od: 06 wrz 2010

Napisano 01 czerwca 2011 - 21:53

Witam Panowie!

Tarcze hamulcowe z przodu mam ATE. Poprzednie klocki hamulcowe piszczały przy hamowaniu wieć wymieniłem na inne (znowu bliżej nie znane - polecone przez mechanika) no i .... znowu piszczą przy hamowaniu jak w starych PKSach.
Na co proponujecie wymienić - proszę podanie sprawdzonej marki klocków, koniecznie "niepiszczących".

Pozdrawiam

Mariusz



#2 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 01 czerwca 2011 - 22:15

ABS - nie piszczały dopóki się nie spaliły i pylą jak diabli.
JC Premium - piszczały prawie od początku.

Z kolei jak mam polecić coś dobrego to jak dla mnie TRW.
Z tarcz jestem bardzo zadowolony. Klocki miałem w innym samochodzie i radziły sobie bardzo dzielnie.

#3 Offline   maclaw


  • Postów: 220
  • Na forum od: 26 maj 2010
  • Inne auto:W140 500SE

Napisano 02 czerwca 2011 - 09:51

z ogólnych komentarzy, które słyszę ostatnio co do klocków do W140 wszyscy mówią TRW... więc chyba coś w tym jest...

#4 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 02 czerwca 2011 - 17:57

Sa 4 glowne przyczyny piszczacych klockow. Pierwsza i najczesciej spotykana to poprostu niechujny montaz!! zdarza sie ze prowadnice zacisku nie zostaja oczyszczone badz jest to zrobione niedokladnie przez co zalegajacy brud, nalot i korozja na nim powoduje nieprawidlowe przyleganie klocka, przy hamowaniu ten nie dolega wlasciwie do tarczy badz wpada w mikrodrgania a to powoduje piszczenie;) prawidlowe funkcjonowanie samego tloczka (tloczek czysty, bez korozji, nalotow i z niepeknieta oslonka) tez nie pozostaje tutaj bez znaczenia.. o uzywaniu miedzianki i powodow jej uzywania tez chyba pisac nie musze.. Druga przyczyna to zuzyty zacisk a dokladniej same strzemiono ktore po latach jest poprostu wytarte i powsteje luz miedzy klockiem a strzemionem, na tyle maly ze pod reka go nie wyczujemy ale na tyle duzy zeby klocek przy hamowaniu wpadal w mikrodrgania, a te slyszymy jako pisk.. kolejna trzecia przyczyna to poprostu kiepskie klocki. Tanie materialy uzyte do produkcji, kiepsko wykonana podkuwka, brak podkladni antypiskowej duza zawartosc metali w mieszance etc. to wszystko powoduje ze klocek poprosty halasuje i najczesciej nie spisuje sie w ogole najlepiej.. natomiast czwarta przyczyna kiepskie (nie znaczy tanie badz niewiadomych firm) tarcze hamulcowe.. uzyta do prdukcji kiepska mieszanka zeliwa moze powodowac ze klocki beda piszczec.. nie raz juz spotkalem sie z przypadkiem ze do jednego auta byly zakladane nowe tarcze i klocki i okazalo sie ze przy hamowaniu auto zaczynalo piszczec! Po wymianie czwartego kompletu klockow (wszystkie znanych producentow) wlasciciel zdecydowal sie na wymiane tarcz i problem zniknal! To tyle jezeli chodzi o temat piszczacyh klockow i z braku czasu wieczorem napisze druga czesc eseju w ktorym napisze klocki jakich firm warto stosowac a ktore lepiej omijac. krotko mowiac zrobi szybkie zestawinie dla ciekawych :) oczywiscie pogladowe bo kazdy ma swoje upodobania przyzwyczajenia i przekonania do firm, ale jako ze sprzedaje czesci zamienne na codzien mam wglad w opinie i mechanikow i klijentow indywidualnych ;)

