Teoretycznie nie potrzebne nic - zapisane a nieaktualne błędy nie mają wpływu na pracę silnika.
1
[W140] M119 400SE jakie swiece?
Rozpoczęty przez Uhlenhaut, lis 25 2011 20:10
24 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 31 grudnia 2014 - 16:00
#22
Napisano 01 stycznia 2015 - 12:14
myślicie ze złe kupiłem Bosch FR 8 DPP33+ ?
#23
Napisano 26 stycznia 2015 - 09:10
Użytkownik inter32 dnia 01 stycznia 2015 - 12:14 napisał
myślicie ze złe kupiłem Bosch FR 8 DPP33+ ?
Witam,
Ci co znaja jezyk angielski moga ogladac filmiki ponizej, osobiscie uwazam to za autorytatywne zrodlo wiedzy.
Kent ma wieloletnie doswiadczene jako mechanik specjalizujacy sie w MB i wie co mowi.
W tych filmach pokazane silniki m119 i m104:
https://www.youtube....h?v=gxvvTrl9DnM
https://www.youtube....h?v=-yLkNiEWSts
Ogolnie jesli chodzi o wybor swiec to warto zaczac od sprawdzenia kabli/fajek WN czy gdziekolwiek jest widoczna informacja na temat ich rezystancji.
W moim silniku M104 2.8 kable oraz fajki pod cewkami maja po 2Kohm kazde, jest widoczny napis.
Ta rezystancja wbudowana w przewody zaloponewe zluzy jako filtr na zaklocenia powodowane przez uklad zaplonowany na inne systemy elektryczne samochodu oraz zapewnia lepsza kontrole nad przeciekiem iskry. Oznacza to tyle ze swiece iskrowe zastosowane w tych samochodach nie powinny miec wbudowany dodaktowy rezystor. Swiece z rezystorem powoduja ze mamy podwojny filtr i moze sie pojawic problem z przeskokiem iskry oraz z przegrzaniem cewek ze wzgledu na prace pod wiekszym napieciem wyjsciowym.
Jesli nie wiemy jakie sa zamontowane swiece to warto jedna wymontowac i zmierzyc rezystancje rdzenia multimetrem, mocno przycisnac kontakty miernika do swiecy bo czasami nagar zbierany na nich powoduje falszywe wskazania. Impendacja rzedu paru kilo-ohm oznacza ze swiece maja wbudowany rezystor i trzeba je wymienic na takie bez rezystora, czysty miedziany rdzen np. NGK BCP6E dla M104
Jesli sie nie myle w nomeklaturze Bosch-a literka "R" oznacza swiece z wbudowanym rezystorem a to ze swiece sa wybrane z katalogu nie zawsze oznacza ze 100% pasuja do naszego ukladu zaplonowego.
Pozdrawiam
Użytkownik ushtari edytował ten post 26 stycznia 2015 - 09:14
#24
Napisano 10 lutego 2015 - 13:29
Powinieneś być zadowolony z tych świec Boscha, kolega ushtari napisał dużo prawdy i polecam przeczytać z uwagą jego post. Ja od siebie mogę dodać, że czasami warto jest dołożyć kilka zł i kupić lepszej jakości części (w tym przypadku świece zapłonowe) niż iść po najcieńszej linii oporu i montować jakieś mało popularne świece. Nie mówię, że musi być to jakaś wygórowana cena rzędu 50zł za świecę, ale jeśli miałbym polecić jakichś lepszych producentów no to NGK czy też Bosch, ewentualnie Denso ale z nimi nie miałem osobiście styczności więc opieram się tylko na opiniach zajomych, przykład w miarę dobrej i niedrogiej świecy zapłonowej NGK do [W140] M119 400SE:
http://www.iparts.pl...-0-15-4930.html
http://www.iparts.pl...-0-15-4930.html
Użytkownik iparts edytował ten post 10 lutego 2015 - 13:33
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|
|
CB RADIO + ANTENA. Ale jakie? |
CB-Radio, GPS i Nawigacje | MŁYNEK |
|
||
Sl 500 r129 m119 problem z zapłonem |
Mercedes SL, SLK | Sl500r129 |
|
||
[m119]kanały olejowe |
Mercedes S, CL i SEC | m00n |
|
|