Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] zmiana płynu w M119


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 16 października 2011 - 21:32

Witam wszystkich. Dzisiaj przymierzałem się do wymiany płyny chłodzącego, przez wzgląd na dziurawą nagrzewnice(juz wymieniona). Złapałem się za czerwony koreczek wkręcany w dół chłodnicy, potem korek zbiornika i poszło. Niestety ku mojemu zdziwieniu wyleciało może z 5-6 litrów. Jak dobrze pamiętam (nie pamiętam natomiast skąd :lol: ) do M119 wchodzi chyba 14 litrów płynu. Moje pytanie brzmi więc: czy jest jeszcze w bloku jakiś dodatkowy korek spustowy do zlewania płynu? Musze go spuścić całkiem, ponieważ przy sprawdzaniu szczelności nagrzewnicy został sporo uzupełniony wodą. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 października 2011 - 22:07

Nieco ciemno już, ale masz:

Dołączona grafika

Patrząc od przodu samochodu - z prawej strony silnika, czyli inaczej niż w silnikach rzędowych. W kranik wchodzi imbus, chyba rozmiar 6, ale nie jestem pewien, jutro mogę sprawdzić dokładnie.

#3 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 16 października 2011 - 22:14

Bardzo dziękuję za namiar. Jutro dokończe dzieła. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :-D

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 października 2011 - 22:19

W ramach OT dodam, że ów blok ze zdjęcia jest bardzo lekki - można go unieść jedną ręką. 100% aluminium. Dodam jeszcze, że było to nowsze m119, nie pamiętam dokładnie numeru (119.xxx), ale to już to o zmienionej konstrukcji kanałów wodnych (w porównaniu ze starszym - kanały są ogromne, co widać na foto) oraz z innymi tłokami. Tuleje cylindrów, jak w każdym m119 teflonowane, przy przebiegu 300 tyś bez najmniejszych śladów zużycia. To prawda, że te silniki są nie do zarżnięcia. No chyba, że jeździ się bez oleju, jak ten mój z foto - zatarte panewki

#5 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 16 października 2011 - 22:40

lutek66 napisał:

Jak dobrze pamiętam (nie pamiętam natomiast skąd :lol: ) do M119 wchodzi chyba 14 litrów płynu.
W/g instrukcji do pustego układu wchodzi 16,5 l płynu chłodzącego.








Podobne tematy Zwiń