Sprawa wygląda następująco:
Posiadam samochód z silnikiem 1.8, który wypluwa olej z każdej możliwej szczeliny. Jakiś czas temu zupełnie przypadkowo kupiłem na części drugą 190tkę z silnikiem 2.0 na gaźniku. Odpalała, silnik brzmiał bardzo dobrze, jednak dławił się podczas wkręcania na obroty (samochód bardzo długo stał) obwiniam za to gaźnik. Pytanie brzmi, czy jeśli w najprostszy sposób wyciągnę sam silnik, a na jego miejsce wpakuje 2.0 to czy będzie on współgrał z wtryskiem, sterownikiem, pompą paliwa z mojego auta?
Zabieg ma na celu wprowadzenie ładu pod maską w kwestii czystości, nie spodziewam się jakiś powalających zmian osiągów.
Z góry dzięki za odpowiedź
0
[W201] wymiana silnika 1.8 na 2.0
Rozpoczęty przez simpson, sty 21 2012 21:28
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 stycznia 2012 - 21:28
#2
Napisano 22 stycznia 2012 - 01:10
Zależy jaki to silnik a przede wszystkim jaki gaźnik w nim był:
jeśli Pierburg 2ee to roboty będzie trochę mniej, jeśli Stromberg/Pierburg 175CD lub CTD to sytucja jest bardziej skomplikowana:
ten drugi gaźnik współpracuje z induktorowym aparatem zapłonowym a co za tym idzie ma inne koło zamachowe niż 2ee i KE, brak na nim
wypustek do czujnika zapłonu, niektóre bloki silnika nie mają nawet otworu żeby ten czujnik założyć, nawet po wymianie koła.
Prócz tego gaźnikowce mają inne średnice kanałów w głowicy i inne fazy rozrządu niż KE.
Reasumują: nawet jeśli uda Ci się to wszystko pokonać i założyć KE to rewelacji raczej nie będzie, do odpalenia na PB i nagrzania
silnika po to by przerzucić na LPG wystarczy ale wolałbym chyba zreanimować gaźnik.
jeśli Pierburg 2ee to roboty będzie trochę mniej, jeśli Stromberg/Pierburg 175CD lub CTD to sytucja jest bardziej skomplikowana:
ten drugi gaźnik współpracuje z induktorowym aparatem zapłonowym a co za tym idzie ma inne koło zamachowe niż 2ee i KE, brak na nim
wypustek do czujnika zapłonu, niektóre bloki silnika nie mają nawet otworu żeby ten czujnik założyć, nawet po wymianie koła.
Prócz tego gaźnikowce mają inne średnice kanałów w głowicy i inne fazy rozrządu niż KE.
Reasumują: nawet jeśli uda Ci się to wszystko pokonać i założyć KE to rewelacji raczej nie będzie, do odpalenia na PB i nagrzania
silnika po to by przerzucić na LPG wystarczy ale wolałbym chyba zreanimować gaźnik.
#3
Napisano 22 stycznia 2012 - 10:08
Szczerze to liczyłem na to, ze wyciągnę, włożę i jadę. Jeśli mam mieć takie schody to zabawa chyba nie ma sensu, tymbardziej, ze pod gaźnik musiałbym chyba wymienić przynajmniej część instalacji LPG.
Możesz mi jeszcze powiedzieć jak rozróżnić te gaźniki?
Możesz mi jeszcze powiedzieć jak rozróżnić te gaźniki?
#4
Napisano 22 stycznia 2012 - 14:24
Najprościej: 2ee ma pionową gardziel a 175CD/CTD poziomą zdjęcia są na forum.
Zapomniałem dodać że kolektory gaźnikowe są podgrzewane płynem i montując kolektor od KE trzeba zaślepić otwór w głowicy.
Zapomniałem dodać że kolektory gaźnikowe są podgrzewane płynem i montując kolektor od KE trzeba zaślepić otwór w głowicy.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|