Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Jakie są objawy psującego się sprzęgła?


48 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 02 marca 2008 - 11:46

W tym wypadku to zaczął bym od wymiany oleju a szkrzyni i jęzęli to nic nie da to najprawdopodobniej kończą się synchronizatory



#12 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2008 - 12:03

brand59 napisał:

Mówiac obrazowo trzeba dosyc mocno pociągnąc lewarek zmiany biegów.Pozdrawiam :Brand :-|


Oczywiście pawel14b3 ma rację, ale proponuje na początek wysprzątać pod mieszkiem lewarka i sprawdzić stan drążków sterujących (lewarek - skrzynia). Często wyrobione są tulejki co powoduje trudności z załączaniem biegów. Oczywiście tarcza sprzęgła do kontroli, ale jeżeli pozostałe biegi wchodzą OK a szczególnie wsteczny to tarcza powinna być dobra. Napisz jak wysoko sprzęgło zaczyna pracować, tzn na jakiej wysokości gdy puszczasz sprzęgło auto zaczyna ruszać. Oczywiście synchronizatory też wchodzą do kręgu podejrzanych, ale może zostawmy je na koniec, bo z tym najwięcej roboty i spore koszty (synchronizator około 200PLN i tylko w ASO)

#13 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 02 marca 2008 - 15:05

brand59, ja bym obstawiał tulejki, o których wspomniał Rob. Mój ojciec miał to w swojej 190. Po wymianie biegi wchodzą jak nóż w masełko.

#14 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2008 - 15:49

Panowie a czy zapowietrzone sprzęgło może powodować szarpanie przy ruszaniu i problemy z włożeniem pierwszego biegu? występuje również dziwny dźwięk przy wysprzeglanu...takie buczenie...

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2008 - 17:05

markusso77 napisał:

Panowie a czy zapowietrzone sprzęgło może powodować szarpanie przy ruszaniu i problemy z włożeniem pierwszego biegu? występuje również dziwny dźwięk przy wysprzeglanu...takie buczenie...

To co napisałeś może raczej dotyczyć zużytej tarczy i łożyska. Oczywiście nie zawadzi odpowietrzyć układ, przecież to prosta czynność i praktycznie za darmo (najwyżej butelkę płynu kupisz i piwo koledze)

#16 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2008 - 17:24

Tarcza i łożysko wymienione...a dalej buczy i szarpie - wymiana miała na celu wyeliminowanie tych rzeczy ale poprawa była tylko chwilowa i dalej jest tak jak było...mam pewne podejrzenia co do pompy sprzęgła, że może zapowietrzać układ ale nie chcę poraz kolejny usprawniać czegoś co działa tak jak powinno.

#17 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 02 marca 2008 - 18:36

markusso77 napisał:

Tarcza i łożysko wymienione...a dalej buczy i szarpie
sprawdź dokładnie poduchę pod skrzynią i łączniki gumowe skrzynia wał , wał dyfer i jeszcze podporę wału ;)

#18 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2008 - 19:26

pawel14b3 napisał:

sprawdź dokładnie poduchę pod skrzynią i łączniki gumowe skrzynia wał , wał dyfer i jeszcze podporę wału

już sprawdzone i są ;) natomiast nie szarpie przy większych obrotach silnika podczas ruszania...
pawel14b3, prześlij mi fotki tych felg które masz do sprzedania.

#19 Offline   brand59


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Ostrów

Napisano 03 marca 2008 - 17:42

Witam wszystkich ,i dziekuje za informacje ,teraz czytajac porady na temat ,niedomagań ktore towarzyszą ,cieżkiemu przechodzeniu z 1 na 2 bieg kojarzę ze po zakupieniu mojej gwiazdy dokonalem wymiany w moście i w skrzyni biegów,i tak sobie mysle ze facet ktory dokonywał wymiany do mostu i do skrzyni biegów wlewał chyba ten sam olej.hm????????a może wlał taki który powoduje to cieżkie przechodzenie wlasnie z 1go na 2gi bieg? :ok: a tak nawiasem jaki olej jest najlepszy do skrzyni biegów?Pozdrawiam.

#20 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 marca 2008 - 20:20

brand59 napisał:

a może wlał taki który powoduje to cieżkie przechodzenie wlasnie z 1go na 2gi bieg? :ok: a tak nawiasem jaki olej jest najlepszy do skrzyni biegów?Pozdrawiam.

Jeżeli wlał Ci olej do skrzyni taki jak do dyfra to jedź mu p#@!#$$ :ok: Oczywiście taki olej może utrudnić przełączanie biegów a w konsekwencji spowoduje uszkodzenie skrzyni. Tam idzie ATF.








Podobne tematy Zwiń