Witam,
Chcialbym sie dowiedziec jakie sa oznaki jak sie zepsuje silniczek krokowy i do czego jest takie male pokretlo - regulacja(?).
I gdzie jest regulacja powietrza z benzyna.
MOD: Zmieniono tytul i poprawiono tekst.
0
[w124] Zawor powietrza dodatkowego M102
Rozpoczęty przez kafer59r, gru 28 2007 17:13
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 28 grudnia 2007 - 17:13
#2
Napisano 29 grudnia 2007 - 10:50
kafer59r napisał:
Witam,
silniczek krowoy
I gdzie jest regulacja powietrza z bezyna.
silniczek krowoy
I gdzie jest regulacja powietrza z bezyna.
Co to jest silniczek krowoy
Domyślam się że chodzi o silniczek krokowy. Nie ma "silniczka krokowego" to błędna nazwa. Jest zawór powietrza dodatkowego który spełnia podobne zadanie ale działa zupełnie inaczej. Niektóre zawory miały pokrętełko jak u Ciebie to występuje. Można sobie regulować w miarę potrzeby.
Mówiąc o regulacji powietrza z benzyną to jest taka magiczna śrubka na imbus pod pokrywą filtra powietrza w takiej rurce. Ale jeżeli ktoś jest niedoświadczony to proponuję tym się nie bawić, ewentualnie podjechać na test CO i wtedy kręcić.
#3
Napisano 29 grudnia 2007 - 10:58
kafer59r napisał:
Chcialbym sie dowiedziec jakie sa oznaki jak sie zepsuje silniczek krowoy
Zawór powietrza dodatkowego służy do dostarczania powietrza przy pracy na biegu jałowym; wtedy klapa jest zamknieta i gdyby nie ten dodatkowy obieg, silnik by zgasł. Pokrętło może służyć do regulacji ilości powietrza, o ile dobrze pamiętam regulacją była w starszych modelach.
Najczęściej ten element jest strasznie brudny w środku co powoduje, że auto gaśnie lub obroty biegu jałowego pływają. Wyjmij, wypłucz w nafcie i sprawdz podpinając prąd z aku czy działa bez zacięć.
#4
Napisano 29 grudnia 2007 - 19:02
Witam,
Tak zrobilem. Przemylem w srodku i dziala na wolnych obrotach. Jak jade i sie zatrzymam to obroty nie spadaja do 0.5tys obrotow.
A co najlepsze na benzynie wchodzi juz do 7tys, a udalo mi sie to zrobic bo zapomnialem zalozyc kostki na czujnik cisnienia przy rozdzielaczu (kupilem na zlomie inny ale jak zaloze kostke to idzie tylko do 3tys).... i nie wiem co robic bo sa kable wlutowane przy tej kosce i zastanawiam sie, ze moze ktos odwrotnie je przylutowal, ale nie ruszam bo nie wiem.
I jak mam zdjeta ta kostke i silnik jest zimny albo chwile postoi to ciezko pali.
Co byscie mi poradzili?
Pozdrawiam Pawel
MOD: Prosze przed wyslaniem postu przeczytac go chociaz raz. Naprawde ciezko zrozumiec o co w nim chodzi a jeszcze trudniej go poprawic tak, by zachowac logike.
Tak zrobilem. Przemylem w srodku i dziala na wolnych obrotach. Jak jade i sie zatrzymam to obroty nie spadaja do 0.5tys obrotow.
A co najlepsze na benzynie wchodzi juz do 7tys, a udalo mi sie to zrobic bo zapomnialem zalozyc kostki na czujnik cisnienia przy rozdzielaczu (kupilem na zlomie inny ale jak zaloze kostke to idzie tylko do 3tys).... i nie wiem co robic bo sa kable wlutowane przy tej kosce i zastanawiam sie, ze moze ktos odwrotnie je przylutowal, ale nie ruszam bo nie wiem.
I jak mam zdjeta ta kostke i silnik jest zimny albo chwile postoi to ciezko pali.
Co byscie mi poradzili?
