Coś EPC mówi o oddzielnych cewkach. Jednak bez VIN-u i modelu silnika nic konkretniej nie da się ustalić.
0
[C140] Dziwne wypadanie zapłonów.
Rozpoczęty przez ed.die, kwi 01 2012 18:51
19 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 03 kwietnia 2012 - 21:10
#12
Napisano 03 kwietnia 2012 - 21:46
Z tego, co widze to po ostatnim lifcie, wtedy jak wprowadzili parktronic, 300td, panel klimy z w210 i skrzynie pieciobiegowa, zaczeli uzywac oddzielnych cewek na cylinder, zrezygnowano chyba nawet z tych czarnych oslon na blokach. A czy to jestem lepsze rozwiazanie?
#13
Napisano 03 kwietnia 2012 - 22:06
oslony sa bo pod nimi sa swiece i cewki, rozwiazanie moim zdaniem lepsze bo taki system zaplonowy jest dokladniejszy od tradycyjnego (kopulka palec itd) jest w nim mniej rzeczy ktore moga sie zepsuc - poza swieca jest tylko cewka i fajka natomiast w starszym systemie masz cewki duuuzooo przewodow WN kopmulki palce wiec mozliwosc przebicia iskry badz jej zaniku jest bez liku, no i moim zdaniem system na oddzielnych cewkach daje wiecej mozliwosci sterowniczych, komputer moze precyzyjniej dobrac moment w ktorym ma pojawic sie iskra w poszczegolnym cylindrze (chociaz nie wiem czy akurat w tym silniku zastosowano takie rozwiazanie czy sygnal dla cewki jest "stały" pomijajac oczywiscie predkosc obrotowa opoznienie zaplonu itd)
#14
Napisano 09 kwietnia 2012 - 01:17
Użytkownik pueblo dnia 03 kwietnia 2012 - 22:06 napisał
oslony sa bo pod nimi sa swiece i cewki,
#15
Napisano 09 kwietnia 2012 - 09:17
aaa to jeśli chodzi o te przednie osłony to po lifcie ich nie było
tak ale Oe do serwisu też przyślą Boscha/Beru/Championa bo takie były montowane;) NGK nie uświadczysz a prawidłowego Boscha to bez problemu sam sobie dobrałem, po 5,5pln/szt ;D
Użytkownik Uhlenhaut dnia 09 kwietnia 2012 - 01:17 napisał
Co do swiec to w ASO dobieraja idealnie po VINie i sa po 12zl, jak cos to mozesz poprosic o fakture pro-forma albo o nr swiecy i znalezc taniej:P
Użytkownik pueblo edytował ten post 09 kwietnia 2012 - 09:19
#16
Napisano 09 kwietnia 2012 - 23:01
Dzieki za zainteresowanie tematem wszystkich s-klasowców w przypadku zapłonu nowego typu (8 cewek). wg. mnie awaryjność może i jest mniejsza. ale ja na dzień dobry musiałem zmienić 3 cewki. podobno ten typ tak ma. na youtube jest nawet filmik jak diagnozowac cewki w tym modelu m119. świece napewno zmienie na poprawne boscha,beru,championa. Podjade do aso i zamówie odpowiednie.
#18
Napisano 01 lutego 2013 - 15:33
Co do wypadania zapłonów czasami warto się zainteresować pompą paliwa. W następcy m119 jest dość popularne zjawisko i paradoksalnie SD kieruje w stronę świec cewek.
#19
Napisano 01 lutego 2013 - 15:36
u mnie raczej na 100% jest to kwestia paliwa, bo alutki zapłon jest nowy BERU, juz dla swietego psokoju nawet te swiece boscha f8dc4 zakupilem. Cisnienie na listwie mierzone i wynosi 3.5 bara, regulator cisnienia po odpieciu wezyka podcisnieniowego paliwa nie puszcza wic raczej sprawny, zostaja wtryskiwacze poprzedni wlasciciel od 5 lat na gazie pomykał wiec podejrzewam ze tu bedzie problem, no nic zaleje dzis jakiegos v-power racing i mykne w traske a jak nic nieda to sprawdzenie wtrysków.
#20
Napisano 01 lutego 2013 - 17:03
Są dodatki do czyszczenia wtrysków. Jeśli jeździł na samym gazie, zawsze i wszędzie to pewnie coś jest pozapiekane, tym bardziej, że V8 lubi temperaturkę. Ja bym od razu zdjął listwę paliwową i "organoleptycznie" sprawdził czy wszystkie wtryski odpowiednio "zraszają". To tylko kilka śrubek. Ale przy ściąganiu musisz uważać, żeby równomiernie ciągnąć listwę do góry i żeby Ci żaden wtryskiwacz nie "został" w kolektorze.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w140/v140/c140] VIN - prośby o rozkodowanie i przetłumaczenie |
Mercedes S, CL i SEC | kamamer2000 |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki, skrzeczenie/piszczenie, coś z zawieszeniem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
C140 mechanizmy zagłówków tylnych |
Mercedes S, CL i SEC | Qba85 |
|
||
C140 S500C "zawiesza sie" przy przyspieszaniu |
Mercedes S, CL i SEC | przemo1411 |
|