Witajcie,
Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość włożenia silnika (2.2 M111 150KM bez klimy, skrzynia manualna 5) wraz ze skrzynią, wałem, dyfrem i zawieszeniem do z silnikiem (3.0 M103 178KM z kimą, skrzynia automat). Mam kilka W124 ale chciałbym z dwóch złożyć jednego... A wiec tak mam dwa kompletne W124 Kombi... Jeden z silnikeim M103 jest bardzo bogato wyposażony ( podgrzewane fotele, 4xele. szyby, klima, ele. ustawiana kierownica, tylny dodatkowy nadmuch ciepłego powietrza itd.) ale ma uszkodzoną skrzynie automatyczną (nie przepadam za automatem) a w drugim mam praktycznie ( 2xele. szyby, ele. lusterka i to raczej na tyle... brak klimy) tu mam słabszy silnik ale mam manualną 5 biegową skrzynie, za to karesoria jest w kipskim stanie... Z tą moje pytanie czy przez przekładkę (dodam że z bratem on blacharz samochodowy a ja elektro-mechanik pojazdowy ) mogę sie narazić na dodatkowe koszty przekładki czy wystarczy odkrecić przłożyć skęcić i odpalać ?! z tego co widziałem to M103 ma jakieś sterowniki od 6 cylindrów i wiele innych. Czy jeśli da rade przełożyć spręzarka i przewody klimy bedą pasować do silnika M111, i czy kable pod deską rozdzielczą będzie trzeba też ruszać ?
0
Przekładka 3.0 M103 na 2.2 M111
Rozpoczęty przez nasiadek2000, paź 05 2011 19:28
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 października 2011 - 19:28
#2
Napisano 07 października 2011 - 08:46
Jak masz kompletne samochody, to smiało sie mozecie zabierac za robotę, zwazywszy ze auto dawca i biorca to kombi, wiec ani z wydechem, ani z wałem nie bedzie żadnego problemu.
#3
Napisano 07 października 2011 - 18:25
tak mam dwa kompletne kombi, domyślam się ze wszystkie układy będą pasować ale co z sterownikami od M103 (z tego co widzę to on ma o wiele więcej napchane pierdołek pod maską) i czy jakieś wyposażenie może przez to nie działać . Jutro porobię kilka fotek i wstawię je będziecie wiedzieli o co mi chodzi..
Z góry dzięki i pozdrawiam
Z góry dzięki i pozdrawiam
#4
Napisano 07 października 2011 - 21:21
nasiadek2000 napisał:
co z sterownikami od M103 (z tego co widzę to on ma o wiele więcej napchane pierdołek pod maską)
#5
Napisano 08 października 2011 - 07:59
chodzi o wiązke po deską rozdzieczą, tak ?
#6 Gość__
Napisano 08 października 2011 - 09:08
Wiązkę silnika. Masz tyle Mercedesów w profilu że powinieneś wiedzieć
#7
Napisano 08 października 2011 - 11:17
darul napisał:
Wiązkę silnika. Masz tyle Mercedesów w profilu że powinieneś wiedzieć
#8
Napisano 09 października 2011 - 20:51
No i jeszcze parę kwestii:
- klima od M111 miała swój przekaźnik do 4-cyl silników (czarny za akumulatorem z napisem Klima) - ten z M103 może nie być łatwo (lub w ogóle) podłączalny do sterownika z M111
- delikatnie z wiązką z 2.2 - w tych silnikach sypie się izolacja i możesz poskładanego auta nie odpalić jeśli coś się pozwiera. w przypadku słabego stanu proponuję od razu podjąć reanimację
Z punktu widzenia elektryki nie widzę innych, większych problemów, raczej wszystko powinno pójść dobrze.
- klima od M111 miała swój przekaźnik do 4-cyl silników (czarny za akumulatorem z napisem Klima) - ten z M103 może nie być łatwo (lub w ogóle) podłączalny do sterownika z M111
- delikatnie z wiązką z 2.2 - w tych silnikach sypie się izolacja i możesz poskładanego auta nie odpalić jeśli coś się pozwiera. w przypadku słabego stanu proponuję od razu podjąć reanimację
Z punktu widzenia elektryki nie widzę innych, większych problemów, raczej wszystko powinno pójść dobrze.
#9
Napisano 10 października 2011 - 20:51
Z początku wziąłem się przy M103 za ponowne nasmarowanie 4 silniczków od opuszczania i podnoszenia szyb tylko jeden działał i przy okazji je przyciemnie..
Nie wstawiłem jeszcze Wam fotek o których pisałem na miejscu zawsze mnie się przypomina ale wstawię
Chciałbym sie dowiedzieć gdzie znajduje się ten przekaźnik od klimy, sorki że tak o wszytko pytam ale M103 dostałem od Ojca a M111 kupiłem i od tego zaczą się mój początek z
Nie wstawiłem jeszcze Wam fotek o których pisałem na miejscu zawsze mnie się przypomina ale wstawię
Chciałbym sie dowiedzieć gdzie znajduje się ten przekaźnik od klimy, sorki że tak o wszytko pytam ale M103 dostałem od Ojca a M111 kupiłem i od tego zaczą się mój początek z
#10
Napisano 11 października 2011 - 20:46
Zdjęcia silnika M103
http://imageshack.us...6/31242551.jpg/
Zdjęcia silnika M111
http://imageshack.us/g/849/001dpk.jpg/
W M103 nie wiem co to jest na zdjęciu ostatnim (jest strzałeczka) i w okolicy bezpieczników z jednego wężyka rozgałęźnik na kilka i chyba filterki są koloru żółtego łatwo rozpoznać
Dzięki
http://imageshack.us...6/31242551.jpg/
Zdjęcia silnika M111
http://imageshack.us/g/849/001dpk.jpg/
W M103 nie wiem co to jest na zdjęciu ostatnim (jest strzałeczka) i w okolicy bezpieczników z jednego wężyka rozgałęźnik na kilka i chyba filterki są koloru żółtego łatwo rozpoznać
Dzięki
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|