Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Jaki olej dolać?


37 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   adamooz


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Miałem S124 kombi ukradli we Wrocku

Napisano 26 grudnia 2012 - 12:46

Dzięki za dobre rady.
Napiszę jak by coś się działo Pozdrawiam Adam



#32 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 26 grudnia 2012 - 12:52

Wyświetl postUżytkownik kadziaj dnia 24 grudnia 2012 - 22:36 napisał

Najgorszą wadą oleju mineralnego jest jego utlenianie (starzenie) stąd tak krótkie resursy między przeglądowe.

Nie Łukasz, to nie jest wada zbytnia. Na nią jest sposób -zalecenia serwisowe. Wadami największymi są niewysoka odporność na wysokie temperatury(w stosunku do wyższych form olejowych) wynikająca z małej stabilności minerali przy zakresie temperatur spotykanym w silnikach spalinowych.
Jako zmarznięte są masłem, jako nagrzane mocno -niemal wodą i są wówczas bardziej ciekłe(w przenośni) niż oleje syntetyczne.
Do tego oleje mineralne mają najniższą odporność na zrywanie filmu olejowego. Im wyżej kręcący się i obciążany silnik tym to ważniejsze.
Do tego oleje mineralne mimo dodatków mają słabsze zwyczajowo pakiety czyszczące silnik, a również dość znacznie ten silnik zanieczyszczają.
To tak najogólniej.

#33 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 26 grudnia 2012 - 15:42

Cytat

Nie Łukasz, to nie jest wada zbytnia. Na nią jest sposób -zalecenia serwisowe.

Tak, ale mało kto wymienia olej silnikowy dwa razy w roku. Więc nie spełnia wymagań producenta, co wiąże się z utratą właściwości oleju. Oczywiście co do lepkości w granicznych temperaturach masz zdecydowaną rację stąd przecież te oznaczenia 15W40 czy wyższe...

#34 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 27 grudnia 2012 - 14:51

Adamooz - masz ewidentnie coś nie tak z silnikiem, skoro bierze tyle oleju. IMHO lanie 15W40 jest nieporozumieniem w naszym klimacie, przy naszych zimach. Ja w swoim kiedyś miałem półsyntetyk 10W40, ale przy 250tys przeszedłem na syntetyk LM 5W40 i jest jak należy. Z tym płukaniem to na dwoje babka wróżyła - jeżeli masz zapieczone pierścienie - to powinno je ruszyć i zużycie oleju powinno spaść. Ale jeśli to coś innego, to nic nie pomoże. Szkody też nie powinno wyrządzić, bo półsyntetyki (którymi już zalałeś silnik) też mają sporą dawkę substancji myjących. Możesz też spróbować zalać silnik jakimś olejem półsyntetycznym mającym dodatki przywracające elastyczność uszczelkom, czyli na przykład (jeśli dobrze pamiętam) LM SuperLeichtlauf 10W40. Ale tego z MoS2 bym sobie odpuścił.

#35 Offline   mistrzu1987


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2014 - 23:54

Witam trochę odkopie temat gdyż na dniach muszę koniecznie wymienić olej a nie mam pojęcia na jaki , Jest to moja pierwsza gwiazda (kupiona tydzień temu) . Właściciela Mercedesa nie było przy sprzedaży , numer do niego skasowałem , wiec nie wiem jakim olejem był wcześniej zalany :(
Aktualny przebieg to 445 350 km , ciśnienie na rozgrzanym silniku w granicach 1.5 -1.7 bara . 2.5 D turbo
a i jakiej firmy filtry oleju , paliwa i powietrza polecacie ?
Z góry dziękuje za odpowiedz

#36 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2014 - 23:58

Ode mnie Motul 6100+ 10W40 i filtry Mann Filter lub Knecht

#37 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 lutego 2014 - 23:59

Daj mu minerał 15W-40 Midlanda super Diesel, a filtry MANN.

#38 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 27 lutego 2014 - 06:44

Do turbo minerała?? 10W40 to niezbędne minimum jakościowe, a jeśli silnik nie bierze oleju, to bym zapodał 5W40. Marka obojętna, ale nie z tych najczęściej podrabianych na C, M. Ja z 2 lata temu trafiłem na podrobionego Motula. Teraz używam w 300D24V Lotosa 5W40 i jestem mile zaskoczony jak ładnie na tym chodzi.








Podobne tematy Zwiń