Pozdrawiam Pawel
MOD: Prosze przed wyslaniem postu przeczytac go chociaz raz. Naprawde ciezko zrozumiec o co w nim chodzi a jeszcze trudniej go poprawic tak, by zachowac logike.
#5
Napisano 29 grudnia 2007 - 21:46
Koledzy podepnę się pod temat i zapytam czy ten zawór powietrza dodatkowego powinien się zamykać do końca czy jest trochę otworzony?
#6
Napisano 01 marca 2008 - 19:20
W moim 190E 2.0 zawór ten jest troche uchylony, ale nie wiem czy to dobrze bo też mam problem z wolnymi obrotami. Auto było kiedyś zagazowane. Gaz wyrzuciłem, wszystko naprawiłem(rozdzielacz paliwa, reduktor paliwa, itp.), pozostał jeszcze problem z tymi obrotami. Jak pale auto rano to wszystko jest ok. Ssanie a później 750-800 obr/min. Jeżeli wyłączę silnik i ponownie go odpalę to obroty wchodzą na 1100-1400 i nic już nie spada. Zawór wolnych obrotów wyczyściłem, chodzi lekko ale jeszcze nie sprawdzałem jak działa po podpięciu pod akumulator. Jutro bede to musiał sprawdzic.
#7
Napisano 01 marca 2008 - 21:52
Co do zaworu powietrza dodatkowego. Po zgaszeniu auta/ew. wyjęciu z auta zaworu, powinien on być lekko otwarty. To jest tzw. awaryjna pozycja zaworu na wypadek, jakby padła elektronika sterująca. Chodzi o to, żeby samochód był w stanie palić na samym mechanicznym wtrysku. Działanie sterownika w trybie awaryjnym można zaobserwować np. w sytuacji wyjętego/spalonego bezpiecznika w sławetnym srebrnym przekaźniku.
Proponował bym sprawdzić na rozgrzanym silniku zestyk czujnika położenia przepustnicy w pozycji "zamknięta". Spotkałem się, że po rozgrzaniu dostaje padaki i sterownik KE nie wie, że przepustnica jest całkiem zamknięta. Czasem pomaga wtedy inne ułożenie przewodu od czujnika do kostki, a czasem niestety tylko wymiana czujnika...
creativepm napisał:
Ssanie a później 750-800 obr/min. Jeżeli wyłączę silnik i ponownie go odpalę to obroty wchodzą na 1100-1400 i nic już nie spada.
#8
Napisano 02 marca 2008 - 16:09
Czy można sprawdzić sprawność zaworu powietrza dodatkowego? Gdzieś czytałem, że po przekręceniu stacyjki i po podłączeniu do zaworu kostki powinic zareagować. W moim przypadku zawór nawet nie drgnie ani na zimnym, ani na ciepłym silniku. Mor jak mam sprawdzić na rozgrzanym silniku ten czujnik położenia przepustnicy? Bardzo proszę o pomoc.
#9
Napisano 04 marca 2008 - 20:35
creativepm napisał:
Czy można sprawdzić sprawność zaworu powietrza dodatkowego?
Poza tym można go sprawdzić w następujący sposób (tylko 3-pinowy):
mierzysz oporność między pinami 1 i 2 i powinna być w granicach 12 omów (+-3), ta sama wartość powinna być między pinem 2 i 3. Przy tym pomiarze ściągasz z zaworu wtyczkę lektryczną i mierzysz na samym zaworze.
Test czujnika położenia przepustnicy:
#10
Napisano 06 czerwca 2009 - 10:20
witam, koledzy czy znacie jeszcze jakiś sposób na oczyszczenie zaworu powietrza dodatkowego? teraz właśnie sie moczy w nafcie i rano bym jeszcze coś pogrzebał jakbyście mi coś doradzili. Podłączyłem pod akumulator kabelkami i jako tako śmiga ale sie zacina troche przynajmniej tak mi sie wydawało. Zobacze jak teraz bedzie po moczeniu. pozdrawiam
[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 11:20 ]
hmm?
[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 11:20 ]
hmm?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|