#5 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 04 czerwca 2011 - 12:57

Jak obiecalem wczesniej napisze cos na temat poszczegolnych firm klockow hamulcowych (wiem ze mialem zrobic to wczesniej ale brak czasu niestety;D) zeby nie przedluzac;) :
ATE - nie 3ba chyba mowic co to, jak to i z czym sie je;) firma bardzo dobra ale w moim osobistym odczuciu nie warta swojej chorendalnej momentami sumy, az takiej rewelacji nie ma;)
BOSCH - chyba jedyna firma , o ktorej nigdy nie slyszalem zadnej zlej opinii (oczywiscie w temacie klockow;D) i z czystym sumieniem moge polecic ta firme :) zreszta kiedys u siebie tez mialem zalozone i nie pamietam zeby cos niepokojacego sie z nimi dzialo ;)
BRECK - polska firma produkujaca klocki na przyzwoitym europejskim poziomie;) maja najnowoczesniejsza na starym kontynecie fabryke (on byl, on widzial;D) pod Poznaniem, klocki naprawde fajnie wykonane i bardzo korzystne cenowo (milo ze nasi rodacy wkoncu potrafia zrobic cos poprawnie i solidnie) zdania uzytkownikow sa podzielone i zdarzaja sie piszczace egzemplarze, ja osobiscie przejechalem sie lekkim seicento z tymi klockami i po dwoch mocniejszych hamowaniach zaczynaly sie pojawiac dziwne tarcia.. osobiscie chyba bym tego nie kupil;)
BREMBO - przyznam ze nigdy nie mialem stycznosci z klockami tej firmy ale sadzac po tarczach i ze tak powiem "ciszy w eterze" na ich temat mozna by sie pokusic o zamontowanie;)
JURID - bardzo dobra produkacja, pierwszo monatazowe klocki w VAG grupie bynajmniej na koncu lat 90' swego czasu z mercedesem tez mieli cos wspolengo, klijencie sobie chwala ale bez specjalnego zachwytu, bywaja piszczace egzemplarze chociaz sadze ze to poprostu kwestia kiepskiego montazu :)
LPR - popularna linia klockow z tzw. sredniej polki, jak na swoja cene spisuja sie bardzo dobrze i w sumie nitk na nie narzeka :)
PAGID - bardzo dobre i bardzo drogie klocki ktore na pewno warto montowac lecz cena czasami odstrasza niebezpiecznie zblizajac sie do poziomu ATE ;) marka troche wymarla na polskim rynku, swego czasu byly montowane fabrycznie w Mecedesach;)
TEXTAR - kolejny producent ktorego chyba nie 3ba przedstawiac, o ile sie nie myle (jesli tak to prosze o sprostowanie) aktualnie pierwszo montozowy klocek w MB ;) super jakos ale swoje tez kosztuja, napewno warto.
TRW - producent bardzo popularny ale ejsli chodzi o jego produkty mam mieszane uczucia, zdarzalo sie ze sila hamowania spadala po mocniejszym przyhamowaniu i bardzo czesto pojawiaja sie opinie o tym ze kloci tej firmy piszcza! zwlaszcza w zestawiniu z tarczami tej ze firmy co jest w sumie dosc dziwne.. osobiscie bym nie kupil ale to moja opinia.. ;)
ZIMMERMANN - firma slynaca glownie z tarcz hamulcowych ale moza znalesc rowniez klocki sygnowane logiem tej firmy.. osobiscie nie testowalem i nie slyszalem opinii o produkcie ale wiem klocki jakiej firmy znajduja sie w opakowaniu.. generalnie nie polecam;)
i na koniec moj faworyt i jednoczesnie znalezisko ktore przypadkiem trafilo mi w rece...
REMSA - firma produkujaca klocki i tarcze od wielu lat ale jednoczesnie malo znana w polsce.. klcki zrobione z wysmienitej mieszanki, zalety sa takle ze klocek pewnie hamuje, nawet po wielu ostrych hamowaniach nie zdarzylo mi sie zeby wyczuc spadek skutecznosci, jednoczesnie klocek bardzo wolno sie zuzywa,z nam nawet jednego taksowkarza ktory swoim 124 z ASB potrafi zrobic w miescie 80tys i Ducato z wynikiem 60tys mieszanek jazdy i przyznaniem sie wlasciciela do przeladowywania auta.. ;) no i cena.. znacznie nizej od wiodacych producentow.. ;) naprawde polecam z cala swiadomoscia zwlaszcza do ciezkich aut jak np nasze W140 osobiscie odkad "odkrylem" te klocki nie montuje nic innego! wiem ze wyglada to troche stronniczo i "reklamowo" ale ja wyrazam tylko SWOJA opinie, wasz moze byc zupelnie inna;)

Mam nadzieje ze wyczerpujaco i w miare sensownie opisalem watek no i mam nadzieje ze przede wszystkim przyda sie on wam kiedy nastepnym razem staniecie przed wyborem klockow do swoich MB ;)

#6 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 07 czerwca 2011 - 22:39

Jakie polecasz klocki , żeby nie brudziły felg?(Niedługo chyba wjadą chromy 18 cali zamiast 16stek).

#7 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 07 czerwca 2011 - 23:31

Remsa, ale one pyla tak samo jak inne.. niestety klocki ktore nie brudza poprostu nie hamuja.. jedyna rada i sposob na to codzieniie badz co kilka dni zalezy ile sie jezdzi, wracajac do domu zajechac na myjnie samoobslugowa.. wrzucisz zlotoweczka ktora akurat starczy na umycie 4 felg:) sam tak robie bo innego wyjscia nie mam.. :smiech2: ale tez mam 18'' :smiech2:

#8 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 08 czerwca 2011 - 18:30

tylko z tym myciem to uważajcie żeby gorących tarcz wodą nie polać :mrgreen:

#9 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 08 czerwca 2011 - 23:08

Biały napisał:

tylko z tym myciem to uważajcie żeby gorących tarcz wodą nie polać :mrgreen:

co racja to racja :ok:








Podobne tematy Zwiń