Skocz do zawartości




- - - - -

Przekładka 3.0 M103 na 2.2 M111


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   nasiadek2000


  • Postów: 58
  • Na forum od: 11 cze 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Napisano 05 października 2011 - 19:28

Witajcie,
Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość włożenia silnika (2.2 M111 150KM bez klimy, skrzynia manualna 5) wraz ze skrzynią, wałem, dyfrem i zawieszeniem do :hmm: z silnikiem (3.0 M103 178KM z kimą, skrzynia automat). Mam kilka W124 ale chciałbym z dwóch złożyć jednego... A wiec tak mam dwa kompletne :hmm: W124 Kombi... Jeden z silnikeim M103 jest bardzo bogato wyposażony ( podgrzewane fotele, 4xele. szyby, klima, ele. ustawiana kierownica, tylny dodatkowy nadmuch ciepłego powietrza itd.) ale ma uszkodzoną skrzynie automatyczną (nie przepadam za automatem) a w drugim mam praktycznie ( 2xele. szyby, ele. lusterka i to raczej na tyle... brak klimy) tu mam słabszy silnik ale mam manualną 5 biegową skrzynie, za to karesoria jest w kipskim stanie... Z tą moje pytanie czy przez przekładkę (dodam że z bratem on blacharz samochodowy a ja elektro-mechanik pojazdowy ) mogę sie narazić na dodatkowe koszty przekładki czy wystarczy odkrecić przłożyć skęcić i odpalać ?! z tego co widziałem to M103 ma jakieś sterowniki od 6 cylindrów i wiele innych. Czy jeśli da rade przełożyć spręzarka i przewody klimy bedą pasować do silnika M111, i czy kable pod deską rozdzielczą będzie trzeba też ruszać ?



#2 Offline   slawquu


  • Postów: 182
  • Na forum od: 27 paź 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D 90r. OM 602
  • Trzeci Mercedes:W124 200D 87r. OM601

Napisano 07 października 2011 - 08:46

Jak masz kompletne samochody, to smiało sie mozecie zabierac za robotę, zwazywszy ze auto dawca i biorca to kombi, wiec ani z wydechem, ani z wałem nie bedzie żadnego problemu.

#3 Offline   nasiadek2000


  • Postów: 58
  • Na forum od: 11 cze 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Napisano 07 października 2011 - 18:25

tak mam dwa kompletne kombi, domyślam się ze wszystkie układy :ok: będą pasować ale co z sterownikami od M103 (z tego co widzę to on ma o wiele więcej napchane pierdołek pod maską) i czy jakieś wyposażenie może przez to nie działać :drive: . Jutro porobię kilka fotek i wstawię je będziecie wiedzieli o co mi chodzi..
Z góry dzięki i pozdrawiam :)

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 07 października 2011 - 21:21

nasiadek2000 napisał:

co z sterownikami od M103 (z tego co widzę to on ma o wiele więcej napchane pierdołek pod maską)
Pierdółek mechanicznych owszem, ale pod względem elektroniki i sterowania to M111 jest zdecydowanie bardziej skomplikowanym sinikiem... Musisz przełożyć wiązkę i sterownik.

#5 Offline   nasiadek2000


  • Postów: 58
  • Na forum od: 11 cze 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Napisano 08 października 2011 - 07:59

chodzi o wiązke po deską rozdzieczą, tak ?

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 08 października 2011 - 09:08

Wiązkę silnika. Masz tyle Mercedesów w profilu że powinieneś wiedzieć :star:

#7 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 08 października 2011 - 11:17

darul napisał:

Wiązkę silnika. Masz tyle Mercedesów w profilu że powinieneś wiedzieć ;)
Prawda, prawda ;) :star:

#8 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2011 - 20:51

No i jeszcze parę kwestii:
- klima od M111 miała swój przekaźnik do 4-cyl silników (czarny za akumulatorem z napisem Klima) - ten z M103 może nie być łatwo (lub w ogóle) podłączalny do sterownika z M111
- delikatnie z wiązką z 2.2 - w tych silnikach sypie się izolacja i możesz poskładanego auta nie odpalić jeśli coś się pozwiera. w przypadku słabego stanu proponuję od razu podjąć reanimację

Z punktu widzenia elektryki nie widzę innych, większych problemów, raczej wszystko powinno pójść dobrze.

#9 Offline   nasiadek2000


  • Postów: 58
  • Na forum od: 11 cze 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Napisano 10 października 2011 - 20:51

Z początku wziąłem się przy M103 za ponowne nasmarowanie 4 silniczków od opuszczania i podnoszenia szyb tylko jeden działał i przy okazji je przyciemnie.. :D
Nie wstawiłem jeszcze Wam fotek o których pisałem na miejscu zawsze mnie się przypomina ale wstawię :)
Chciałbym sie dowiedzieć gdzie znajduje się ten przekaźnik od klimy, sorki że tak o wszytko pytam ale M103 dostałem od Ojca a M111 kupiłem i od tego zaczą się mój początek z :) :)

#10 Offline   nasiadek2000


  • Postów: 58
  • Na forum od: 11 cze 2009
  • Miejscowość: Brody / Pniewy
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 89r Autom.
  • Trzeci Mercedes:W124 200 90r Manua. 4
  • Inne auto:W124 220TE 94r Manua. 5

Napisano 11 października 2011 - 20:46

Zdjęcia silnika M103
http://imageshack.us...6/31242551.jpg/

Zdjęcia silnika M111
http://imageshack.us/g/849/001dpk.jpg/

W M103 nie wiem co to jest na zdjęciu ostatnim (jest strzałeczka) i w okolicy bezpieczników z jednego wężyka rozgałęźnik na kilka i chyba filterki są koloru żółtego łatwo rozpoznać :D
Dzięki :/








Podobne tematy Zwiń