Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wahacze tylne - jakie wybrać?



63 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2015 - 14:09

Poczytajcie sobie na forum VW jak koleś założył wahacze MS na przód do wielowahaczówki. I nijak nie mógł dość do ładu z zawieszeniem, okazało się, że wahacze nie trzymają długości ani względem fabrycznych wahaczy ani nawet względem siebie. Ja bym tego 10 metrowym kijem nie tknął, już dużo lepszym rozwiązaniem jest zakupienie samych tulei np. Lemfordera, zdemontowanie wahaczy, wyprasowanie starych tulei, oddanie wahaczy do piasku i malowania, a na koniec zostaje wcisnąć nowe tuleje i zamontować na auto. Czasowo wychodzi kiszka, ale za to jest jak fabryczne.



#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 lutego 2015 - 16:46

A o KRAFT co sądzicie?

#23 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 22 lutego 2015 - 19:06

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 22 lutego 2015 - 14:09 napisał

Poczytajcie sobie na forum VW jak koleś założył wahacze MS na przód do wielowahaczówki. I nijak nie mógł dość do ładu z zawieszeniem, okazało się, że wahacze nie trzymają długości ani względem fabrycznych wahaczy ani nawet względem siebie. Ja bym tego 10 metrowym kijem nie tknął, już dużo lepszym rozwiązaniem jest zakupienie samych tulei np. Lemfordera, zdemontowanie wahaczy, wyprasowanie starych tulei, oddanie wahaczy do piasku i malowania, a na koniec zostaje wcisnąć nowe tuleje i zamontować na auto. Czasowo wychodzi kiszka, ale za to jest jak fabryczne.
MS masz na myśli te master sporty ? Jeśli tak to nie mogę się z Tobą zgodzić w jedej 190 mam lemfordera a w drugiej właśnie te master sporty geometrię pojazdu w tym i w tym przypadku dało się idealnie ustawić a koszt tych podróbek prawie 3 razy niższy niż lemfordera . Kraft czy to MS podejrzewam że to praktycznie to samo bo i cena zbliżona . Ważne przy wymianie wahaczy jest sposób ich montażu mam tu na myśli dokręcanie śrub na opuszczonym aucie , w przeciwnym wypadku tuleje ( bez względu na firmę) szybko zakończą swój żywot . Każdy element ma swój zakres pracy i tego trzeba się trzymać .

#24 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2015 - 23:01

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 22 lutego 2015 - 12:42 napisał

Osobiście mam cały układ hamulcowy ATE i mogę spokojnie je polecić u mnie spełniają swoją funkcję znakomicie
Cytuj selektywnie
Odpowiedz


Także posiadam cały układ hamulcowy firmy ATE i sprawuje się idealnie, żadnych pisków, objawów bicia a przejechały już kawałek drogi. Nie jest to tani producent ale na bezpieczeństwie swoim oraz innych nie powinno się oszczędzać.

Użytkownik lukaszn edytował ten post 22 lutego 2015 - 23:04


#25 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2015 - 18:05

Uzywalem krafta w E46, w E36 mialem calutkie zawieszenie tej firmy, w E34 tuleje na tyle. Ogolnie bylem zawsze zadowolony. Nie polecalbym tylko ich hamulcow - nie wiem kto to dla nich robi, ale zawiodlem sie dwa razy.

Piotrek- czytaj ze zrozumieniem - co ma sposob montazu do nietrzymania parametrow tak kluczowych jak dlugosc wahacza czy rozstaw otworow montazowych? To juz lepiej jest kupic tureckiego teknorota niz te pseudo niemieckie, a tak naprawde polskie, produkowane w chinach MS.
Kraft czesc produkcji ma w niemczech, czesc w hiszpanii, pewnie tez w chinach. W sklepie w ktorym kupuje czesci nie narzekaja na krafta. Ale mowie na hamulcach sie nacialem.

Użytkownik carl00s edytował ten post 23 lutego 2015 - 18:10


#26 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 23 lutego 2015 - 20:41

Napisałem że dało się idealnie ustawić geometrię , czyli długości musiały być odpowiednie ;) A co do sposobu montażu to tylko taka moja przestroga .

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 23 lutego 2015 - 20:42


#27 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2015 - 21:24

Wiesz, ja czytałem o tym parę lat temu, jak sam miałem Paska b5, może od tego czasu zmieniło się cośz tym MS.

Ale już z innej beczki - ktoś coś wie mądrego o poliuretanach w MB?

W E30 miałem cały zawias złożony na 90sha, generalnie auto było jak gokart do chłosty, więc plomby z zębów wychodziły same, ale jeździł ktoś z was na 65 - 75 sha?
Bo myślę żeby do mojej W201 zamiast tulei przednich wahaczy gumowych dać właśnie poliuretan.

#28 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2015 - 09:44

Ktoś przerabiał poliuretan w W124, ale chyba nie na tym forum, tylko jakimś zachodnim.
Tak jak piszesz, zrobiło się auto do ascezy.

#29 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2015 - 09:57

carl00s, zagadaj z misior190 - http://mb201-124.eu/...3422-misior190/

On robi zawieszenia na poli.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 24 lutego 2015 - 09:59


#30 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 lutego 2015 - 20:16

Kupiłem nowy zestaw na tył za ok. 270 zł KRAFTA, śruby w komplecie 10.9

Dołączona grafika

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń