Skocz do zawartości




- - - - -

[C140] Dziwne wypadanie zapłonów.


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 03 kwietnia 2012 - 21:10

Coś EPC mówi o oddzielnych cewkach. Jednak bez VIN-u i modelu silnika nic konkretniej nie da się ustalić.
Dołączona grafika



#12 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2012 - 21:46

Z tego, co widze to po ostatnim lifcie, wtedy jak wprowadzili parktronic, 300td, panel klimy z w210 i skrzynie pieciobiegowa, zaczeli uzywac oddzielnych cewek na cylinder, zrezygnowano chyba nawet z tych czarnych oslon na blokach. A czy to jestem lepsze rozwiazanie?

#13 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 03 kwietnia 2012 - 22:06

oslony sa bo pod nimi sa swiece i cewki, rozwiazanie moim zdaniem lepsze bo taki system zaplonowy jest dokladniejszy od tradycyjnego (kopulka palec itd) jest w nim mniej rzeczy ktore moga sie zepsuc - poza swieca jest tylko cewka i fajka natomiast w starszym systemie masz cewki duuuzooo przewodow WN kopmulki palce wiec mozliwosc przebicia iskry badz jej zaniku jest bez liku, no i moim zdaniem system na oddzielnych cewkach daje wiecej mozliwosci sterowniczych, komputer moze precyzyjniej dobrac moment w ktorym ma pojawic sie iskra w poszczegolnym cylindrze (chociaz nie wiem czy akurat w tym silniku zastosowano takie rozwiazanie czy sygnal dla cewki jest "stały" pomijajac oczywiscie predkosc obrotowa opoznienie zaplonu itd)

#14 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2012 - 01:17

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 03 kwietnia 2012 - 22:06 napisał

oslony sa bo pod nimi sa swiece i cewki,
Mnie chodzilo o te oslony plastikowe, gdzie normalnie znajdowaly sie kopulki palce itp, w modelach po lifcie nie ma tych "oslonek" z przodu silnika. Pytam, bo wiem, ze te modele sprzed liftu mialy troche problemow z kablami WN i kopulkami, jestem ciekaw czy w poliftowych jest lepiej. Co do swiec to w ASO dobieraja idealnie po VINie i sa po 12zl, jak cos to mozesz poprosic o fakture pro-forma albo o nr swiecy i znalezc taniej:P

#15 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 kwietnia 2012 - 09:17

aaa to jeśli chodzi o te przednie osłony to po lifcie ich nie było ;)

Wyświetl postUżytkownik Uhlenhaut dnia 09 kwietnia 2012 - 01:17 napisał

Co do swiec to w ASO dobieraja idealnie po VINie i sa po 12zl, jak cos to mozesz poprosic o fakture pro-forma albo o nr swiecy i znalezc taniej:P
tak ale Oe do serwisu też przyślą Boscha/Beru/Championa bo takie były montowane;) NGK nie uświadczysz :) a prawidłowego Boscha to bez problemu sam sobie dobrałem, po 5,5pln/szt ;D

Użytkownik pueblo edytował ten post 09 kwietnia 2012 - 09:19


#16 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 09 kwietnia 2012 - 23:01

Dzieki za zainteresowanie tematem wszystkich s-klasowców :) w przypadku zapłonu nowego typu (8 cewek). wg. mnie awaryjność może i jest mniejsza. ale ja na dzień dobry musiałem zmienić 3 cewki. podobno ten typ tak ma. na youtube jest nawet filmik jak diagnozowac cewki w tym modelu m119. świece napewno zmienie na poprawne boscha,beru,championa. Podjade do aso i zamówie odpowiednie.

#17 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 01 lutego 2013 - 09:20

ed.die, i jak rozwiazales problem z drganiami/wypadaniem zaplonow ?

#18 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 01 lutego 2013 - 15:33

Co do wypadania zapłonów czasami warto się zainteresować pompą paliwa. W następcy m119 jest dość popularne zjawisko i paradoksalnie SD kieruje w stronę świec cewek. :hmm:

#19 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 01 lutego 2013 - 15:36

u mnie raczej na 100% jest to kwestia paliwa, bo alutki zapłon jest nowy BERU, juz dla swietego psokoju nawet te swiece boscha f8dc4 zakupilem. Cisnienie na listwie mierzone i wynosi 3.5 bara, regulator cisnienia po odpieciu wezyka podcisnieniowego paliwa nie puszcza wic raczej sprawny, zostaja wtryskiwacze poprzedni wlasciciel od 5 lat na gazie pomykał wiec podejrzewam ze tu bedzie problem, no nic zaleje dzis jakiegos v-power racing i mykne w traske a jak nic nieda to sprawdzenie wtrysków.

#20 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 01 lutego 2013 - 17:03

Są dodatki do czyszczenia wtrysków. Jeśli jeździł na samym gazie, zawsze i wszędzie to pewnie coś jest pozapiekane, tym bardziej, że V8 lubi temperaturkę. Ja bym od razu zdjął listwę paliwową i "organoleptycznie" sprawdził czy wszystkie wtryski odpowiednio "zraszają". To tylko kilka śrubek. Ale przy ściąganiu musisz uważać, żeby równomiernie ciągnąć listwę do góry i żeby Ci żaden wtryskiwacz nie "został" w kolektorze.








Podobne tematy Zwiń